Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-05, 19:55   #256
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696


Att få skita på stadens gator och torg det är vad vänster kämpar för.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 20:29   #257
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Du låter som de där muslimska nämdemännen (miljöpartister/centern?) som pratade om att förövaren kom från en bättre familj och därför är oskyldiga.

Det spelar ingen roll vad de hade gjort innan det som spelar någon roll vad som hände den dagen och om de hade rätt att göra det de gjorde. Läs artikeln jag postade igen vad de visste och inte visste enligt sina egna ord.
Det borde spela roll för dig innan du hänger halva ditt liv åt kämpa för kriminella och glömmer att det faktiskt finns ett eget ansvar. Sysslar man med brott, går in i andras fastigheter osv. så ökar också risken för att man ska råka ut för skit. Jag själv skulle aldrig hamna i en situation där jag började slåss mot en beväpnad man efter att jag precis snokat runt i ett hus som inte är mitt.

Det här är lite som mongon som tycker att dagens viktigaste samhällsproblem är att det blir bättre mat på våra anstalter än att fokusera på landets alla övriga problem. Och när man ska bedöma trovärdigheten mellan två sidor så kan det vara bra att påminna sig om att den ena är en helkriminell familj som orsakat samhället skada och två personer som aldrig haft problem och en som arbetat inom polisväsendet.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Det är ingen som försvarar mordet på David Dorn, därför pratar jag inte om det, alla tycker det är skit och de som inte gör det är idioter.
Och var ser du en enda jävel säga att det var bra att den här Floyd eller Arbery dog då? Du har ju gapat väldigt här om dem.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Sedan skall man nog kanske inte säga att "vänstern" dödade honom då det troliga är väl att det var vanliga kriminella (säkert svarta) som passade på begå inbrott.
Tja, svarta som var vänster och som var ute och kravallade just eftersom de blivit påhejade av vänstermedia, vänsterkändisar på sociala medier och vänsterfolk. Inga andra än just vänsterfolk har sett något positivt med dessa folksamlingar under corona-tider.

Konservativa svarta deltar inte i Black Lives Matter och kravaller. Konservativa värderingar bygger på att man ska ta eget ansvar för sitt liv, göra rätt för sig och inte bara beskylla andra för sin egna miserabla livssituation medan vänstervärderingar handlar om att se sig själv som ett offer och kräva att andra ska bistå en själv med massa saker. Då kan man rationalisera plundringar av butiker och mord eftersom man är ett buhuhu offer för rasismen.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Jag nämnde i första posten här när vi började detta att jag var emot dåliga polisingripande överlag och tog upp ett exempel när en vit man blev skjuten till döds och polisen blev friad.

Så det finns två frågor en är om svarta råkar ut för fler dåliga polisingripanden och dels om polisingripande i sig och om de kommer undan med saker de inte borde göra.
Folk brukar såklart hamna i trubbel med poliser när de befinner sig utanför lagens gränser vilket är också anledningen till varför vi aldrig ser svarta som Neil DeGrasse Tyson eller Candace Owens hamna i trubbel med polisen eftersom de har hög IQ, är välutbildade och kan föra sig med klass vilket inte kan sägas om många trash i förorterna.

Det finns liksom en anledning till varför svarta råkar ut för fler dåliga polisingripanden och det är därför att de är överrepresenterade inom kriminalitet. Det är inte på grund av rasism eller Trump utan på grund av dem själva.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Visst USA har massor av problem och folk tycker polisbrutalitet är ett av dem. Sedan varför svarta begår så mycket mer brott är en ganska komplex historia som folk garanterat inte är överrens om. Men de har väl inte haft en lätt start i landet och inte lätt fortsättning heller.
Komplett bullshit.
Det finns många framgångsrika som skulle kunna haft alla ursäkter i världen att bli losers som livnär sig på att sälja knark och kriminalitet som vuxit upp i skitområden och dåliga föräldrar. Men det finns faktiskt någonting som eget ansvar och de blockmongon med nosringar, rosa hår osv. som deltar i kravaller och demonstrerar idag i Västvärlden har haft betydligt fler möjligheter att lyckas i livet än majoriteten människor som någonsin existerat på den här planeten i hela världshistorien.

Men de är inte miserabla losers på grund av rasism utan på grund av att de är bortskämda och har daltats med och inte lärt sig att ta något eget ansvar i livet. Sen käkar de för mycket soja.

