Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-12, 12:51   #31
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Kommer välja andra alternativ än SAS. Röstar medvetet med plånboken, stöttar inte uttalade SJW. Netflix borta med, känns skönt. De som uppskattar att få politiska budskap slängda på sig kan stötta och må väl i det, jag föredrar neutrala företag.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 13:03   #32
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Jag tappar all respekt för företag som självförnedrar sig så här mycket. Detta är ingen "vi är alla människor" video, som jag kan sympatisera med, utan här har man slått knut på sig själv genom att å det grövsta propagera för att det inte finns något traditionellt alls i norden.

Jag menar det är som om New York skulle snacka skit om sin skyline för att dom minsann varken uppfann betongen eller stålbalkar, eller ens hade den första skyskrapan.

Filmen är ett sånt uppenbart debattinlägg i "för vs emot invandring" att det blir pinsamt. SAS som varumärke har rasat i mina ögon, och i många andras när man hör reaktioner om det.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 13:11   #33
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Stark berättelse som väcker många tankar. Modigt att de vågar ta ställning och markera. Sveriges framgångssaga behöver att fler stora företag tar plats på detta sätt. Mäktigt.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 13:44   #34
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Faktum är att allt är lånat, därför existerar ingenting. Det enda som inte är lånat är den första uppfinningen av varje föremål. Typ första gubben som uppfann hjulet. Sedan dess existerar inte hjulet eftersom någon kopierade det.

Det är jobbigt när saker man använder varje dag egentligen inte existerar.
Så socialt överförda levnadsmönster existerar inte för att delarna de är uppbyggda på inte skapades av personen eller personer i landet de lever i? Rimligt.

Jag har så svårt för att ta dig på allvar. Känns som allt du skriver är konstanta självmål.


Citat:
Ursprungligen postat av Drfg Visa inlägg
Att man lär sig saker och får nya intryck/perpektiv av att resa?

Förstår inte uppståndelsen, en helt vanlig reklamfilm.

Precis, hela poängen (för mig) med att resa är just att ta del av andra kulturer, annan mat och få nya perspektiv. Men det har knappast grunden i att allt jag lärt mig eventuellt har sitt ursprung någon annanstans.

Inte fan dissikerar jag annan kultur på det sättet:

"Pasta är ju inte Italienskt, det kommer från kina"
"Vaddå espresso? Kaffe odlas ju inte i Europa?"
"Vin kommer inte ens från Europa, vem fan bryr sig om Bordeaux".

Hela approacheringen till upplevelsen är fel från början. Istället för att hylla kultur gör man en poäng av dess irrelevans på en felaktig grundinställning - komponenternas ursprung. Det överförda levnadsmönstret är vad som utgör kultur. Och den utvecklas hela tiden.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 13:48   #35
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Nej, jag förstår av att du njuter av att trycka ner andra. Men jag förlåter dina övertramp och vänder andra kinden till i sann kristen anda, och jag kommer att be för dig och att Gud inte dömer din själ för hårt när den dagen kommer.
Trycka ner?
Jag trodde det var helt i linje med den kristna tron att man skulle avslöja vilka som är förrädarna och djävulsdyrkarna och allt vad det nu var. Vad är problemet med att jag avslöjar dig som den charlatan du är?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 13:53   #36
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Har nu sett hela filmen, vad är ens poängen? "dEt FiNnS iNgEt SoM äR sVeNsKt"?
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 13:59   #37
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Har nu sett hela filmen, vad är ens poängen? "dEt FiNnS iNgEt SoM äR sVeNsKt"?
Jag tror de försökte säga att många av de saker som vi ser som positiva skandinaviska grejer kommer från utlandet, och att de vill koppla det till utlandsresor och därför SAS. Sen ville de passa på att vara "woke" och få lite plusspoäng från PK-folk genom att försöka dra paralleller till flyktingmottagning och liknande. Men de hade oturen att de var totalt tondöva då de snickrade ihop filmen, eftersom den verkar ha strukit ganska många mothårs.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 14:11   #38
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Precis, hela poängen (för mig) med att resa är just att ta del av andra kulturer, annan mat och få nya perspektiv.
I dagsläget finns det ju dock ingen anledning att resa - förutom för att få uppleva hutlösa priser och matförgiftning avnjuten över avträden som är hål i golvet - eftersom man kan ta del av hela världens vyer, folk, sjukdomar och mat på youtube och snart även i din hemstad. Det är litegrann som med skrivare och datorer. Det finns egentligen ingen anledning att skriva ut längre men ändå skrivs det ut mer och mer av lägre och lägre kvalitet ju mer den digitala lagringskapaciteten ökar. Because MPAI.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 14:19   #39
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Kommentar till inlägg i Facebookgruppen "Det fria Sverige":


