Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-04, 22:14   #31
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Länk??
Ja faktiskt http://rhinoden.rangerup.com/vitamin...ins-vitamin-s/
Tror inte det var därifrån jag fick informationen men det borde vara samma fall.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 22:37   #32
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Ja faktiskt http://rhinoden.rangerup.com/vitamin...ins-vitamin-s/
Tror inte det var därifrån jag fick informationen men det borde vara samma fall.
Var kan man köpa den?
Så man inte råkar köpa av misstag alltså. Frågar åt en kompis.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-05, 12:00   #33
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag tror kvinnor har det lite lättare ja. Rent generellt har inte kvinnor samma ansvar för sina handlingar som (vita) män.

Det är åtminstone delvis någon annans fel oavsett vad de nu kan ha gjort. Dopat sig, misshandlat sin pojkvän, slagit en annan kvinna på käften, smugglat kokain, mördat Helge Fossmos fru osv. aldrig helt deras eget fel. När skulden sprids ut är det lättare att komma undan, eller straffas lindrigare.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 21:40   #34
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
De langade fram krämen som ursäkt efter att Johaug blivit testad och visste att hon skulle åka dit. Läkaren fick agera målvakt mot betalning och fortsatt nära sammarbete med norska landslaget.
Och Johaug litar på att den läkaren håller sin käft stängd resten av hans liv? Det vore modigt, minst sagt. Media hade begravt Johaug levandes i fall något sådant skulle läcka ut.

Något jag observerat från andra sporter är att om en person åker fast för doping och erkänner direkt och säger "Jag ber om ursäkt. Det var ett idiotiskt beslut, ska aldrig upprepas" så brukar det tas emot förvånansvärt bra av fans. Mycket bättre än när uppenbara fuskare som Marion Jones (fd olympisk sprinter) i stället skyller på att hennes tränare lurat henne genom att ge henne "flax seed pills".
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 10:02   #35
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Och Johaug litar på att den läkaren håller sin käft stängd resten av hans liv? Det vore modigt, minst sagt. Media hade begravt Johaug levandes i fall något sådant skulle läcka ut.

Något jag observerat från andra sporter är att om en person åker fast för doping och erkänner direkt och säger "Jag ber om ursäkt. Det var ett idiotiskt beslut, ska aldrig upprepas" så brukar det tas emot förvånansvärt bra av fans. Mycket bättre än när uppenbara fuskare som Marion Jones (fd olympisk sprinter) i stället skyller på att hennes tränare lurat henne genom att ge henne "flax seed pills".


1. Läkarna är anställda för att sköta dopingen och ta skiten om/när det smäller.

2. Det bästa är nästan alltid att blåneka.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 11:16   #36
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Det var ju väldigt mycket som inte riktigt gick ihop i fallet om Johaug. Nu minns jag inte alla detaljerna längre. Men har för mig att inget av de möjliga alternativen egentligen verkade särskilt rimligt.

Det som rätten verkar ha gått efter var väl att det var nån slags jätteklantighet av både Johaug och doktorn. Jag känner mig rätt skeptiskt till att det faktiskt skulle ha gått till på det sättet (misslyckats att se varningsettiketten och allt sådant).

Men jag vet inte om jag tycker det verkar som att det scenario som Wain målar upp verkar så mycket troligare, med i princip hela norska landslaget i något slags konspiration för att dölja ett väldigt avancerat systematiskt dopingprogram där man visste på förhand när testerna skulle ske. En massa sådana konstigheter som skulle till för att kunna förklara hela faderutten om jag minns rätt nu i efterhand.

I mina ögon är det troligare att Johaug faktiskt klantat sig, fast inte på det sättet som det beskrivits. Men kanske att hon tänkte att hon kunde chansa på att ta den där krämen för att bli av med munsåret (eftersom den kanske var överlägset bäst på detta). Hon kanske hade använt den salvan tidigare och visste att den skulle gå ur kroppen på några dagar. Nåt i den stilen kan jag tänka mig. Så hon och doktorn kokade ihop sin historia och hoppades att de skulle tro på detta. Hade hon berättat sanningen så hade hon troligen blivit avstängd mycket längre.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 11:48   #37
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Fast det har tycker jag ingen betydelse. Om nlodvärdena visar att du har nåt som inte bör vara i kroppen så har du. Jag förstår inte hur man kan göra misstag egentligen. Varningsklockorna borde ju ringa om man börja kasta i sig suspekt? Inte beställer jag specialtillskott från USA och inte kastar jag i mig piller med polsk text. Nu vet jag ju inte aölt men jag köper inga misstagsteorier
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 11:56   #38
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Men jag vet inte om jag tycker det verkar som att det scenario som Wain målar upp verkar så mycket troligare, med i princip hela norska landslaget i något slags konspiration för att dölja ett väldigt avancerat systematiskt dopingprogram där man visste på förhand när testerna skulle ske.
Om man inte tror på att det sker systematisk doping inom elitidrott när man nog lite väl naiv.

Jag har inte påstått att de visste att testerna skulle ske. Om man inte är helt mentalt retarderad så har man alltid en "nödlösning" till hands om det skiter sig.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 12:20   #39
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Om man inte tror på att det sker systematisk doping inom elitidrott när man nog lite väl naiv.

