Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-03-13, 16:19   #3151
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Gick på en halv vända MM2K men känner att min axel börjar grina så jävla hårt av kombinationen bajstunga negativa reps + set där man maxreppar för kung och fosterland. Bör man pröva någon av de äldre versionerna av MM2K, eller bara jobba mer på tekniken?
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 16:27   #3152
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av Leifallan Visa inlägg
Vilket program rekommenderar ni för mark? Är de gamla versionen av mmk2 som gäller där med?
Kollade tillbaka i min journal. 2007 körde jag gamla mm2k i bänkpress och sumomark. Gick in på 130 på båda. Marken kändes lite för tung från början så den sänkte jag lite. Tog 160 efter 2 månader.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 16:29   #3153
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Gick på en halv vända MM2K men känner att min axel börjar grina så jävla hårt av kombinationen bajstunga negativa reps + set där man maxreppar för kung och fosterland. Bör man pröva någon av de äldre versionerna av MM2K, eller bara jobba mer på tekniken?
Har du nån film på din teknik? Även om du maxreppar så måste tekniken vara perfekt på alla reps. Samma sak med den negativa. Gamla är lite lättare från början.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 16:33   #3154
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Har du nån film på din teknik? Även om du maxreppar så måste tekniken vara perfekt på alla reps. Samma sak med den negativa. Gamla är lite lättare från början.
Får filma, kanske idag. Har problem med först och främst väldigt stela axlar och är även ''ojämnt'' stel så bänkar lite snett. Värmer alltid upp cuffarna med 3-4 set utåt och inåtrotationer, men ibland känns det helt odugligt oavsett. Paradoxalt nog korrelerar alltid mina axelsmärtor med tider jag ökar som bäst i bänken /
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 16:41   #3155
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Gick på en halv vända MM2K men känner att min axel börjar grina så jävla hårt av kombinationen bajstunga negativa reps + set där man maxreppar för kung och fosterland. Bör man pröva någon av de äldre versionerna av MM2K, eller bara jobba mer på tekniken?
Kör du många andra bröstövningar när du kör mm2k?
För isåfall kan det vara en tanke att dra ner på assistansövningar och främre axlar. Köra lite mer bakre axlar kan ju också vara en idé om du nu inte redan gör det.

Sist jag körde mm2k så körde jag tre pass i veckan. Men då endast bänken i princip. Plus någon lätt övning en gång i veckan typ.
Främre axlar tränar jag aldrig, eftersom de får sån jäkla nötning av allt bänkpressande.
Bra att du värmer ordentligt innan med rotatorcuffarna. Kör du i linne eller tjocktröja?
Fick tipset av Gnistan här på forumet som har tävlat i bänkpress tidigare, att köra med tjocktröja så att axlarna får lite värme. Om det nu inte är väldigt varmt i gymmet förstås.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire

Senast redigerad av Jansson_84 den 2015-03-13 klockan 16:43.
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 16:46   #3156
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson_84 Visa inlägg
Kör du många andra bröstövningar när du kör mm2k?
För isåfall kan det vara en tanke att dra ner på assistansövningar och främre axlar. Köra lite mer bakre axlar kan ju också vara en idé om du nu inte redan gör det.

Sist jag körde mm2k så körde jag tre pass i veckan. Men då endast bänken i princip. Plus någon lätt övning en gång i veckan typ.
Främre axlar tränar jag aldrig, eftersom de får sån jäkla nötning av allt bänkpressande.
Bra att du värmer ordentligt innan med rotatorcuffarna. Kör du i linne eller tjocktröja?
Faktiskt inte, lite uppåtlutad press och kanske några set cablecross. Oftast även några lättare bänkset för tekniken med.

Linne, alltid linne
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 16:50   #3157
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Faktiskt inte, lite uppåtlutad press och kanske några set cablecross. Oftast även några lättare bänkset för tekniken med.

Linne, alltid linne
Haha, absolut inget fel med det, men det kan ju vara värt kanske att testa att köra med tjocktröja, för att se hur axlarna känns.

Själv kör jag alltid hoodie med luvan uppe, i förhoppning att se lika cool ut som Levrone som körde på det viset förr i alla fall.

__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire

Senast redigerad av Jansson_84 den 2015-03-13 klockan 16:52.
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 22:07   #3158
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Det spelar ingen roll eftersom dom är rätt så lika. Många gillar nya, men min favorit är gamla.

Tänkte mer på varianterna av mmk2. Men skillnaden är väl enbart att det är mer högreps på version 3.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 22:15   #3159
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av Leifallan Visa inlägg
Tänkte mer på varianterna av mmk2. Men skillnaden är väl enbart att det är mer högreps på version 3.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Japp
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 16:39   #3160
So Strongk
Registered User
 
So Strongks avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 45
Klarade precis av pass 10 idag på gamla mm2k, 4 timmars sömn, öl+nötter som kvällsmat dagen innan =EJ OPTI. MEN, klarade av passet enligt schema
Så jävla nöjd! 105kg 1 rep gick upp utan problem vilket betyder att jag slog mitt gamla pb på 102.5kg

Nu ska jag ladda inför nästa vecka, sen är det dags för maxning. Ska bli intressant vad slutresultatet blir
So Strongk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 16:43   #3161
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Bra kod!
Vad siktar du på att maxa?
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 16:56   #3162
So Strongk
Registered User
 
So Strongks avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 45
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson_84 Visa inlägg
Bra kod!
Vad siktar du på att maxa?

Får se hur det går på näst sista passet, men mitt mål är att få upp 110, allt över det är bara bonus
So Strongk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 17:17   #3163
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Sounds like a plan, håller tummarna
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 22:04   #3164
So Strongk
Registered User
 
So Strongks avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 45
Sådär, nu vart jag klar med min 7veckors mm2k! Det har varit riktigt kul men även lite svettigt
Som tidigare skrivet gick jag in på 102.5kg, klarade allt fram till pass 12, där jag på sista set skulle klara 112.5, den gick inte upp mest pga lite övertagg samt att jag kom ner fel till bröstet.

Idag var det dags för sista passet, maxning! Tog första tunga på 105. Inga problem.
Efter var dags för 110. Gick upp lätt, PB!
Efter detta tänkte jag om jag skulle chansa på 115 men bestämde mig för 112.5 då jag missade den förra veckan. Den gick upp utan problem, blev lite förvånad
Gjorde då efter detta även ett försök på 115 och den var sååå nära på att gå upp men hade nog lite soppatorsk.
Hur som helst så är jag grymt nöjd över att ha ökat 10kg på 7 veckor!

Nu blir det till att köra lugnt i några veckor och sen testa nya mm2k.
So Strongk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 22:09   #3165
So Strongk
Registered User
 
So Strongks avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 45
KOM IGEN NU FOLKET! ÖKA! Börja köra mm2k nu och skriv er progress här
So Strongk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)