Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-27, 10:15   #6511
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Ja det gick tydligen ganska fort uppför såg jag då det blev en pokal i Strava på det segmentet.
Visst är det retsamt att ha varit snabbare än honom på alla tävlingar men ändå tappa ledningen. Bara mitt eget fel som gjort taktiska missar.
Nästa etapp så byter de håll på banan. Vet inte hur det kommer påverka mina chanser att få förbättringspoäng. Jag bör ju iallafall springa 6km och ha som mål att förbättra mig men oxå få den andra killen att få så lite poäng som möjligt.
Jag får muta några bekanta att springa loppet med mig och låta mig vinna samtidigt som de tar placeringar före den nya ledaren.
Du får nog höra med Mattias eller så då
Inte ens ett husbilsdäck kan få mig att låta dig vinna :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 18:05   #6512
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Är det en tävling kvar nu? Vad är oddsen och hur ser priserna ut? Är det pallplats för tre osv?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 18:40   #6513
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Är det en tävling kvar nu? Vad är oddsen och hur ser priserna ut? Är det pallplats för tre osv?
2 omgångar kvar. Jag räknar dock inte med att klara av att förbättra mina tider i April då det finns risk att jag är sliten/skadad efter Paris.
Chanserna är ändå ganska stora att jag tar tillbaka ledningen nästa omgång så länge jag lyckas förbättra mig.
Det har varit ganska lite info om vad man kan vinna men om jag förstod det rätt så får vinnaren en startplats i något traillopp uppe i Sälen.
Men äran att få bli totalsegrare är nästan värt att trycka upp en t-shirt eller pokal för själv
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 18:45   #6514
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
2 omgångar kvar. Jag räknar dock inte med att klara av att förbättra mina tider i April då det finns risk att jag är sliten/skadad efter Paris.
Chanserna är ändå ganska stora att jag tar tillbaka ledningen nästa omgång så länge jag lyckas förbättra mig.
Det har varit ganska lite info om vad man kan vinna men om jag förstod det rätt så får vinnaren en startplats i något traillopp uppe i Sälen.
Men äran att få bli totalsegrare är nästan värt att trycka upp en t-shirt eller pokal för själv
Vem håller i tävlingen? jag vet en trevlig tävling i Kullamannen som man kan vinna annars!

Det är lite svårt (för mig iaf) att hänga med om hur taktiken och allt ser ut runt platserna. Du får gärna posta mer om det framgent, alltså tabeller och grejs, så är det lättare att förstå. Säkert glasklart för dig som är insatt, men jag har svårt att veta om jag ska peppa dig till att springa långsamt eller köra All In. Vad jag förstod nu så ska du förbättra dig på 6 km (eller 12 km?) nästa tävling för att få ledningen igen? Eller är det bara en av distanserna det gäller (och vilken av distanserna behövde du vänner mellan dig och bakomvarande tävlande)?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 22:34   #6515
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Jo jag förstår att det inte är tydligt vad jag håller på med. Det är xcmultisport som är arrangören och på deras sida finns alla resultat och poängställning.

Jag var inte helt seriös med att anlita folk för att hjälpa mig men visst vore det kul med sällskap. Tyvärr så är du inte den bästa hjälpen i det här fallet. Risken om du är med är att jag springer onödigt fort och därmed minskar mina chanser att förbättra mig sista omgången drastiskt

Den andra killen har bara sprungit 6km tidigare och lär göra så även de kommande omgångarna. Där är konkurrensen lite lättare, så jag har större chans där att få högre placeringspoäng. Men i gengäld svårare att få 5 förbättringspoäng.
Så om det placerar sig många mellan honom och mig så tappar han 1 poäng mot mig per person. Det är så jag kan ta tillbaka ledningen.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 09:21   #6516
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jo jag förstår att det inte är tydligt vad jag håller på med. Det är xcmultisport som är arrangören och på deras sida finns alla resultat och poängställning.

