Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-13, 10:22   #2431
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Och ett munläder av Guds nåde. Jag har garvat högt hemma flera gånger när jag har sett hans matcher. Det är så mycket hån och trashtalk att hälften hade varit nog.

Den här låten sjöng han in inför sin match mot Dave Chaffee

Fantastiskt
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 10:25   #2432
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Fantastiskt
Världens roligaste atlet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 10:52   #2433
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Världens roligaste atlet.
Chael Sonnen är #1 i min bok


Men Larratt är allmänt coolare med sin kroppshydda och orangutangarmar
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 23:17   #2434
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Peoples champ helt klart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-14, 03:39   #2435
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Är Brian rädd för Patrick Baboumian? I sin första video sa Brian att han kunde utmana honom i "literally anything"

https://youtu.be/FevC82PVIpY?t=220

Och nu i sin senaste video så slingrar han sig och nu måste det tydligen vara en gren som Patrick hävdar att han har/har haft världsrekordet i. Brian verkar också lida av lite dyslexi, "Baboneamens"...?

https://youtu.be/Daar-N2qB4U?t=304
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-14, 17:27   #2436
Isanningensnamn
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det tror jag är noll problem, bara att träna som nu fast skifta fokus. Behöver ju inte sluta rycka och stöta bara för att han fokar på SL. Han verkar dessutom vara typen som skulle kunna trivas med enformighet. Vet inte vad ordet jag söker är, neurotisk?

Jag vet inget om Jujis medicinskåp men han ser onekligen rådopad ut. Bra resultat oavsett, inte optimalt att vara mångsysslare.



Jag är dels inte den som skyller på doping så fort någon sticker ut styrkemässigt och det är även så, så vitt jag vet, inte något som Juji har erkänt(blir ju faktiskt vanligare och vanligare att folk outar sin doping). Men man får ge Lennix att han ser dopad ut. Han är 178 cm och väger drygt 110 kg samtidigt som han är någorlunda lean. Tycker att han en aura av att vara dopad, kan se framför mig att han har åsikten att doping inte är så fel Lite utav "en fri själ".

Claerence tror jag mer på som ren. Skulle bara kunna vara ett freak of nature. Hans officiella anledning till att han avstår att tävla är förbundet och då mycket p.g.a. att han tycker dopingtestandet är för dåligt. Jag vet att tävlande inom IPF inte är ett 100 % tecken på att man är ren MEN om han väljer att styrkelyfta inom IPF så det talar det åtminstone mer för hans ev. renhet jämfört med om han skulle välja ett otestat förbund.
Ta reda på vilken viktklass Clarence tävlade, när han slutat tävla 1 år efter eller något sånt så hade hans kroppsvikt och PBn ökar rejält, hehe.
Inget att tvivla över där.
Isanningensnamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-14, 19:48   #2437
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
mja, han var rätt stark redan kring 90kg kroppsvikt. Men ja, hans fysik förtäljer en del.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-15, 11:20   #2438
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Är Brian rädd för Patrick Baboumian? I sin första video sa Brian att han kunde utmana honom i "literally anything"

https://youtu.be/FevC82PVIpY?t=220

Och nu i sin senaste video så slingrar han sig och nu måste det tydligen vara en gren som Patrick hävdar att han har/har haft världsrekordet i. Brian verkar också lida av lite dyslexi, "Baboneamens"...?

https://youtu.be/Daar-N2qB4U?t=304
Nu är ju Patrick pensionerad, men när Patrick var som bäst vs hur Shaw är nu så tror jag inte Patrick hade varit långt efter. Shaw har verkligen inte sett bra ut sen han drog av sin hamstring. Snart 40 år också gör ju sitt.

Lite löjligt att Shaw ger sig på någon som är pensionerad, och också töntigt att Brian gör det själv när han inte ens är top 3 i världen.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-15, 17:36   #2439
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Nu är ju Patrick pensionerad, men när Patrick var som bäst vs hur Shaw är nu så tror jag inte Patrick hade varit långt efter. Shaw har verkligen inte sett bra ut sen han drog av sin hamstring. Snart 40 år också gör ju sitt.
Shaw gjorde 8 reps på 750 lbs i knäböj (ca 344kg) senaste WSM(Licis gjorde 9 och vann grenen). Det är 15 kg mindre än P.B's bästa lyft. Tror inte P.B fixar det i sin prime.


