Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-18, 17:19   #796
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Lite klättring
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 19:45   #797
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Rätt mkt klättring. Kroppen böjar anpassa sig och det är inte bara ren frustration över hur svag och osmidig jag är. Känner styrka, precision samt finess och älskar varje sekund av det.

Moonboard är amazing
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 18:20   #798
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Lite klättring

Massa rivjobb och ledbygge
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 09:59   #799
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
För en vecka sen hade jag ont i hela kroppen, det kändes tydligt att kroppen fick en abrupt omställning från en värld på skidor med cardio och ben som huvudfokus till en värld på fingertopparna. Nu känns det mkt bättre och det är inget mindre än fantastiskt att känna hur väl kroppen svarat på denna omställning. I oktober ska jag ta vägen någonstans efter Åre men en sk är säker: klättringen måste bli regelbunden var jag än är. Det är ett så fantastiskt sätt att få känna sig stark på
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 22:48   #800
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättring
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 18:31   #801
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Yoga
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 19:13   #802
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Och du anklagar mig för att ha ett förhållandevist minimalistiskt journalförande
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 19:25   #803
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Och du anklagar mig för att ha ett förhållandevist minimalistiskt journalförande
We are 2 of soul
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 19:32   #804
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
We are 2 of soul
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 18:59   #805
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Löpning 3,2km 20min

Ute i lugnt tempo med kollegorna efter en arbetsdag. Mysigt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 11:40   #806
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Framtidsfunderingar

Har varit i Stockholm med omnejd i 17 dagar, rekord för längsta tid här sedan jag lämnade stället. Staden har visat mig sina fina sidor, för det mesta, med klättring, solsken, rikare möjligheter till kärleksliv, gamla och nya vänner samt en o annan bra fest. För första gången sen jag flyttade härifrån har jag börjat nära tankar på att bosätta mig här igen, iaf på deltid. Tankar på stabil bostad, stabil inkomst, stabil klättring och stabil kärlek kittlar lite i maggropen. Har fått bo gratis i en stuga som jag nog skulle kunna få hyra in mig i för ett billigt pris mot att jag renoverar den lite.

Å andra sidan så älskar jag den äventyrsfyllda livsstil som jag har just nu, och det är definitivt något jag vill fortsätta investera i. Till viss del tror jag att tankarna om att flytta tillbaks till Stockholm härstammar ur en rädsla som skuggat de här äventyren ända sedan min knäskada. Lite mörka tankar om att jag inte räcker till för det jag tar för mig alla gånger, och att det skulle kunna sluta riktigt illa om jag någonsin tar en alldeles för stor tugga. Men samtidigt växer jag så det knakar på ett sätt jag inte trodde var möjligt, jag växer i min självsäkerhet men också i min ödmjukhet, fysiken går framåt och upplevelserna är många. Jag har fått se döden i vitögat några gånger, via allt från klippväggar till bergstoppar, skidtäckta sluttningar och undersidan av sjöisar liksom ovansidan av frusna vattenfall.

Klart som fan att jag är rädd. Klart som fan att det lockar att flytta tillbaks till Stockholm och all den trygghet som finns här. Men allt det jag är mest stolt och tacksam över i mitt liv har jag fått genom de stora riskerna jag har tagit. Genom att vara rädd, bita ihop och övervinna det. I början av oktober får jag en färdig fjälledarnorm, och då ska jag fanimej bli hundspannsförare. Bo kvar utanför Åre men se till att klättra regelbundet, topptura så fort jag orkar och utveckla min skidåkning. Att skaffa mig ett boende i Sthlm för att ha på somrarna är inte en omöjlighet, men att stadga mig där kommer absolut inte ske innan 30.

Klubbat.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 08:01   #807
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Igår blev det uppvärmning på hangboard och chinstång innan ett pass på moonboarden. Fantastiskt träningsredskap! Sedan lite core och negativa chins med viktväst
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-28, 22:33   #808
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Slaktat min mage idag, kört lite moonboard och klättrat några nice problem. Styrkan börjar verkligen ta sig, kan leka med de stora grabbarna nu ^^
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 21:20   #809
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag har jag jobbat på sprickklättringen samt gjort annan bouldring i några timmar. Årets första ordentliga försmak på äkta klättring med hud-stenkontakt, fantastiskt bra väder med 12C och sol, dessutom i sällskap av två av den stockholmska bouldringscenens patriarker. Inspirerande, ödmjukande och lärorikt. Mycket bra dag.
Bifogade bilder
Filtyp: jpeg 3E4D2A76-F124-400B-9584-6898C20B3BE5.jpeg (426.3 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg 30A254FB-8773-46CF-9C23-F06A96466EC1.jpg (90.4 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg FF983AE9-BEB0-4F5D-9BAD-25ABDF53BAD2.jpg (59.8 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg 838E76F3-4937-4DD0-91A7-6AF07EADE77A.jpg (181.7 KB, 0 visningar)

Senast redigerad av blåvitt den 2019-03-30 klockan 21:21.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-31, 18:05   #810
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag! Har jag först varit och gymmat

Frivändningar
10x25kg
10x30kg
2x10x40kg
2x7x50kg

Knäböj
3x10x60kg

Chins
3x8

Coredestruction

Kommentar på pass: huvudattraktionen var ju frivändningar! Så kul! Inte gjort den övningen på 9-10 år. SL kanske är min grej inom gymvärlden asså

Efter det, 2h på hästrygg. Minns helt ärligt inte när jag red sist men det var härligt att göra igen. Hästen före fastnade i en gren med benet och gick omkull, min häst stegrade så att jag flög av, det skadade knät fick sig en kyss men det känns redan mkt bättre! Hoppas det inte bidrar till ökat spökande... äventyrligt och kul i soligt väder iaf!

Sedan 1mil promenad i Nynäshamn, gick runt med två kompisar och spanade klättringsmöjligheter. Mkt lovande stenar, hittade en fin och lätt tur på en 15m klippa som jag solade, kanske grad fem med nästintill scrambling upp till ett lite kruxigt sva på toppen.. hittade även en fin boulder som jag gjorde en kort linje på, hade varit snorlätt om jag haft klätterskor istället för kängor... men finns mkt fint som kan borstas upp där och häftigt läge vid vattnet med kvällssol, hoppas få några fina kvällar där i sommar

Bra dag! Känt av halsen sen imorse så oroar mig lite för en förkylning men hoppas det ger sig över natten
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)