Jag har inte påstått att de visste att testerna skulle ske. Om man inte är helt mentalt retarderad så har man alltid en "nödlösning" till hands om det skiter sig.
Jag har inte påstått att det inte existerar systematisk doping inom elitidrott så den halmgubben kan du elda upp direkt. Jag tror inte det rör sig om det i detta fallet. Eller rättare sagt så trodde jag inte det då det begav sig. Just nu har jag inte så mycket av detaljerna i minnet.

Såvitt jag minns det så gick det inte att få ihop teorin om att det skulle röra sig om en helt vanlig dopning utan att hon (eller hennes dopingadministratörer) skulle ha koll på testschemat. Som sagt så minns jag inte många detaljer nu flera år efteråt. Men jag minns att det var en av sakerna jag hakade upp mig på då.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 13:45   #40
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Även "vanliga" tillskott har visat sig vara kontaminerade. Finns ett fall där USADA stängde av Yoel Romero (fd olympisk brottare, nu MMA) för doping men sedan blev han friad när han skickade in sina tillskott till labbet och ett av dem var kontaminerat. Yoel har även skickat in en stämningsansökan på mångmiljonsbelopp mot företaget.

Sedan finns det ju fallet med Johaug. Vem hade kunnat tro att ett LÄPPBALSAM ger utslag på dopingtest? Om det nu var sant att det kom därifrån.
Var inte Yoel delägare i det företaget dessutom?
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 14:22   #41
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Säkert har det skett misstag men det är idrottaren som bär ansvaret. Nu är Johaug fallet så gammalt att jag ej minns men nån slags varningstext var där ju och om vi talar om läppar så finns det väl 4789 olika alternativ och så tar man ett som inte är ok. I nordamerika så har det väl hänt att tillskott innehållt t.ex pro-hormoner men kanske man borde fundera vad man stoppar i sig, tror knappast det varit nån whey80.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 14:28   #42
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Såvitt jag minns det så gick det inte att få ihop teorin om att det skulle röra sig om en helt vanlig dopning utan att hon (eller hennes dopingadministratörer) skulle ha koll på testschemat. Som sagt så minns jag inte många detaljer nu flera år efteråt. Men jag minns att det var en av sakerna jag hakade upp mig på då.
Hade de haft koll på testschemat så hade de inte åkt dit öht.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 18:53   #43
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det var ju väldigt mycket som inte riktigt gick ihop i fallet om Johaug. Nu minns jag inte alla detaljerna längre. Men har för mig att inget av de möjliga alternativen egentligen verkade särskilt rimligt.

Det som rätten verkar ha gått efter var väl att det var nån slags jätteklantighet av både Johaug och doktorn. Jag känner mig rätt skeptiskt till att det faktiskt skulle ha gått till på det sättet (misslyckats att se varningsettiketten och allt sådant).

Men jag vet inte om jag tycker det verkar som att det scenario som Wain målar upp verkar så mycket troligare, med i princip hela norska landslaget i något slags konspiration för att dölja ett väldigt avancerat systematiskt dopingprogram där man visste på förhand när testerna skulle ske. En massa sådana konstigheter som skulle till för att kunna förklara hela faderutten om jag minns rätt nu i efterhand.

I mina ögon är det troligare att Johaug faktiskt klantat sig, fast inte på det sättet som det beskrivits. Men kanske att hon tänkte att hon kunde chansa på att ta den där krämen för att bli av med munsåret (eftersom den kanske var överlägset bäst på detta). Hon kanske hade använt den salvan tidigare och visste att den skulle gå ur kroppen på några dagar. Nåt i den stilen kan jag tänka mig. Så hon och doktorn kokade ihop sin historia och hoppades att de skulle tro på detta. Hade hon berättat sanningen så hade hon troligen blivit avstängd mycket längre.
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Säkert har det skett misstag men det är idrottaren som bär ansvaret. Nu är Johaug fallet så gammalt att jag ej minns men nån slags varningstext var där ju och om vi talar om läppar så finns det väl 4789 olika alternativ och så tar man ett som inte är ok. I nordamerika så har det väl hänt att tillskott innehållt t.ex pro-hormoner men kanske man borde fundera vad man stoppar i sig, tror knappast det varit nån whey80.


Jag tycker att ikonen ser mer ut so men förbudsskylt än en varningsskylt

Jag menar vad betyder den här bilden?


= innehåller inte vapen?
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 22:37   #44
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Det logiska med den förpackningen hade varit att skriva DOPING utanför förbudsskylten. Men man kan ju förstå att elitidrottare och läkare inte kan förstå 1+1. Står ordet doping samt en förbudsskylt på paktet på produkten man tänker ta så kanske man bör lösa innehållsförteckningen.

Fan jag tittar på innehållsförteckningen på vanliga livsmedel rätt ofta när det kommer till godis. Vill ju inte att det står socker som första ingredients. Ska stå glukossirap!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 22:45   #45
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Hade de haft koll på testschemat så hade de inte åkt dit öht.
Ja, det stämmer ju såklart.

Många saker med Johaugfallet som är så jävla orimliga, i princip oberoende av vad man än väljer att tro på i just det fallet.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)