Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-07, 22:51   #46
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg


Jag tycker att ikonen ser mer ut so men förbudsskylt än en varningsskylt

Jag menar vad betyder den här bilden?


= innehåller inte vapen?
Fast jag tror inte Johaug hävdade att hon sett "förbudsskylten" och missförstått den. Jag tror hon hävdade att hon aldrig ens såg den.

Jag kan hålla med om att varningen är aningens konstig och kanske tvetydig. Men hur som helst borde hennes ögon ha lyckats plocka upp den och hennes hjärna borde då rimligtvis ha registrerat att man kanske borde kolla upp innehållet i salvan lite nogrannare eftersom det stod nåt om "DOPING" i en "förbudsskylt". Gör man inte den kopplingen är man riktigt jävla tokpantad.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:17   #47
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Fast jag tror inte Johaug hävdade att hon sett "förbudsskylten" och missförstått den. Jag tror hon hävdade att hon aldrig ens såg den.

Jag kan hålla med om att varningen är aningens konstig och kanske tvetydig. Men hur som helst borde hennes ögon ha lyckats plocka upp den och hennes hjärna borde då rimligtvis ha registrerat att man kanske borde kolla upp innehållet i salvan lite nogrannare eftersom det stod nåt om "DOPING" i en "förbudsskylt". Gör man inte den kopplingen är man riktigt jävla tokpantad.
Varför inte en varningstriangel med ”Doping” i eller under istället? Vore ju lättare att förstå än det där. Man är tokpantad om man inte gör någon koppling, men den som designade varningen måste ju ha varit hjärndöd.

Oavsett så är jag övertygad om att både Johaug och Fransson dopat sig medvetet.

Hur ofta får man i sig Anabola av misstag? Det är ju inte som att det yr runt som pollen i luften precis... av misstag kan möjligen en gymmare som vet med sig att den inte blir testad få i sig något från ett suspekt kosttillskott. Men att en testad proffsidrottare råkar få i sig något ser jag som otroligt osannolikt.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen

Senast redigerad av Langster den 2020-02-08 klockan 16:21.
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:38   #48
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Man får inte i sig doping i misstag om man inte är hjärndöd. Hurdana tillskott tar en skidare/fri-idrottare? Vitaminer, proteinpulver och kanske nåt annat basic? Enda som jag skulle kunna tänka mig är nån testobooster eller pwo köpt av nån skum tillverkare. På ett sätt kan jag föŕstå om man är i toppen att man testar allt som borde vara lagligt och sedan med maximal otur får i sig nåt men även det är långsökt.

Edit: Om jag fattat rätt så hade hon ju når problem med läpparna och använde nån smörja som råkade innehålla nåt. Ärcdet vanlugt att läppsmörjorna innehåller just det ämnet eller "råkade" den som gav henne det välja fel produkt av 100 andra felfria alternativ?

Senast redigerad av Läskeblask den 2020-02-08 klockan 16:42.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:55   #49
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Man får inte i sig doping i misstag om man inte är hjärndöd. Hurdana tillskott tar en skidare/fri-idrottare? Vitaminer, proteinpulver och kanske nåt annat basic? Enda som jag skulle kunna tänka mig är nån testobooster eller pwo köpt av nån skum tillverkare. På ett sätt kan jag föŕstå om man är i toppen att man testar allt som borde vara lagligt och sedan med maximal otur får i sig nåt men även det är långsökt.

Edit: Om jag fattat rätt så hade hon ju når problem med läpparna och använde nån smörja som råkade innehålla nåt. Ärcdet vanlugt att läppsmörjorna innehåller just det ämnet eller "råkade" den som gav henne det välja fel produkt av 100 andra felfria alternativ?
Det var väl landslagets läkare som ”gav henne salvan” - eller tog smällen. Att han missade varningen och inte kollade innehållet, trots att det är hans arbetsuppgift verkar otroligt långsökt. Då är han antingen världens sämsta läkare eller bara helt enkelt norrman.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:59   #50
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det var väl landslagets läkare som ”gav henne salvan” - eller tog smällen. Att han missade varningen och inte kollade innehållet, trots att det är hans arbetsuppgift verkar otroligt långsökt. Då är han antingen världens sämsta läkare eller bara helt enkelt norrman.
Inget försvar och själv tror jag att Johaug har fuskat men den där salvan kanske är helt outstanding mot munsår. Någon som vet?
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 17:03   #51
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
På ett sätt kan jag föŕstå om man är i toppen att man testar allt som borde vara lagligt och sedan med maximal otur får i sig nåt men även det är långsökt.
Fast det är just det, har man den inställningen att man testar ALLT som borde vara lagligt för att man söker efter något som ger en ett övertag, så är steget till att ta något olagligt väldigt väldigt litet.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 17:08   #52
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Inget försvar och själv tror jag att Johaug har fuskat men den där salvan kanske är helt outstanding mot munsår. Någon som vet?
Så är det säkert, men om läkaren visste om att den var outstanding så visste han även om varför, alltså vad den innehöll, kombinerat med en dopingvarning på förpackningen... nä då ska han vara hjärndöd, blind och fått läkarexamen i ett cornflakes paket.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 18:24   #53
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Fast det är just det, har man den inställningen att man testar ALLT som borde vara lagligt för att man söker efter något som ger en ett övertag, så är steget till att ta något olagligt väldigt väldigt litet.
Kanske fast säkert finns det dom gör allt för att optimera utan att ta nåt olagligt. Johaug skötte sig väl bra med sitt gråtande, dom flesta tror det var ett misstag. Iofs så om jag har en läkare så skulle jag tro honom och varför skulle han riskera sitt rykte genom att smygdopa henne? Ja man kan ju disskutera hur stort steget är. Jag har full förståelse. Du har hela ditt liv tränat och gett allt. Jag tror inte nån som är typ 10-15 bäst i världen drar in alltför mycket pengar så steget kan vara litet
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 19:16   #54
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Inget försvar och själv tror jag att Johaug har fuskat men den där salvan kanske är helt outstanding mot munsår. Någon som vet?
Well, anabola steroider var förr poppis vid olika svåra brännskador (Inte längre av någon anledning) så jag gissar att anabola mot små munsår är väldigt effektivt. Påskyndad regeneration osv. Kanske lite overkill dock.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 02:00   #55
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Det har hänt att Idrottare som åkt till USA och köpt kosttillskott eller någon dryck som det finns doping eller andra ämnen i i men samma märke/dryck inte innehåller det hemlandet. Detta har hänt, och jag tror att det hänt någon jamaican. Det är ju skitkul att åka till USA allt är spännande och sådär men man måste passa sig i alla fall, inte köpa vad som helst. Det är så pass försiktig man måste vara.