"Buhuhu, jag har växt upp med smartphones, datorer och internet där jag kan starta en onlinebusiness imorgon om jag vill osv. men jag är misslyckad på grund av alla dumma rasister buhuhu!!".

Fullständigt patetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Jag antar att du fått fram Mohamed Noor från icke-mainstream media. Visst vore det ett extremt bra exempel på polisbrutalitet om han skulle blivit friad. Nu blev han inte det utan dömd till 12.5 års fängelse.

Så det är det som den vänsterliberala PK-agendan nog vill se; att poliser som begår brott inte frias.
Tja, jag har inte sett många fall där poliser uppenbart begått brott men blivit friade och har väldigt svårt att tro att det skulle vara någonting annat än ett riktigt skitproblem i jämförelse med alla andra viktigare samhällsproblem som finns att fokusera på idag.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Så skulle det vara ok för dig om protesterna bara skulle handlat om polisbrutalitet och de inte skulle nämnt ras något?
Det hade åtminstone varit korrekt i sak då det var ett dåligt polisingripande medan det är idioti att hävda att det var på grund av ren skär rasism.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 21:59   #258
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427


__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 22:04   #259
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Att få skita på stadens gator och torg det är vad vänster kämpar för.
Får mig att tänka på Hultsfredsfestivalen.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 22:25   #260
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Får mig att tänka på Hultsfredsfestivalen.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 23:43   #261
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag är dock helt med på att många saker som får rasistiska epitet inte är rasistiska. Jag tycker inte att George Floyd-grejen verkar vara särskilt rasistisk.
Det handlar mest om att människor är ganska lättmanipulerade och envisas med att tolka allting som sker genom den lins som råkar vara gångbar för stunden. Lösningen måste vara infantil och simpel, helt i linje med den politiska ståndpunkt som är för stunden rådande. Det kan liksom inte vara en polis, som jobbat länge i tuffa områden. Som en bit in i ett långt pass arresterar en påtänd knarkare, så som man gjort många gånger tidigare. En polis som vet hur labila de kan vara och agerar felaktigt och olämpligt av något skäl - säkert inte för första gången. Sedan råkar just den här personen dö av sin överdos och så är cirkusen igång. Hade det varit en vit man som varit skyhög på droger hade ingen brytt sig, men nu ska det gasas på alla cylindrar när kontexten är rätt och man kan köra i välbekanta hjulspår.

Candace Owens uttryckte det ganska bra. Det finns något som stinker i den här soppan. Hur man genast tar till rasretoriken och spinner loss till 100%. Hur man glorifierar upplopp och våld. Hur man gör en kriminell knarkare till martyr o.s.v. Personligen kan jag inte undgå att känna att det är något väldigt falskt över alltihop. All tröttsam värdesignalering av platta människor som egentligen inte bryr sig ett skit. Alla idioter som bara vill ha en ursäkt för att kaosa och sno en platt-TV. Media som utan några som helst betänkligheter spär på splittringen och sliter sönder samhället för några extra klick och kortsiktig vinst.

Sedan är det som afroamerikanska Glenn Loury, ekonomiprofessor på Brown university konstaterade: att alla helt plötsligt verkar ha tappat förmågan att tolka statistik. Trots alla resurser media sitter på har man gjort sig medvetet korkad. Det krävs inget stort grävarbete i amerikansk brottstatistik för att se att svarta män (särskilt unga) har en enorm överrepresentation gällande våldsbrott, så det är inte speciellt konstigt att de i högre grad kommer i kontakt med polisen. Det dör även en försvarlig mängd poliser i USA varje år vilket man passande nog glömt bort (147 stycken ifjol för den som undrar). Det är en hård verklighet de agerar i. Många poliser i utsatta områden är också svarta, inklusive ansvarig chef i många av de händelser som blossat upp på senare tid - men de är väl också rasister i något bisarrt självhat får man förmoda? Som Loury konstaterar är det den underliggande problematiken man istället borde jobba med i de utsatta områdena för att få till en genuin samhällsförändring. Få bort kriminaliteten, gängvåldet och missbruket. Men det gör man inte. Istället odlas ständigt denna destruktiva offermentalitet framförallt i media. Koloniala och rasistiska föreställningar döljer sig bakom flosklerna; eftersom undertonen är att man inte kan förvänta sig något av, eller ställa krav på, svarta personer för att de är svarta.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 06:44   #262
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Nya Black Panthers hyllas för sin roll i protesten
Ny bakgrundsbild?


