Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-07, 20:05   #406
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
7/10

Sumo

190x2(x4)@7-7.5
190x7@9.5

Pinbänk

102.5x4(x5)@8

Bredbänk

95x4

Triceps/biceps

Sumo - var lätt i början, amrapen gick som förväntat. blev en hel del windmilling så kanske fegade ut på slutet. 200x5 är möjligt.

Pinbänk - gillar denna övning mindre nu. Blir onaturlig bana på något sätt. Kanske ska köra bredbänk istället.(lillfinger på ringen)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-08, 20:25   #407
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
8/10

Chins

+20x3(x5)

Kabelrodd/Lutande curl/Sidolyft/facepulls
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-10, 10:33   #408
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
9/10

Böj

125x8(x3)@9

Bänk

95x8(x2)@8.5-9
95x6@9.5

Smalbänk

80x8(x2)@7.5

rakmark/triceps

Börjat intensitetblock på 3 veckor nu. Det var tungt . Bänken gick inte ritkigt. skyller det på att jag snittat 2h mindre sömn senaste 3 dagarna. Ska börja vila på tisdag nu igen när jag jobbar(Hade första dagen idag men kör bara halvtid så blir nog positivt för gainsen att vara lite aktiv)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-10, 13:36   #409
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
9/10

Böj

125x8(x3)@9

Bänk

95x8(x2)@8.5-9
95x6@9.5

Smalbänk

80x8(x2)@7.5

rakmark/triceps

Börjat intensitetblock på 3 veckor nu. Det var tungt . Bänken gick inte ritkigt. skyller det på att jag snittat 2h mindre sömn senaste 3 dagarna. Ska börja vila på tisdag nu igen när jag jobbar(Hade första dagen idag men kör bara halvtid så blir nog positivt för gainsen att vara lite aktiv)
95x8(x2) :O

Första veckorna på ett nytt jobb brukar göra så man blir riktigt trött i huvudet. Hoppas du lyckas hålla uppe energin på gymmet!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-12, 10:44   #410
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
95x8(x2) :O

Första veckorna på ett nytt jobb brukar göra så man blir riktigt trött i huvudet. Hoppas du lyckas hålla uppe energin på gymmet!
Det kanske är rätt ok? Kan tänka mig att du som gör 115x3 kan klara det också med ordentlig vila mellan :P

-----------

11/9

Highbar

115x6(x3)@7

FU-Bänk

87.5x6(x3)@7.5

Sumo

167.5x6(x3)@7

Chins/kabelrodd/kabelcurl/hammercurl/pushdowns/sidolyft/omv flies

verkar som vila o att börja arbeta gjorde sitt, var rätt lätt idag. va tvungen o slå ihop 2 pass för jag är upptagen idag. blev 5x5 på chins o 3x10 kabelrodd o sen bara myo-sets på resten. mastigt xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-13, 20:02   #411
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
13/10

Böj

142.5x4(x4)@7.5-8

Bänk

105x4(x5)@8

Press/Rakmark/Triceps

Böj - pb med 5kg för 4or, ser bra ut. vilan igår gjorde sitt :P

Bänk - pb med 2.5kg, gjort 6x4 på 102 förut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 22:17   #412
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
20/10

Böj

110x7(x3)

Bänk

80x7(x3)

Sumo

150x5, 4

Tillbaks efter 5 dagar sjukdom, All styrka är som bortblåst. Stången var svajig och ostabil i alla lyft som det var första gången jag har tränat. Så jäkla typiskt precis när jag skulle toppa o bli starkare än nånsin. Blir någon vecka comebackträning o sen kanske jag kan hoppa på mitt toppningsblock igen hoppas jag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 20:24   #413
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
22/10

Highbar 110x5(x3-4)
Bänk 85x5, 90x5(x2-3), 95x5

23/10

Sumo 170x3(x4)

24/10

Böj 130x3(x4)
Bänk 95x3(x5)

