Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-06-01, 16:56   #1486
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Joggade 6 km. Kändes ännu bättre nu än i fredags. Ingen känning alls i höft/rygg, bara lite fortfarande i baksidan.

Tempo 4:45/km. Fy fan vad kroppen inte är van att jogga i 22 grader och speciellt inte med huvudvärk och träningsvärk i ben.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 19:00   #1487
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Whoop! Och grattis till 100 sidor
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 05:11   #1488
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Whoop! Och grattis till 100 sidor
Ah, uppmärksamt! Tack!

2 km jogg till gymmet

2 set 4x1 minuter intervaller - 3:30/km (-3 sek/km från förra passet i början av maj)

7,5 minut crosstrainer

2 km jogg hem.

Bra och enligt plan Trodde intervallerna skulle vara tyngre, speciellt på morgonen i den där jävla plåtbastun. Fy fan vad varmt det är på gymmet nu. Finns ingen ventilation...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 07:24   #1489
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
FU-bänk:
80 kg x 7 (rpb)
87,5 kg x 2
85 kg x 3

Marklyft pronerat/neutralt grepp:
155 kg x 3,3 (set pb)

3 set lutande hantelpress
6 set triceps
5 set biceps
5 set mage
3 set baksida axlar


Idag var ingen bra dag. Riktigt trött i kroppen, ingen motivation. Kände mig riktigt seg bara, så jag körde lite kortare pass än tänkt.
Intervallerna från igår kändes verkligen i marklyftet. Inte klokt att köra tunga mark dagen efter ^^ lesson learned.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 17:18   #1490
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Jävligt skumt. Hade en del känningar i röv/baksida lår igår och även idag på förmiddagen. Men sen när jag var ute och gick på lunchen så kände jag ingenting alls. Kändes konstigt. Samma när jag gick hem, ingenting alls. Så då bestämde jag mig för att göra en fuling och testa fara ut och jogga utan att värma upp/stretcha något innan.

Resultatet blev att det var den absolut bästa känslan i hela underkroppen på sjukt länge under ett löppass

Så det blev 12 lugna kilometer. Däremot regn och jävligt kvavt och fuktigt. Svettas inte ens så här mycket när det är 25 grader ute, helt sjukt vad vätska som rann ut. Ena vaden ville nästan börja krampa i slutet

Löpning 3 dar i rad nu. Det trodde jag inte för 4 dagar sen. Nu blir det kul att se hur kroppen känns imorgon.

Ingen löpning torsdag+fredag, sen siktar jag på ett långpass lördag förutsatt att det fortsätter kännas bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 07:01   #1491
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Träningsvärken i erectorerna är brutal idag Så jag fick typ skita i böjen idag ^^

Upphöjd utfall bak (step-up bräda):
55 kg x 2
62,5 kg x 2 (pb)

Böj:
110 kg x 1

Benpress:
Stege 125 kg till 155 kg x 5 (10 kg hopp varje set)

3 set benspark

Liggande lårcurl 1 ben:
18,5 x 3
25 x 3,3 (pb)

9 set röv

Riktigt sliten i kroppen. Verkligen inget "go" idag. Men ändå nöjd med utfallet och småövningarna.
Svårt att veta hur mycket jag ska våga ta i i lårcurlen för baksidan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 09:29   #1492
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Hmm weird med benen
Men bra markat
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 10:27   #1493
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Hmm weird med benen
Men bra markat
Oh ja fortsätter kännas bra iallafall.
Ty!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 15:25   #1494
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag har främre foten på en upphöjning som är 5-20 cm beroende på hur djupt jag vill köra. Ibland en sån där tjock matta som ska dämpa om man släpper stången och ibland på en step up-bräda.

Sen behåller jag tyngden på den foten/benet under hela setet och tar ett steg bakåt med andra benet. Istället för att gå framåt som i ett vanligt ufall

Tycker det är skönare, då håller man konstant spänning i det benet man tränar.
Sökte lite efter upphöjda utfall bakåt och såg att du inte bara kör övningen, utan också är rejält stark i den!

Jag testade idag att ha benet i golvet hela setet (hade en 15 cm hög pall där det andra benet stod) och fick en sinnessjuk pump i quadriceps som arbetade. Det kändes som att låret aldrig fick någon syre under setet. Men hade bra kontroll, dock ovant att inte sträcka ut knäet hela vägen i toppen.

