Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-14, 22:32   #10801
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av wrack Visa inlägg
Nej. Däremot tror jag att det är svårt (för mig) att kompensera fullt ut på kvällen. Brukar äta mycket frukost. Mycket på lunchen. Mycket på kvällen. Nu blir det istället enbart på kvällen .
Räkna kcal så märker du, inte svårare än så. Du behöver inte ha någon våg utan kan uppsatta ungefär.
__________________
Zols Journal
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 06:03   #10802
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
122kg i mars 110kg idag. Målet är mycket lägre, men först ska jag under 110kg där jag inte varit på många år.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 08:41   #10803
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
122kg i mars 110kg idag. Målet är mycket lägre, men först ska jag under 110kg där jag inte varit på många år.
Bra jobbat!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 11:59   #10804
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Bra jobbat!
Tack!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 12:21   #10805
30Hours
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 59
Går bra, även om jag gjorde min sämsta siffra på vågen sen starten. Nu i slutspurten av vecka 12 och gick endast ner 0,4 kilo. (Började på 113,4 kg och nu nere på 96.6)

Ska ändå sägas att jag har sett mest visuella förändringar denna vecka, vilket tyder på att jag börjar komma ner i en bra fettprocent och det är riktigt glädjande.

Kroppen känns sliten, men kostmässigt känns det fortfarande mycket bra.
30Hours är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 18:01   #10806
wrack
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 82
Tror det går åt rätt håll även om det går upp och ner Drygt fyra veckor.
Bifogade bilder
Filtyp: png kurva.png (6.4 KB, 426 visningar)
wrack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 12:32   #10807
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Det här hör nog knappt hemma i tråden men måste fan klaga lite;

Det ENSKILT värsta med att dieta är ta mig fan andra människor. Nu när sommaren är här så är min deff nog mer av en damage control där arbetsdagar måste balanseras mot helgernas excesser, problemet är all denna mat och fika de måste bjudas på,

"heeeeej, ät lite tårtaaa"
"nej tack, jag har ätit"
"ta en glass! men joooo, kom igen du måste ju äta någoooooooot"
"nä alltså, det är bra, tack ändå"
osv osv.

De säger att det är svårt att ha varit drogare och/eller alkoholist pga. det sociala trycket att börja igen. Att tacka nej till mat verkar anses vara 344 ggr värre. Jävla fan
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 10:21   #10808
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Bästa dieten jag gjort hittills. Och då har jag gjort MÅNGA dieter! 4½ vecka kvar - får se var det hamnar men det lär bli oftare refeeds ju närmre peak jag kommer.



Ligger fortfarande över >3000 kcal/dag (Makros: 200/300/100)
Refeedar 2-3 dagar var 3-4 dag. Refeed makros: 200/700/100±50g) Det är inte trots det som det går så bra, det är på grund av det. Jag är också grinig som fan och längtar till refeedsen trots att jag ligger +300g kolhydrat/dag. Men det är som väntat med en fetabolism som min. Har fortfarande minimalt med dietstörningar som hang-ups, cravings, humörstörningar eller förvriden självbild. Men jag känner hur de kommer krypandes för varje vecka.

dagsförmen på det'

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg

fick hyffsat bra trüsch av sushi, glass och hamburgare igår samt 400g glukosbaserat godis innan/under passet #5weeksout
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 11:31   #10809
Raesmus
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 57
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Bästa dieten jag gjort hittills. Och då har jag gjort MÅNGA dieter! 4½ vecka kvar - får se var det hamnar men det lär bli oftare refeeds ju närmre peak jag kommer.



Ligger fortfarande över >3000 kcal/dag (Makros: 200/300/100)
Refeedar 2-3 dagar var 3-4 dag. Refeed makros: 200/700/100±50g) Det är inte trots det som det går så bra, det är på grund av det. Jag är också grinig som fan och längtar till refeedsen trots att jag ligger +300g kolhydrat/dag. Men det är som väntat med en fetabolism som min. Har fortfarande minimalt med dietstörningar som hang-ups, cravings, humörstörningar eller förvriden självbild. Men jag känner hur de kommer krypandes för varje vecka.

dagsförmen på det'
Grymt! Om man bara rört på sig så mycket att man kunnat äta 3000 kcal per dag.
Raesmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 08:32   #10810
wrack
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 82
"GAAAAH. Det går så långsamt. Ge mig en quick fix..." tänker jag ofta. Om det vore så enkelt, är det kanske inte eftersträvandsvärt. Jag tycker ju om att lägga bit för bit och låta det ta den tid det tar.

