Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-06, 08:48   #7186
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg


Det är kul hur man fungerar. Direkt efter målgång så gick det knappt att hålla tillbaka tårarna vid insikten om att det var över. Nu behövde man aldrig mer åka skidor! Några dagar senare har man ju ändå tänkt tanken på att träna ordentligt och fixa en bra tid. Lär inte bli av, men tanken har man haft
hehe, exakt den känslan. "Jag ska aldrig mer springa en bergsultra" och någon vecka senare har man glömt bort hur mycket man hatade sig själv och minns bara målgången..
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 10:32   #7187
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Grattis till att ha klarat ditt mål, bra racerapport!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 20:10   #7188
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg


Det är kul hur man fungerar. Direkt efter målgång så gick det knappt att hålla tillbaka tårarna vid insikten om att det var över. Nu behövde man aldrig mer åka skidor! Några dagar senare har man ju ändå tänkt tanken på att träna ordentligt och fixa en bra tid. Lär inte bli av, men tanken har man haft
Klassiskt misstag att säga: Aldrig mer! Plötsligt så står man där på startlinjen igen

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
hehe, exakt den känslan. "Jag ska aldrig mer springa en bergsultra" och någon vecka senare har man glömt bort hur mycket man hatade sig själv och minns bara målgången..
Ja du verkar ha riktigt dåligt minne

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Grattis till att ha klarat ditt mål, bra racerapport!
Tackar!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 17:22   #7189
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Grattis till klassikern och perset i alla momenten! Är det någon av tävlingarna som du känner dig lite mer nöjd med än dom andra?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 06:26   #7190
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Grattis till klassikern och perset i alla momenten! Är det någon av tävlingarna som du känner dig lite mer nöjd med än dom andra?
Tackar! Intressant fråga. Jag har faktiskt funderat på det, och tror att Vätternrundan är den tid som kan bli svårast att förbättra. Är dock helt övertygad om att jag skulle kunna hänga med i en sub 8 klunga hela vägen. Men marginalerna är så små när man är nere på de tiderna att inget får gå fel. Så det kommer troligtvis inte bli någon mer Vätternrunda för mig även om jag är ganska mycket cyklist.

Vansbrosimningen är nog den tiden som är minst imponerande och skulle vara lättast att förbättra. Men jag skäms inte för 1tim 8min då jag knappt simtränade något.

Lidingöloppet har jag sprungit flera gånger och borde vara snabbare. 2tim 38min är skapligt, men ändå den tid jag är minst nöjd med.

Vasaloppet är så otroligt påverkat av väder/underlag. Svårt att veta hur nöjd man ska vara med tiden. Nöjd med att ha genomfört det är jag iallafall.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 08:45   #7191
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Lidingöloppet har jag sprungit flera gånger och borde vara snabbare. 2tim 38min är skapligt, men ändå den tid jag är minst nöjd med.
Ska du springa i år? Mitt stora mål är först och främst att komma under 2:40, så snacka inte ned tiden för mycket
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 10:31   #7192
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ska du springa i år? Mitt stora mål är först och främst att komma under 2:40, så snacka inte ned tiden för mycket
Kommer troligtvis inte bli något Lidingölopp i år då jag tänkt springa lite längre och tuffare än så ungefär den helgen

Tycker 2:40 låter som ett rimligt mål för dig. Att jag inte är nöjd, är helt och hållet beroende på att jag tränat löpning tillräckligt för att egentligen vara snabbare.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 10:41   #7193
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Kommer troligtvis inte bli något Lidingölopp i år då jag tänkt springa lite längre och tuffare än så ungefär den helgen

Tycker 2:40 låter som ett rimligt mål för dig. Att jag inte är nöjd, är helt och hållet beroende på att jag tränat löpning tillräckligt för att egentligen vara snabbare.
Fjällmaraton?

Ja, 5:15-tempo känns genomförbart. Men förstår givetvis att du inte är nöjd om du känner så, underskattar nog hur seriös och dedikerad du är Jag har fortfarande Svensson-perspektivet på allt vad konditionsidrott gäller. Det gör att jag omedvetet blir mycket mer generös med vad som är bra i t.ex. löpning än vad jag är med dito i t.ex. marklyft.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 21:35   #7194
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Fjällmaraton?

Ja, 5:15-tempo känns genomförbart. Men förstår givetvis att du inte är nöjd om du känner så, underskattar nog hur seriös och dedikerad du är Jag har fortfarande Svensson-perspektivet på allt vad konditionsidrott gäller. Det gör att jag omedvetet blir mycket mer generös med vad som är bra i t.ex. löpning än vad jag är med dito i t.ex. marklyft.
Springer Sthlm-marathon i Juni och Idre Fjällmaraton i Augusti. I September kan det bli ännu tuffare. Är inget bestämt ännu utan bara i önskestadie

Jag är nog rätt dålig på att bedöma vad som är bra eller inte. Jag vet bara att jag inte riktigt har förmågan att ta ut mig ordentligt vare sig på tävling eller träning.
Tror en del av min blygsamma utveckling kommer därifrån och en annan del från att jag fortfarande tränar ostrukturerat.
Har sällan möjlighet att följa något program eller liknande då jag sällan vet när och hur mycket tid jag har över.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 22:55   #7195
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Springer Sthlm-marathon i Juni och Idre Fjällmaraton i Augusti. I September kan det bli ännu tuffare. Är inget bestämt ännu utan bara i önskestadie

Jag är nog rätt dålig på att bedöma vad som är bra eller inte. Jag vet bara att jag inte riktigt har förmågan att ta ut mig ordentligt vare sig på tävling eller träning.
Tror en del av min blygsamma utveckling kommer därifrån och en annan del från att jag fortfarande tränar ostrukturerat.
Har sällan möjlighet att följa något program eller liknande då jag sällan vet när och hur mycket tid jag har över.
Du vet ju att du tränar i stort sett dagligen. Rimligen borde det gå att följa nåt program om du vill.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 05:31   #7196
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Du vet ju att du tränar i stort sett dagligen. Rimligen borde det gå att följa nåt program om du vill.
Ja det skulle säkert gå. Det har jag försökt och då fått en massa vilodagar och sånt skit

Ett av mina "problem" är att jag inte riktigt vill rikta in mig på en sport, utan är det cykelväder så vill jag cykla, och om plötsligt tillfälle dyker upp för ett trailpass med Jonas och Peter så vill jag hänga med där.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 07:00   #7197
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Ja det skulle säkert gå. Det har jag försökt och då fått en massa vilodagar och sånt skit

Ett av mina "problem" är att jag inte riktigt vill rikta in mig på en sport, utan är det cykelväder så vill jag cykla, och om plötsligt tillfälle dyker upp för ett trailpass med Jonas och Peter så vill jag hänga med där.
Fullt begripligt. Program är för autister
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 08:57   #7198
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Har hittat lite statistik på En Svensk Klassiker.

Lite kul att se vad mina tider ger för placeringar i lite olika kategorier från 2012års registreringar.

Bostadsort (Lindome) 2 av 31
Västra Götaland 203 av 3061
Hela landet 1087 av 17555

Lite snopet att inte vara bäst på hemmaplan när det rör sig om knappt 13min. Men jag är nöjd ändå

Nu börjar det bli dags att släppa det här med klassikern och börjar träna lite mer målinriktat
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_20180310-084029.jpg (61.0 KB, 3 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 13:45   #7199
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bra statistik ju
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 14:12   #7200
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Bara hitta den jäkeln i Lindome som är snabbare än dig!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)