Comebacken(Dag 5) fortsätter långsamt. Fortfarande en 10-20kg kvar i varje lyft. Är väldigt tveksam ifall jag kan träna upp mig till styrkan jag hade mitt i toppningen på bara någon vecka men vi får se ifall det går att rädda. annars får jag börjar träna om igen ett par månader

dålig motivation att träna just nu, inte särskilt roligt(sjukdomen kom verkligen i helt fel tillfälle xD) men kör på varje dag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2017-10-24 klockan 20:26.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 07:47   #414
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
22/10

Highbar 110x5(x3-4)
Bänk 85x5, 90x5(x2-3), 95x5

23/10

Sumo 170x3(x4)

24/10

Böj 130x3(x4)
Bänk 95x3(x5)

Comebacken(Dag 5) fortsätter långsamt. Fortfarande en 10-20kg kvar i varje lyft. Är väldigt tveksam ifall jag kan träna upp mig till styrkan jag hade mitt i toppningen på bara någon vecka men vi får se ifall det går att rädda. annars får jag börjar träna om igen ett par månader

dålig motivation att träna just nu, inte särskilt roligt(sjukdomen kom verkligen i helt fel tillfälle xD) men kör på varje dag.

Du är snart tillbaka på samma vikter! Hur känns det nu att kombinera arbete med gym? Kommer du orka köra på lika ofta som innan?

Betyder detta att jag har några fler veckor innan det är dags för amrap i sumon?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 20:51   #415
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Du är snart tillbaka på samma vikter! Hur känns det nu att kombinera arbete med gym? Kommer du orka köra på lika ofta som innan?

Betyder detta att jag har några fler veckor innan det är dags för amrap i sumon?
Jobbade endast en vecka, sen blev jag sjuk en vecka o arbetsplatsen var inte så bra så försökte men chefen åkte på semester o lät mig falla i ovisshet xD. Men första veckan tyckte jag passen gick jättebra. att vara lite aktiv hela tiden jmf med att stå framför datorn hemma gör en del skillnad.

Du har absolut tid att jobba på din böj :P. Hoppas på att maxa innan året är slut i december.

--------------

25/10

Sumo 150x7(x3)@6.5

Bra sumo idag. var lite för lätt nästan men tar det lugnt. Skulle tro att jag kunde gjort 7or på 160 ifall jag verkligen gick all in @9+. Ifall man räknar känslan så kanske det bara fattas 5kg från PB-vikter nu så sumon är nog räddad!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 21:00   #416
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Ska du inte fortsätta jobba? Hänger inte med!

Hur bra är du på reps i sumon? Hur många klarar du på 160 tror du, en amrap alltså inte setserie? Det är 80% för mig. Fixar en tia garanterat jag. Reagerade för du skriver set med 7or på 160 @9. Men du har varit sjuk! Kanske är vi lika bra på reps i sumon vid 140-160 kg. Sedan på 180-190 spöar du sönder mig!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 21:20   #417
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
jag är fortfarande kvar som anställd bara att jag inte går till jobbet, lite komplicerat men hoppas få en annan arbetsplats när chefen är tillbaks från semester.. :P

Enda jag vet på reps är att ja gjorde 5st på 90% förut. Idag var 7or på 150 jättelätt så därför jag tror att jag kunde lagt på nästan 10kg extra och gå från @6.5 -> @9+(fast det är ju bara chansningar men inte helt orimligt?) - känns som jag hade gjort 12-15st idag lol. Hela gymmet hade då stannat upp o mirat XD - skämt åsido har ingen aning om hur jag är på att reppa på så låga vikter och jag hoppas aldrig jag får reda på det heller XD

