Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-18, 14:35   #1
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Träningsuppehåll. Vart börjar jag o hur gör jag nu.?

Hallå.
Tänkte fråga o kolla med er här för att få lite bra tips och hjälp gällande träningen när jag ska köra igång igen. Kommer börja om ca 1vecka och har då haft uppehåll i 6veckor.

Detta uppehåll har gjorts på eget insitiv och medvetet val pga tråkigheter längre tillbaka i livet men också pga att jag i höstas blev deprimerad och då försökte jag begrava måendet i träningen som funkade bra där o då men när det kom ikapp så hade jag ett psyke och en kropp som var körd i botten. Sen dess har det varit segt o jobbigt och tråkigt att träna eller hela livet o vardagen har inte varit sig lik. Varit trött o seg, dålig energi mm. Ich bestämde då att ta en riktig paus från all träning.Nu känns det mycket bättre och jag har inte känt mig så här fräsch och pigg på väldigt länge.

Jag har u det den här tiden gått promenader och andra vardags aktiviteter har gjorts, men känner att jag skulle vilja komma igång igen med träningen då jag mår väldigt bra av det ur flera aspekter men vet inte hur jag ska gå tillväga nu....?

Hoppas nån kan komma med nått här mvh

Senast redigerad av azarr den 2018-07-18 klockan 14:36.
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 14:37   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Vad är tanken med träningen?
Att börja lugnt och framför allt vänja kroppen vid att träna tror jag är bäst efter en längre period off eller efter en toppning.
Lite lättare vikter, runt 10 reps, kort vila mellan seten för att få lite puls.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 19:53   #3
NOXiOUZ
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 28
Lugnt och sansat. Du kommer inte kunna slänga runt samma vikter som du kunde för 6 veckor sedan (visst, du kanske är stark nog. Men tänk på muskler, leder etc).
NOXiOUZ är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)