Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-11-01, 19:24   #3646
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Var tvungen att kolla om ippo bara för att den drogs upp.
Helt klart en favorit.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 19:46   #3647
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Brukade lyssna på den som Ceejay länkade ("Inner light") samt Under Star om och om igen varje vinter jag körde intervaller i snön uppför berget här för X år sedan.

Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 19:24   #3648
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Började kolla på Blade of the Immortal på Amazon Prime. Den finns som manga också men har ej läst den. Stilen påminner mig lite om Shigurui hittills.

Citat:
Manji is an immortal swordsman, who has been cursed with eternal life. He has grown tired of living with all the death he has created. He has no skills other than those of killing, thus he forms a plan to regain his mortality: he shall kill one hundred evil men for each good one he has killed. The old witch who afflicted Manji with immortality agrees to Manji’s proposition and Manji is set on his path to kill one thousand evil men. On his journey he meets a young girl, Rin, who has her own vengeance to seek against the sword school whose members slaughtered Rin’s family. Rin and Manji journey together, each hoping to find some kind of peace. In their way are many varied enemies. Rin and Manji are almost constantly under attack and must learn to live their lives, avoiding being consumed by revenge.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 08:25   #3649
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Idag kommer avsnitt två av säsong sju av RWBY.
Och det märks knappt att de har bytt ut Vic (Edward Elrich från Full Metal Alchemist) som röst till Qrow.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism

Senast redigerad av Wrenchgirl den 2019-11-09 klockan 08:27.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 10:07   #3650
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Länge sedan jag kollade på Rainbow, men den är värd att se igen (har sett den flera gånger). Som en korsning mellan Sleepers och Once Upon a Time in America.

Citat:
Japan, 1955: Mario Minakami has just arrived at Shounan Special Reform School along with five other teenagers who have been arrested on serious criminal charges. All assigned to the same cell, they meet older inmate Rokurouta Sakuragi—a former boxer—with whom they establish a close bond. Under his guidance, and with the promise that they will meet again on the outside after serving their sentences, the delinquents begin to view their hopeless situation in a better light.

Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin follows the seven cellmates as they struggle together against the brutal suffering and humiliation inflicted upon them by Ishihara, a sadistic guard with a grudge on Rokurouta, and Gisuke Sasaki, a doctor who takes pleasure in violating boys. Facing such hellish conditions, the seven inmates must scrape together all the strength they have to survive until their sentences are up; but even if they do, just what kind of lives are waiting for them on the other side?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 12:42   #3651
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Idag kommer avsnitt två av säsong sju av RWBY.
Och det märks knappt att de har bytt ut Vic (Edward Elrich från Full Metal Alchemist) som röst till Qrow.
Ser du med engelskt eller japanskt tal?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 13:41   #3652
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
RWBY är väl inte anime tho? Skapa en egen "inte-anime" tråd där ni kan diskutera Avatar: The Last Airbender, RWBY m.fl. istället. 😤
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 13:58   #3653
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Ganska trist avsnitt boku no hero
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-01, 16:46   #3654
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Netflix släppte ju nyss en ny anime baserat på en manga: Levius.

Citat:
As society rises from the ashes of war, cybernetically augmented arena fighters battle for fame and fortune... or die trying.

It's the 19th century, and the world has entered the Era of Rebirth, recovering from the devastating flames of war. The sport of mechanical martial arts has galvanized the nations. Cybernetically augmented fighters turn their blood into steam and their bodies into brutal fighting—and killing—machines.

Young Levius is one of those arena battlers, hell-bent on winning in order to simply survive.
Har förvisso inte kollat klart första episoden ännu, men animeringarna ser ju väldigt lika ut Kengan Ashura medan storyn med boxandet med cybernetiska armar gav mig vibbar från Megalo Box.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 14:45   #3655
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Netflix släppte ju nyss en ny anime baserat på en manga: Levius.



Har förvisso inte kollat klart första episoden ännu, men animeringarna ser ju väldigt lika ut Kengan Ashura medan storyn med boxandet med cybernetiska armar gav mig vibbar från Megalo Box.
Skulle precis in och tipsa om den också. Är 7-8 eps in. Till stor del känns det som en rätt grov rip-off på Megalo Box utan att för den skulle hålla samma kvalité. Samtidigt kan man se det som att det blir "lite mer av det goda" till viss del och gillade man Megalo lär man gilla Levius för nog finns det gott om underhållningsvärde!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 15:16   #3656
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Skulle precis in och tipsa om den också. Är 7-8 eps in. Till stor del känns det som en rätt grov rip-off på Megalo Box utan att för den skulle hålla samma kvalité. Samtidigt kan man se det som att det blir "lite mer av det goda" till viss del och gillade man Megalo lär man gilla Levius för nog finns det gott om underhållningsvärde!
Jag gillade definitivt stilen i Megalo Box. Den var väl någon hyllning till Ashita no Joe om jag inte minns fel? Den gamla animefilmen har jag iofs inte sett, men kanske borde se.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 19:24   #3657
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Jag gillade definitivt stilen i Megalo Box. Den var väl någon hyllning till Ashita no Joe om jag inte minns fel? Den gamla animefilmen har jag iofs inte sett, men kanske borde se.
Jepp, 50års hyllning
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 13:47   #3658
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 063
Tämligen coolt hobbyprojekt...

Hazbin Hotel:
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 16:14   #3659
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 063
Tänka sig att folk på internet är butthurt över pilot-avsnittet? Insåg det när jag snokade runt vilka som gjort den grymma piloten.

Nå min överkänsliga sida dog väl tidigt i anime-karriären med Berserk, innan myndighetsåldern. Så att vuxna personer håller på sådär har jag svårt att förstå?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-14, 21:46   #3660
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Senaste boku no hero, jävligt fet! FAT GUM!
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)