Deras ideologiska grund förklaras bäst av deras ledare
Citat:
“I hate white people. All of them. Every last iota of a cracker, I hate it. We didn’t come out here to play today. There’s too much serious business going on in the black community to be out here sliding through South Street with white, dirty, cracker whore bitches on our arms, and we call ourselves black men. … What the hell is wrong with you black man? You at a doomsday with a white girl on your damn arm. We keep begging white people for freedom! No wonder we not free! Your enemy cannot make you free, fool! You want freedom? You going to have to kill some crackers! You going to have to kill some of their babies!”
Vem tjänar på att underblåsa detta?
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 08:49   #263
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Nya Black Panthers hyllas för sin roll i protesten
Ny bakgrundsbild?

Deras ideologiska grund förklaras bäst av deras ledare


Vem tjänar på att underblåsa detta?
Enda jag sett hylla det är du så varför försöker du underblåsa detta?

De dök upp i en liten stad där det var en fredlig demonstration utan konfrontation med polis. Vi vet inte ens om det var New black panther party och inte de vanliga.

Sedan kan du väl citera var du får din texter från så folk kan se vilket årtal. Du insinuerar att det är personen på bilden som säger det.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 09:01   #264
Lando
Registered User
 
Landos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 111
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Folk brukar såklart hamna i trubbel med poliser när de befinner sig utanför lagens gränser vilket är också anledningen till varför vi aldrig ser svarta som Neil DeGrasse Tyson eller Candace Owens hamna i trubbel med polisen eftersom de har hög IQ, är välutbildade och kan föra sig med klass vilket inte kan sägas om många trash i förorterna.
Detta är inga lätta frågor och jag tror mig inte ha något facit. Men jag tror det kan vara värt att läsa denna mycket bra text av just Niel DeGrasse Tyson som jag tänkte på när jag såg ditt inlägg. Den är lång, men mycket läsvärd:

https://www.haydenplanetarium.org/ty...of-my-skin.php

Det kan nog vara svårt för oss i Sverige att sätta sig in hur rasismen i ett land som USA fungerar, med en helt annan historia och kultur.
Lando är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 09:06   #265
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Enda jag sett hylla det är du så varför försöker du underblåsa detta?

De dök upp i en liten stad där det var en fredlig demonstration utan konfrontation med polis. Vi vet inte ens om det var New black panther party och inte de vanliga.

Sedan kan du väl citera var du får din texter från så folk kan se vilket årtal. Du insinuerar att det är personen på bilden som säger det.
Enda du har sett hylla...
Det var inte jag som tog bilden, vet du väl?
Den aktuella som hyllas av tusentals människor https://old.reddit.com/r/pics/commen...st_in_georgia/

För några veckor sedan samma sak https://old.reddit.com/r/pics/commen...neighbourhood/

Finns ju en sak som enar extremisterna
Citat:
“Many NBPP members are also current or former members of the Nation of Islam who vocalize deep resentment toward Jews because they think the Holocaust garnered much more sympathy and reparations for Jews than African Americans have received as the victims of ‘the black holocaust’ —slavery and Jim Crow,” the SPLC website says. “They also believe Jewish businesses prey on black communities. Former NBPP Chairman Khalid Muhammad has referred to Jews as ‘bloodsuckers.'”
Citaten är de mest rumsrensa av de jag såg.. de vanliga var verkligen inte snälla för ögonen!!
Men vissa saker verkar många kunna ha överseende med.



Hur fungerar arvsynden?
Steve är ansvarig för sin pappas pappas pappas pappas pappas pappas pappas chefs vämjliga beteende, men Robyn är inte ansvarig för sitt väpnade deltagande i en antisemitisk rasistisk organisation.

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-06-06 klockan 09:09.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 09:11   #266
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Enda du har sett hylla...
Det var inte jag som tog bilden, vet du väl?
Den aktuella som hyllas av tusentals människor https://old.reddit.com/r/pics/commen...st_in_georgia/

För några veckor sedan samma sak https://old.reddit.com/r/pics/commen...neighbourhood/

Finns ju en sak som enar extremisterna


Hur fungerar arvsynden?
Steve är ansvarig för sin pappas pappas pappas pappas pappas pappas pappas chefs vämjliga beteende, men Robyn är inte ansvarig för sitt väpnade deltagande i en antisemitisk rasistisk organisation.
Du vet att New Black Panther Party inte är samma sak som Black Panther Party va? Bilden är beskriven som Black Panther Party och de enda som hyllar bilden verkar beskriva/tro att det är Black Panthers (som själva hatar NBPP).