Citat:
Så sakteligen efter videons publicering började det negativa mottagandet att hagla in, främst på SAS egen Youtube-kanal. Eftersom filmen var på engelska så var det många - inte bara Skandinaver - som visade sitt missnöje med flygbolagets avskyvärda reklamfilm. När filmen nådde runt 12,000 negativa omdömen (som för övrigt stod för runt 98% av totalen), så bestämde sig SAS för att radera över 2,500 kommentarer och inaktivera fältet.

Detta stoppade däremot inte flödet av "tummar ner", som i skrivande stund ligger på runt 18,000. Kommentarerna började istället spilla över på SAS lite äldre videor, och bolaget beslutade istället att göra reklamfilmen "privat", vilket i stort sett innebär att den togs bort. Sedan dess har videon återigen lagts upp på deras YT-kanal, men är fortfarande inte listad i deras video-historik. Istället är den inbäddad på sidan, där den spelas upp automatiskt när du besöker den.

Runt 11-snåret i morse dök ett pressmeddelande upp på SAS egen hemsida, såväl på svenska som engelska, där de ger sig på en förklaring till kontroversen. Till mångas föga förvåning så finns där ingen ursäkt. Istället försvarar de kortfattat sitt budskap, som avslutas med följande:
"När vi tittar på mönstret och antalet reaktioner på vår film finns det anledning att misstänka en attack och att vår kampanj har blivit kidnappad. Vi vill inte riskera att bli en plattform för någon annans värderingar, som vi inte står för. Därför har vi för tillfället tagit ner filmerna från våra kanaler och diskuterar nu nästa steg."

Med andra ord, kritiserar du SAS budskap så är det dig det är fel på.

Senast redigerad av Klein den 2020-02-12 klockan 14:20.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 14:23   #40
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
På engelska så den är riktad till oss. Dåligt väder, överviktiga äldre som skall bada i karga miljöer, man har lagt någon mörk ram runt bilderna, oaptitliga matbiilder och nej inget är visst svenskt fast det måste det väl inte vara heller, Okejdå, nej, svenskar ser inte alltid så glada ut men man kan väl försöka i reklam i alla fall. Vissa ser direkt sura ut, speciellt de yngre. Sedan några kramar i slutet som om alla känner varandra eller är släkt, det har jag inte mycket av där. Känns mest som om man vill hålla oss utanför borta från Sverige, faktiskt.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 14:35   #41
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
I dagsläget finns det ju dock ingen anledning att resa - förutom för att få uppleva hutlösa priser och matförgiftning avnjuten över avträden som är hål i golvet - eftersom man kan ta del av hela världens vyer, folk, sjukdomar och mat på youtube och snart även i din hemstad. Det är litegrann som med skrivare och datorer. Det finns egentligen ingen anledning att skriva ut längre men ändå skrivs det ut mer och mer av lägre och lägre kvalitet ju mer den digitala lagringskapaciteten ökar. Because MPAI.
Oj, tror du och jag har väldigt olika uppfattning om att uppleva saker på plats och att se dem på youtube.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 14:44   #42
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Visste inte att SAS gjorde reklam för SD.

Tur man bara flyger med Norwegian & inte stöttar sådan avskyvärd verksamhet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2020-02-12 klockan 14:48.
r3mpuh är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 14:53   #43
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Oj, tror du och jag har väldigt olika uppfattning om att uppleva saker på plats och att se dem på youtube.
Enda sättet att uppleva autentiska saker på plats är att bo, arbeta och leva där över flera års tid. Semesterresor är fake.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 15:41   #44
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Blev så förbannad att jag gick hem från jobbet efter att jag såg filmen på lunchen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-12, 15:43   #45
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Extremt osmidigt och marknadsföringsmässig katastrof. Hur kan de vara så värdelösa?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)