6-7 veckor in i 24 h periodisk fasta! Utmaningar har blivit möjligheter - konferens på jobbet - utmärkt tillfälle att äta mindre och träna mer. Resa - utmärkt tillfälle till förlängd fasta och testa byte till lunch.

Jag vill stå framför spegeln och se mina flexade muskler.
Jag vill springa lätt över stigar och fält.
Jag vill cykla snabbt uppför.
Jag vill vara lättare, smidigare och bära runt på mindre fläsk.
wrack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 09:57   #10811
30Hours
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 59
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Bästa dieten jag gjort hittills. Och då har jag gjort MÅNGA dieter! 4½ vecka kvar - får se var det hamnar men det lär bli oftare refeeds ju närmre peak jag kommer.



Ligger fortfarande över >3000 kcal/dag (Makros: 200/300/100)
Refeedar 2-3 dagar var 3-4 dag. Refeed makros: 200/700/100±50g) Det är inte trots det som det går så bra, det är på grund av det. Jag är också grinig som fan och längtar till refeedsen trots att jag ligger +300g kolhydrat/dag. Men det är som väntat med en fetabolism som min. Har fortfarande minimalt med dietstörningar som hang-ups, cravings, humörstörningar eller förvriden självbild. Men jag känner hur de kommer krypandes för varje vecka.

dagsförmen på det'
Skulle vara intressant att höra mer om denna plan. Själv inte så förtjust i refeed dieter, men skulle vara kul att höra mer ingående om upplägget.
30Hours är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 11:47   #10812
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av wrack Visa inlägg
"GAAAAH. Det går så långsamt. Ge mig en quick fix..." tänker jag ofta. Om det vore så enkelt, är det kanske inte eftersträvandsvärt. Jag tycker ju om att lägga bit för bit och låta det ta den tid det tar.

6-7 veckor in i 24 h periodisk fasta! Utmaningar har blivit möjligheter - konferens på jobbet - utmärkt tillfälle att äta mindre och träna mer. Resa - utmärkt tillfälle till förlängd fasta och testa byte till lunch.

Jag vill stå framför spegeln och se mina flexade muskler.
Jag vill springa lätt över stigar och fält.
Jag vill cykla snabbt uppför.
Jag vill vara lättare, smidigare och bära runt på mindre fläsk.
Vad är 24 timmars periodisk fasta? Äta noll gånger per dygn? Låter som en synnerligen effektiv Quick fix.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 11:51   #10813
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Efter midsommarhelgens dekadens är jag nu tillbaka på runt 79kg.
Får väl se hur vikten kommer påverkas nu när jag tagit tag i styrketräningen på allvar igen (och där med kommer springa lite mindre)
Har också börjat stoppa i mig kreatin igen, vilket jag inte har gjort på 7-8 månader, så det kommer säkert påverka lite det också.
Men jag tror mig kunna nå min målvikt ungefär lagom till att beachsäsongen är över.
Får lägga förhoppningarna till att jag kan hålla formen hela vägen in till beach 2019 =)

Inte för att jag viktminskar för utseende, men det är ju en trevlig bieffekt.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 13:30   #10814
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Skiter i deffen nu. Plockat ner från 96 i mitten april till 88 nu.
Blivit fulknotigt mager i ansikter men absen vill inte sticka ut ändå.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 07:44   #10815
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av 30Hours Visa inlägg
Skulle vara intressant att höra mer om denna plan. Själv inte så förtjust i refeed dieter, men skulle vara kul att höra mer ingående om upplägget.
Jag trodde det var allmänt känt inom vetenskapliga kretsar att ju oftare man refeedar och ju högre intag man ligger på under viktnedgång desto bättre resultat. Refeed varannan dag eller 2-3 dagars (48-72h) en gång i veckan är ju ganska ofta på tapeten hos de med spetskompetens inom området. Mer frekventa refeeds innebär att man bibehåller en hälsosam (och hög) metabolism, mer fettfri/muskelmassa och psykisk hälsa (mindre dietstörningar som narcissism, sömnsvårigheter, cravings osv). Detta är i särklass den lättaste dieten jag har gjort tack vare alla förberedelser och förutsättningar jag byggt upp fram tills nu.

Gjorde en kalipermätning idag efter 9 veckor på diet och är nu 3 weeks out och hamnade på 7%. FFMI har fått sig en törn men jag har också tappat rätt mycket vikt den senste veckan. Därför är det en rejäl refeed som gäller idag! Nästa mätning blir efter en carbload om 3 veckor.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)