Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-19, 09:59   #16
Jeneric
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 622
Citat:
Ursprungligen postat av Raesmus Visa inlägg
Jag har själv hållit på att träna massvis med olika saker, däribland gym, av och till under flera år. Nu när jag gjorde en återkomst på allvar med målet att på riktigt bli starkare har jag faktiskt hoppat på Starting Strength, som är ett utav de mest välkända programmen, mest riktade till "nybörjare". Läst många som kört detta sina första 6-12 månader och blivit riktigt starka i baslyften.
Förstår inte riktigt hur det går till med folk som kör Starting Strength och liknande program i 3+ månader. Nog rejäl dos fuckarounditis.
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 10:23   #17
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia Visa inlägg
Hade det inte varit enklare att byta ut cable flyes och tricep pulldowns mot bänkpress istället? Så man slipper växla mellan olika övningar från pass till pass. Eller finns det någon särskild anledning till att du valde just militärpress?
Bänkpress tränar inte triceps i särskilt stor utsträckning. Jag tycker det är onödigt att köra både bänkpress och militärpress samma pass eftersom båda är två ganska tunga pressövningar, särskilt om det blir 3 tillfällen per vecka.

Min erfarenhet av helkroppsträning är att desto fler övningar man har desto längre tid tar det, oavsett om det totala antal set är lika många. Det tar tid att byta övning, kanske köra nåt uppvärmningsset, komma igång osv. Undantaget är om man kör mycket superset.

Dips och chins är också övningar som funkar fint i helkroppspass, går dessutom bra att superseta.

Något du kan försöka ha som riktlinje är att få ihop minst totalt 10 set för varje muskelgrupp och vecka.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)