Jag var inte helt seriös med att anlita folk för att hjälpa mig men visst vore det kul med sällskap. Tyvärr så är du inte den bästa hjälpen i det här fallet. Risken om du är med är att jag springer onödigt fort och därmed minskar mina chanser att förbättra mig sista omgången drastiskt

Den andra killen har bara sprungit 6km tidigare och lär göra så även de kommande omgångarna. Där är konkurrensen lite lättare, så jag har större chans där att få högre placeringspoäng. Men i gengäld svårare att få 5 förbättringspoäng.
Så om det placerar sig många mellan honom och mig så tappar han 1 poäng mot mig per person. Det är så jag kan ta tillbaka ledningen.
låter glasklart .. jobbigt med tävlingar där man INTE ska köra All In så näsblodet stänker :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 19:58   #6517
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Blöt cykling igår och ett segt pass i gymmet.

Idag sprang jag och Mathias 10 tunga km i Bunketorp. Tanken var fartlek men vi var båda väldigt sega så det blev halvdant.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 11:23   #6518
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Testade en intervallstege på löpbandet imorse. Hade ett dåligt löpband utan fläkt och där knappen till hastighetsregleringen var långsam.
Körde följande upplägg:
800m @ 4:11
700m @ 4:10
600m @ 4:08
500m @ 4:03
400m @ 4:00
300m @ 3:50
800m @ 4:10
En minut "vila" mellan varje.

Gick lite för lätt denna gång så nästa gång får jag justera vilan och eventuellt antalet intervaller. Att det inte blev mer idag berodde på tidsbrist.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_2017-03-01-06-51-27.jpg (51.4 KB, 1 visningar)
Filtyp: jpg Screenshot_2017-03-01-06-51-21.jpg (63.1 KB, 1 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 15:32   #6519
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Milen sub 40 på gång alltså. Grymt!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 21:42   #6520
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Onsdag = SZR Race Series (B)

Kände mig omotiverad till racet idag. Kan bero på dåligt med sömn några nätter och lite annat som händer i "familjelivet"
Körde på i okej tempo första halvan men när det började kännas lite i baksida lår så släppte jag genast på watten och bara trampade mig lugnt i mål. Inte värt att riskera något.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-02, 07:51   #6521
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Ungefär 5v kvar till Paris marathon. Har tänkt hålla lite mer fokus på kroppsvikten i 1,5v till utan att för den delen utesluta kolhydrater eller annat trams. Vill inte riskera sjukdom eller få för dålig återhämtning.
Det är inte många tillfällen kvar för långpass och även om jag har dem i "kroppen" från hela förra säsongen så behövs dem även mentalt.
Idag visade vågen för första gången på väldigt länge under 80kg. Det är lite senare än planerat men ingen katastrof. Kommer förhoppningsvis vara betydligt lättare på den här maran än vad jag någonsin varit tidigare.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-02, 09:14   #6522
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kommer antagligen att göra en helt galet stor skillnad. Kan bli riktigt bra detta!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-02, 21:44   #6523
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Lugnt "långpass" på mestadels asfalt idag före lunch med sällskap av Mathias i 11km.
Planen var att hålla strax under 6tempo och lyssna på kroppen. Var lite stel i vaderna till en början och baksidan var inte helt nöjd.
Så för att inte riskera något så stoppade jag vid 18km och hade då varit ute 1:46. Helt ok.
Även nöjd med pulsen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_2017-03-02-21-38-06.jpg (60.1 KB, 2 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 17:51   #6524
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
För att vila kroppen inför helgen så har jag tvingat mig till en vilodag. (Börjar bli många nu ) Planen var att besöka cykelmässan men den stängde redan 18 ikväll så det blir kanske ett besök på söndag istället.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 22:39   #6525
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Kom på att jag inte skrivit här att jag missade ett resultat när jag räknade ihop ställningen i Salming Trail-Challenge.
Jag trodde den andra killen hade förbättrat sig i alla etapper. Men det visade sig att så var det inte och därmed leder jag fortfarande med 2 omgångar kvar.
Det är även snabba killar på plats 3 och 4 som kan passera så det gäller att kämpa på in i det sista.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_2017-03-01-18-42-11.jpg (98.3 KB, 3 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)