Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-11, 23:18   #1
kallevallenberg
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 9
Hjälp med träningsupplägg

Hej.

Vet att det finns massor av trådar om just detta, men hitta ingen som "passade mig i smaken"

För att beskriva detta kort. För cirka 2 år sedan tog jag tag i saken och började att gå ner i vikt samtidigt som jag byggde muskler. På en cirka 4 månader lång "Warrior diet" med ungefär 4-5 träningspass i veckan så gick jag från 92 till 74 kg. Samtidigt hade jag lagt på mig en hel del muskler och kände verkligen att jag var mycket starkare än någonsin innan.... SEN KOM RASET. Efter en längre depression och mycket stillasittande på kontor så har jag tappat precis ALLT. Väger nu cirka 95kg igen och har aldrig varit i sämre form.

Nu har jag försökt ta mig tillbaka från det och börjat träna igen, men känner inte riktigt att jag vet vad och hur jag ska träna för att nå mina mål. MITT MÅL är denna gång att först och främst fokusera på fettnedgång snarare än muskelbyggning. Dels för att jag vill känna mig smidigare då jag håller på med thaiboxning (När tillfällen ges).

Hur ska jag lägga upp ett träningsschema om målet är att försöka komma iväg till gymmet 3-5 gånger i veckan? Endast satsa på fettförbränning eller blanda tillsammans med styrketräning? Hade gärna velat ha ett träningsschema för 4 dagar i veckan som jag kan utgå ifrån.



Sedan vet jag självklart att kosten är A och O när det gäller fettförbränning och deff överlag. Där är mitt stora problem då jag är väldigt kräsen. Målet är att försöka mig på Warrior diet igen där jag trycker i mig ett stort mål mat på eftermiddagen. (Proteinshakes till frukost och lunch). Vad anser ni om det? Är det helt från vettet eller är det värt ett försök?

Med vänlig hälsning,
kallevallenberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 05:22   #2
henrikl
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 729
https://leangains.com/reverse-pyramid-training-guide/
henrikl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 11:11   #3
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av henrikl Visa inlägg
Kan bara instämma i denna rekommendation. Kombinera den träningen med King Grubs deffguide som finns på just den här sidan. jag föreslår att du inte gör nån sorts extrem warrior diet, eftersom du då inte lär dig hur du ska leva när du väl gått ner din vikt. Låt det hellre ta längre tid, men du får större möjligheter att stanna på den lägre vikten. Alltså: bestämt vilka vanor du vill ha, exempelvis frukost-lunch-middag, och sen anpassar du kalorimängden per dygn efter detta. Om du är för extremt tror jag risken är stor att du jojo-deffar igen.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)