Klart att många dopar sig men inte alla, det är lätt att säga men det händer annat likaså.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 12:00   #56
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
En vild gissning är att det är lättare för kvinnor att undkomma doping eftersom det 1) lever kvar en bild av att kvinnor är oskyldiga, väna små varelser som inte ansvarar för sina handlingar (fuck patriarkatet) samt 2) finns en bild av att inget kvinnor gör är deras eget fel, allt beror på att de är förtryckta av män (fuck feminismen).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 12:16   #57
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Varför inte en varningstriangel med ”Doping” i eller under istället? Vore ju lättare att förstå än det där. Man är tokpantad om man inte gör någon koppling, men den som designade varningen måste ju ha varit hjärndöd.

Oavsett så är jag övertygad om att både Johaug och Fransson dopat sig medvetet.

Hur ofta får man i sig Anabola av misstag? Det är ju inte som att det yr runt som pollen i luften precis... av misstag kan möjligen en gymmare som vet med sig att den inte blir testad få i sig något från ett suspekt kosttillskott. Men att en testad proffsidrottare råkar få i sig något ser jag som otroligt osannolikt.
Fransson har jag noll koll på. Men jag tror inte Johaug medvetet dopat sig för att förbättra sin skidåkning. Jag tror hon tog salvan för att hon inte blev kvitt läppproblemen och sket i att det fanns en möjlighet att hon skulle åka dit i ett dopingtest. Troligen frågade hon läkaren och han sade nåt i stil med att det är så låga halter i den tuben att det kommer åka ur systemet inom en vecka (eller att han kanske tom trode att det inte ens skulle synas på ett test) och inte har nån prestationshöjande effekt att tala om. Då tänkte hon att det var värt en chansning eftersom sannolikheten att de skulle testa henne precis då var så liten. Ifall hon skulle erkänt detta skulle hon fått strängare straff än nu.

Nåt i den vägen tror jag på. Det är rätt korkat, men inte riktig fuskdoping ändå. Så jag är inte jätteupprörd över att hon inte är bannad på livstid.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 17:00   #58
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg


1. Läkarna är anställda för att sköta dopingen och ta skiten om/när det smäller.

2. Det bästa är nästan alltid att blåneka.
Som om att du har insikten att kunna uttala dig så kategoriskt.

I vilka andra kända fall har läkare tagit på sig smällen? Franssons b-prov var positivt också, så enligt din expertis kommer hennes läkare säga "Det var mitt fel." i en exklusiv intervju snart.

Jag är inte alls övertygad om att alla sporter har systematisk doping som i Stasi-dokumenten. Men det är ju alltid lätt att påstå att "alla dopar sig".

Senast redigerad av xan den 2020-02-09 klockan 17:05.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 08:06   #59
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Som om att du har insikten att kunna uttala dig så kategoriskt.

I vilka andra kända fall har läkare tagit på sig smällen? Franssons b-prov var positivt också, så enligt din expertis kommer hennes läkare säga "Det var mitt fel." i en exklusiv intervju snart.

Jag är inte alls övertygad om att alla sporter har systematisk doping som i Stasi-dokumenten. Men det är ju alltid lätt att påstå att "alla dopar sig".
Du får gärna bo i en rosa bubbla om du vill. Finns massa fall om du är intresserad, i Sverige har vi tex Björn Waldebäck, internationellt tex Vitali Trypolski och Walter Giorgione.

Tror inte Fransson drar in hundratals miljoner och har råd med att betala någon för att ta på sig skulden.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 17:46   #60
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Som om att du har insikten att kunna uttala dig så kategoriskt.

I vilka andra kända fall har läkare tagit på sig smällen? Franssons b-prov var positivt också, så enligt din expertis kommer hennes läkare säga "Det var mitt fel." i en exklusiv intervju snart.

Jag är inte alls övertygad om att alla sporter har systematisk doping som i Stasi-dokumenten. Men det är ju alltid lätt att påstå att "alla dopar sig".
Jag tror inte heller att alla sporter har systematisk doping. Men Norge med sina astma-burar är ju helt klart märkligt. Dom har väl själva sagt att dom bara låter det vara "tillgängligt "för skidlöpare. DVS att gå in där och ta tiotusengånger dosen för astma eller vad det nu var. Men så dom säger, det är idrottarens eget val.

Personligen tycker jag att om man vill ha en dopingfri idrott, något som jag tror även norges förbund skriver under på. Så ska man kanske inte trycka i sina idrottare grymma doser astmamedicin - även om dom inte har astma.

Jag är medveten om att jag har fel på vissa fakta men överdriver lite för effekt. Rätta mig gärna för det är så mycket som är fel i vad dom gör och det är bra om endast fakta överlever ett inlägg.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)