Tycker alltid högrepsdagen(typ 6-7 reppare) alltid är jättelätt. sen lägger ja på lite vikt o ska göra typ 5or på 7.5kg mer så ligger jag helt plöstligt på 1-1.5 rpe mer. lol. Tror det kanske är för volymen går ner lite genom att ja kör 6-5-4or o börjar om tex. liten kompensation inför varje cykel eller något

en sak jag märkt när jag reppar lite mer än 2-3st är att jag inte låser ut helt. Låser bara ut benen o sen gör jag en väldigt svag låsning med ryggen och låser alltid ordentligt på sista repen för setet. Gör du så också? Vet inte varför det blir så
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2017-10-25 klockan 21:25.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 07:58   #418
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
en sak jag märkt när jag reppar lite mer än 2-3st är att jag inte låser ut helt. Låser bara ut benen o sen gör jag en väldigt svag låsning med ryggen och låser alltid ordentligt på sista repen för setet. Gör du så också? Vet inte varför det blir så
jag låser också ut dåligt på reps fram till sista, tror att det är för man är ivrig att dra nästa hela tiden och därför inte låser ut helt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 08:03   #419
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
en sak jag märkt när jag reppar lite mer än 2-3st är att jag inte låser ut helt. Låser bara ut benen o sen gör jag en väldigt svag låsning med ryggen och låser alltid ordentligt på sista repen för setet. Gör du så också? Vet inte varför det blir så
Inte bra på mark-utlåsningsreglerna. Blir ofta förvånad när jag ser tävlingslyft, mark, där folk blir bortdömda av felad utlåsning!
Jag "överutlåser", hyperextenderar, vid singlar. När jag reppar jag gör inte det, men tror inte det är otillräcklig utlåsning.
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
jag är fortfarande kvar som anställd bara att jag inte går till jobbet, lite komplicerat men hoppas få en annan arbetsplats när chefen är tillbaks från semester.. :P

Enda jag vet på reps är att ja gjorde 5st på 90% förut. Idag var 7or på 150 jättelätt så därför jag tror att jag kunde lagt på nästan 10kg extra och gå från @6.5 -> @9+(fast det är ju bara chansningar men inte helt orimligt?) - känns som jag hade gjort 12-15st idag lol. Hela gymmet hade då stannat upp o mirat XD - skämt åsido har ingen aning om hur jag är på att reppa på så låga vikter och jag hoppas aldrig jag får reda på det heller XD

Tycker alltid högrepsdagen(typ 6-7 reppare) alltid är jättelätt. sen lägger ja på lite vikt o ska göra typ 5or på 7.5kg mer så ligger jag helt plöstligt på 1-1.5 rpe mer. lol. Tror det kanske är för volymen går ner lite genom att ja kör 6-5-4or o börjar om tex. liten kompensation inför varje cykel eller något
Då fattar jag!

Jag kom på efteråt, när jag postade igår, att du gjort 185x9 i sumon! Fan 185x9 när du maxar 210 (88%) - du har ett pb min vän! Det är ju ungefär som min lowbar-90%-amrap, fick iväg sex reps.

När jag byggt upp lite fitness i marken, kan vi tävla i en amrap på 160 kg.
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
känns som jag hade gjort 12-15st idag lol. Hela gymmet hade då stannat upp o mirat XD
Hahaha! Har fått lite mirningar när jag kör militärpress och reppar på 60 kg!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 09:24   #420
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg

Jag kom på efteråt, när jag postade igår, att du gjort 185x9 i sumon! Fan 185x9 när du maxar 210 (88%) - du har ett pb min vän! Det är ju ungefär som min lowbar-90%-amrap, fick iväg sex reps.
har gjort 185x8 och 190x7 efter några set innan! Jag använder min egna formel. ifall 90% är 5 reps, så är varje rep 2% mindre, 86% & 88% borde dom vara då, Borde ligga på 220kg ifall allt löser sig med toppningen!. Amrapen på 200 kommer vara helt fräsch så förväntar mig galenskaper där


Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
När jag byggt upp lite fitness i marken, kan vi tävla i en amrap på 160 kg.
åh fyfan xD - 90%+ only! xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)