Hur känner du skillnad mellan att ha bakre benet i golvet under hela setet jämfört med att kliva upp med bakre på upphöjnaden mellan varje rep?
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 18:20   #1495
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Sökte lite efter upphöjda utfall bakåt och såg att du inte bara kör övningen, utan också är rejält stark i den!

Jag testade idag att ha benet i golvet hela setet (hade en 15 cm hög pall där det andra benet stod) och fick en sinnessjuk pump i quadriceps som arbetade. Det kändes som att låret aldrig fick någon syre under setet. Men hade bra kontroll, dock ovant att inte sträcka ut knäet hela vägen i toppen.

Hur känner du skillnad mellan att ha bakre benet i golvet under hela setet jämfört med att kliva upp med bakre på upphöjnaden mellan varje rep?
Äsch, tackar!

Kul att du testade! Det är en fruktansvärt härlig övning.

Bakre benet brukar jag röra på vid varje repetition, så pass mycket så att jag näääästan låser ut knät med benet som får jobba. Men den varianten där man har bakre benet låst är också härlig, det blir ännu mer TuT
Kan försöka filma min variant någon dag här framöver om du vill.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 18:23   #1496
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Blev även 6 km promenad + militärpress nu på eftermiddagen.

Militärpress:
55 kg x 8
60 kg x 1+1 (press + push press)
60 kg x 1+1 (press + push press)
62,5 kg x 1+1 (press + push press)
62,5 kg x 1+1 (press + push press)
40 kg x 5 - L-sits (var tvungen att testa )

4 set sidolyft + 4 set mage som super-setades med dom fyra första seten av pressarna.

Snabbt pass, men skönt. Ville göra det idag istället för imorgon, eftersom att jag hade tänkt köra bröst redan på lördag igen.
Inte optimalt idag, eftersom att jag körde bröst+triceps igår, vilket märktes så klart.

Ledig imorgon, så då siktar jag på 15+ km och så ett ryggpass.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 19:20   #1497
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Äsch, tackar!

Kul att du testade! Det är en fruktansvärt härlig övning.

Bakre benet brukar jag röra på vid varje repetition, så pass mycket så att jag näääästan låser ut knät med benet som får jobba. Men den varianten där man har bakre benet låst är också härlig, det blir ännu mer TuT
Kan försöka filma min variant någon dag här framöver om du vill.
Problemet jag får när jag rör det bakre benet (lyfter den från marken på väg upp) är att jag, medvetet eller omedvetet, använder det benen för att avlasta det främre benet. Trycker ifrån med bakre vaden vilket gör att jag får en hävarm upp. Eftersom jag mest är ute efter att bygga framsida lår så känns det kontraproduktivt.

Filma gärna hur du gör! Är lite nyfiken på hur långt bak du har det bakre benet också. En film hade garanterat hjälpt mig i min träning Det finns inte så mycket bra videos. Men likt det här utförandet gjorde jag idag.

Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 07:09   #1498
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Ah, den där är riktigt jobbig! Blir ännu mer TuT med den där tror jag Men jag ska försöka komma ihåg att filma någon gång!

15 km - Done.

Positiva -> Känns så jävla mycket bättre. Baksida kändes bara lite i nerförsbacke, så man får hålla igen där. Lite synd, men ändå.

Negativa -> Fy fan vad trött jag är i underkroppen nu Intervaller tisdag, marklyft + 12 km onsdag, ben igår och så detta idag. Från noll till hundra ^^
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 13:23   #1499
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Chins:

KV+40 kg x 1,1,1
KV x 12,12

2 set latsdrag
3 set rodd
3 set enhandsrodd

Helt okej pass, enligt plan iallafall

Någon typ av form iallafall. Lite mer separation på armarna nu.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 08:06   #1500
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Lutande hantelpress:
37,5 kg x 7

Plan hantelpress:
40 kg x 3,3,3

1 set flyes
9 set triceps/biceps
3 set sidolyft/baksida axlar
2 set RT + pinch
4 set omvänd curl + 3 set wristcurl

Fy fan, hade ingen energi idag. Inget tryck, inget go, ville inte träna. Helt urlakad från igår. Blir att ladda upp i helgen. Mat och alkohol ikväll. Lite bikepz iallafall:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2020-06-06 klockan 08:07.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)