Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-14, 14:13   #1
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Question Kan kvinnor bli "smalfeta" som män vid deff?

Tjena! Vad jag läst så rekommenderas tung styrketräning och högt proteinintag i samband med lågt kalorintag för att inte bli "smalfet" när man deffar som kille. Gäller samma sak för tjejer också? De har ju redan svårare att få muskler än män så de lär väl inte behöva oroa sig att "råka få muskler" om de styrketränar under sin deff? Eller äré skitsamma för kvinnor som vill deffa?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 14:25   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Styrketräning är alltid A och O för en viktnedgång om man vill att den skall bestå företrädesvis av fett.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 12:34   #3
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
...De har ju redan svårare att få muskler än män så de lär väl inte behöva oroa sig att "råka få muskler" om de styrketränar under sin deff?
Tror inte det finns en enda människa i världshistorien, varken man eller kvinna, som "råkat få muskler". Muskler kräver vilja och hårt arbete över lång tid, det är inget som sker av misstag, varken under deff eller bulk.
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 12:38   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Nuggets Visa inlägg
Tror inte det finns en enda människa i världshistorien, varken man eller kvinna, som "råkat få muskler". Muskler kräver vilja och hårt arbete över lång tid, det är inget som sker av misstag, varken under deff eller bulk.
Här är en 12-åring med fel på myostatinregleringen som just råkat få muskler. :p

https://commons.wikimedia.org/w/inde...ng_biceps.webm
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 13:39   #5
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Här är en 12-åring med fel på myostatinregleringen som just råkat få muskler. :p

https://commons.wikimedia.org/w/inde...ng_biceps.webm
Damn, hela mitt liv har varit en lögn
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 21:33   #6
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Jävlar vad grov!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 18:03   #7
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Ovetenskaplig personlig åsikt, men kvinnor bär generellt smalfetma betydligt bättre än män, så visst man bör inte vara smalfet oavsett kön, men det är mindre allvarligt för kvinnor.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 09:48   #8
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Kvinnor brukar ha väldigt lätt för att lägga på sig muskler av styrketräning.
Tills dom börjar styrketräna.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 10:03   #9
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Kolozzeum-män verkar dock inte fatta poängen i den här typen av frågor. Tipset som alla tjejer får när de kommer hit är att de ska köra precis samma upplägg som herrarna (som i sin drömmer om att bli nya Ronnie Coleman). Man ska köra allting så tungt som möjligt, squats, squats, squats o.s.v; men problemet är att håller man på med det regelbundet ett par år och sköter allting korrekt kommer man inte se ut som fotmodell av valfri sort utan som Anja Pärson. Och nej man får inte "muskler" omedelbart, men man får det efterhand och då kanske man ska ha ett upplägg som ger de resultat som man eftersträvar själv snarare än vad andra eftersträvar.

Det är nämligen så att det estetiska idealet för 99% av världens kvinnor är inte en "jämn" fysik. Det är ingen som vill ha stora välutvecklade lår o.s.v. hur symmetriskt det än må vara på pappret, och då kan jag tycka att det inte är helt schyst att ge råd som i förlängningen leder dit och sedan säga att "det är inga problem eftersom det tar tid att bygga muskler". Om man det man vill ha är en fin strandkropp och bra röv kanske man inte ska köra tunga squats utan mer hip thrusts eller liknande som inte lägger lika stor belastning på andra muskelgrupper.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 10:49   #10
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Kolozzeum-män verkar dock inte fatta poängen i den här typen av frågor. Tipset som alla tjejer får när de kommer hit är att de ska köra precis samma upplägg som herrarna (som i sin drömmer om att bli nya Ronnie Coleman). Man ska köra allting så tungt som möjligt, squats, squats, squats o.s.v; men problemet är att håller man på med det regelbundet ett par år och sköter allting korrekt kommer man inte se ut som fotmodell av valfri sort utan som Anja Pärson. Och nej man får inte "muskler" omedelbart, men man får det efterhand och då kanske man ska ha ett upplägg som ger de resultat som man eftersträvar själv snarare än vad andra eftersträvar.

Det är nämligen så att det estetiska idealet för 99% av världens kvinnor är inte en "jämn" fysik. Det är ingen som vill ha stora välutvecklade lår o.s.v. hur symmetriskt det än må vara på pappret, och då kan jag tycka att det inte är helt schyst att ge råd som i förlängningen leder dit och sedan säga att "det är inga problem eftersom det tar tid att bygga muskler". Om man det man vill ha är en fin strandkropp och bra röv kanske man inte ska köra tunga squats utan mer hip thrusts eller liknande som inte lägger lika stor belastning på andra muskelgrupper.
asså va?
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 17:10   #11
PutteP12
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Norra B
Inlägg: 3
Vore kul om någon kan länka till exempel på personer som är "smalfeta"
Jag har väldigt svårt att se det framför mig, är det typ som en väldigt smal kvinna blir gravid?
alltså spinkig kropp men tjock mage?
PutteP12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 19:36   #12
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Kolozzeum-män verkar dock inte fatta poängen i den här typen av frågor. Tipset som alla tjejer får när de kommer hit är att de ska köra precis samma upplägg som herrarna (som i sin drömmer om att bli nya Ronnie Coleman). Man ska köra allting så tungt som möjligt, squats, squats, squats o.s.v; men problemet är att håller man på med det regelbundet ett par år och sköter allting korrekt kommer man inte se ut som fotmodell av valfri sort utan som Anja Pärson. Och nej man får inte "muskler" omedelbart, men man får det efterhand och då kanske man ska ha ett upplägg som ger de resultat som man eftersträvar själv snarare än vad andra eftersträvar.

Det är nämligen så att det estetiska idealet för 99% av världens kvinnor är inte en "jämn" fysik. Det är ingen som vill ha stora välutvecklade lår o.s.v. hur symmetriskt det än må vara på pappret, och då kan jag tycka att det inte är helt schyst att ge råd som i förlängningen leder dit och sedan säga att "det är inga problem eftersom det tar tid att bygga muskler". Om man det man vill ha är en fin strandkropp och bra röv kanske man inte ska köra tunga squats utan mer hip thrusts eller liknande som inte lägger lika stor belastning på andra muskelgrupper.
Spelar ingen roll hur de flesta tränar och äter. De kommer inte se ut som fotomodeller ändå. För väldigt få har den genetiken.
Jag har sett sjukt många exempel på fina kroppar (och rumpor) formade av bland annt squats.
De flesta jag ser som ligger och gör hiptrusts är inte direkt fina.
Men det är ju en subjektiv smakfråga.

Men var och en gör givetvis som den vill. Vill man inte följa tipsen man får så slipper man. I slut ändan är det ändå genetiken som avgör hur slutresultatet blir. Det man däremot har vunnit oavsety hur det ser ut är en starkare och troligen hälsosammare kropp.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 07:46   #13
AquaRegia
Registered User
 
AquaRegias avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av PutteP12 Visa inlägg
Vore kul om någon kan länka till exempel på personer som är "smalfeta"
Jag har väldigt svårt att se det framför mig, är det typ som en väldigt smal kvinna blir gravid?
alltså spinkig kropp men tjock mage?
Smalfet är man om man har en fluffig kroppshydda trots att man inte är överviktig.
AquaRegia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 09:13   #14
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Har sett många smalfeta tjejer, så ja.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-27, 17:26   #15
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Smalfet som i obefintligt arsle, spinkig utöver en kula på magen... Nej det kan jag inte dra mig till minnes jag sett.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)