De högs uppröstade på de posterna är de som klargör detta och säger att NBBP är extremister och en hatgrupp.

Så i detta fallet är det du som försöker dra saker ur kontext, posta citat utan källa och få det som folk hyllade något de inte gjorde. Varför gjorde du det och vad tjänar du på det?
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 09:25   #267
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Lando Visa inlägg
Detta är inga lätta frågor och jag tror mig inte ha något facit. Men jag tror det kan vara värt att läsa denna mycket bra text av just Niel DeGrasse Tyson som jag tänkte på när jag såg ditt inlägg. Den är lång, men mycket läsvärd:

https://www.haydenplanetarium.org/ty...of-my-skin.php

Det kan nog vara svårt för oss i Sverige att sätta sig in hur rasismen i ett land som USA fungerar, med en helt annan historia och kultur.
Ja, BrunoC och Yia läs den artikeln samt denna opinion: https://www.washingtonpost.com/opini...-white-people/

(som också länkas av Niel i hans text).
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 09:35   #268
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Du vet att New Black Panther Party inte är samma sak som Black Panther Party va? Bilden är beskriven som Black Panther Party och de enda som hyllar bilden verkar beskriva/tro att det är Black Panthers (som själva hatar NBPP).

De högs uppröstade på de posterna är de som klargör detta och säger att NBBP är extremister och en hatgrupp.

Så i detta fallet är det du som försöker dra saker ur kontext, posta citat utan källa och få det som folk hyllade något de inte gjorde. Varför gjorde du det och vad tjänar du på det?
Sluta desinformation https://decaturish.com/2020/06/prese...-and-concerns/

och dne här är mest uppröstade
Citat:
[–]owmyball 8698 points 10 hours ago

Hell yea. Freedom and the right to bear arms extends to every citizen. Bring it back to the basics so people can be called out on their differing responses.

tyvärr verkar de fredliga demonstranterna ha blivit kapade av dessa extremiuster

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-06-06 klockan 09:40.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 09:39   #269
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Enda jag sett hylla det är du så varför försöker du underblåsa detta?
Det är väl en högst relevant poäng för att nyansera den rådande rasismdiskursen, att vi har en aktiv svart Ku Klux Klan-liknande rörelse som hatar judar, vita och uppträder med tunga vapen i folksamlingar?

Sedan stör det förstås den rousseauianska världsbilden för somliga, men om inte Rwandaförintelsen var rasism kan man nog ducka för det här också. Mer progressivt hade förstås varit att acceptera att riktig jämställdhet innebär att alla människor lider av ungefär samma fel och brister. Det flödar ett enormt hat på många platser och det ska man inte blunda för bara för att det sker i tredje världen eller i utsatta områden, det är lika illa oavsett.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 10:02   #270
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Sluta desinformation https://decaturish.com/2020/06/prese...-and-concerns/

och dne här är mest uppröstade

tyvärr verkar de fredliga demonstranterna ha blivit kapade av dessa extremiuster
Bilden beskrivs som Black Panther och det är det som de svarade på och det ser du också i svaret på det inlägget. Du försöker få de som att den personen visste att det var NBBP. Varför försöker du vinkla det som det?

Vilka städer och vilka demonstrationer blev kapade av NBBP? Det är väl snarare extremvänster eller vanliga kriminella som har kapat demonstrationer och varit våldsamma/stulit saker.

Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Det är väl en högst relevant poäng för att nyansera den rådande rasismdiskursen, att vi har en aktiv svart Ku Klux Klan-liknande rörelse som hatar judar, vita och uppträder med tunga vapen i folksamlingar?

Sedan stör det förstås den rousseauianska världsbilden för somliga, men om inte Rwandaförintelsen var rasism kan man nog ducka för det här också. Mer progressivt hade förstås varit att acceptera att riktig jämställdhet innebär att alla människor lider av ungefär samma fel och brister. Det flödar ett enormt hat på många platser och det ska man inte blunda för bara för att det sker i tredje världen eller i utsatta områden, det är lika illa oavsett.
Visst kan man nyansera men då får man nyansera rätt och inte försöka få det som folk hyllar det de inte gör. Om jag postar en bild på några beväpnade vita som lugnt protesterar och beskriver det som tea party-folk som marcherade till stöd för rätten att bära vapen. Om bilden senare visar sig faktiskt visa KKK så betyder inte det att de som hyllade bilden när de trodde det var Tea Party att de helt plötsligt stödjer KKK.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)