Shaw hade krossat honom. Enkelt.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 13:28   #2440
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Lyssnade på den gamla Kolo-bekantingen Robin Sjögren i Josefs podcast. För er som inte minns honom så är/var det en Örebro-lyftare som gick i plussen och vann flera SM-guld, främst i klassisk SL. Det blir kanske en lite orättvis jämförelse då Robin inte var konkurrenskraftig på internationell nivå MEN man minns ju ändå honom som apstark. 55-65 kg lättare Emil Norlings EM-total är 20 kg högre än Robins bästa. Jag minns att det var lite utav en grej när/om Robin skulle bräcka 900 kg i totalen. Det lär ju Emil fixa fast i 105:an. Det ger lite perspektiv på hur jävla bra han är

Detta verkar även uppskattas av andra än bara svenskar. 156 000 visningar på hans video från tävlingen.

__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 15:19   #2441
Obolensky
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Devon Larratt är verkligen en rutten person. Hade det handlat om en icke-kändis eller någon på er arbetsplats eller i grundskolan så hade ni kallat det mobbning.


Fan vad jagälskade att se Cyplenkov leka med honom som ett barn. Större förnedring än när Brzenk förlorade med 6-0 mot Larratt pga..vet inte, Brzenk är lite mer ödmjuk och han har vunnit mot Larratt i alla andra matcher han kört och tog honom efteråt också.

Cyplenkov såg helt oberörd ut medans Devon tog i för drottningen och fosterlandet. Cyplenkov stod och typ tuggade tuggummi och tittade på deras händer som om han undersökte vad som pågick med Larratt sled med hela kroppen efter att ha lovat att besegra "Chernobyl-Denis" - riktigt schysst att säga så till någon som förmodligen mobbats på grund av sitt utseende hela sin barndom.

Synd att han tog Pushkar så förnedrande och att Pushkar inte han hämnas, för i slutet av hans liv hade han utan tvekan vunnit mot Devon. Som någon skrev är Devon inte så explosiv/stark direkt i börja och Pushkar var starkare än Cyplenkov i starten och var på ungefär samma styrkenivå.

Sedan när blev mobbing coolt? Det är inte som Conor McGregor vs Mayweather då både var med på det, utan Larratt ger sig på folk som bevisligen inte tycker att det är det minsta roligt.

Älskade att han blev rätt så ägd av han som sitter på golvet också - ja resultaten blev rätt lika men kolla på hur de ansträngde sig så var Devon helt sönderkörd mellan omgångarna medans han som satt på huk verkade närmast oberörd.


Sådana vidriga typer som Devon förtjänar inte att ha sådana förmågor, för ingen kan ta ifrån honom att han är en oerhört duktig, och fruktansvärt uthållig, armbrytare och en av de bästa genom tiderna. Hoppas verkligen inte han tar Denis eller Levan nu när han bulkar upp sig. Han kommer aldrig nå deras styrka men i en supermatch så är det inte omöjligt att han i framtiden vinner. Undantaget är om han blir så stor att hans kanske främsta tillgång - hans extrema uthållighet som bara matchas av han som bryter med rak arm och sitter på huk under bordet...inte så svårt att ha uthållig arm om man bara behöver behålla greppet..och det är fastbundet, och nu när Devon körde samma move mot Chaffee (intressant att han som började gömma sig under bordet får hur mycke skit som helst av alla som intresserar sig för armbrytning online, men när Devon använde det så är han precis lika omtyckt som tidigare.

Och folk hurrar hans mobbning av Chaffee. Uppenbarligen är Chaffee inte på samma mentala nivå och klarar inte av att psykas och ändå gör Devon allt hankan för att psykiskt trycka ned personen.

Det finns bra och starka armbrytare som samtidigt är ödmjuka och jag förstår inte hur folk tilltalas mer av en trashtalkande mobbare som kommer undan för att han mobbar på ett skojigt sätt.

Hoppas han möter Levan och får armen avsliten.


Är jag butthurt? Nej, jag har inte brutit arm på många år och är inte insatt i sporten. Är ledseni i ögat? Nej, jag är trött på Devon och hans fanbase. Tycker att ha är en osportslig skit.

När han psykade Pushkar när han tog honom var det heller inget fel på då Pushkar var inne på samma mobbningsbana av Devon innan, men att ge sig på någon med uppenbart svagt psyke för provokationer är bara för lågt. Chaffee kämpade ju inte i en enda rond.


Hoppas att han möter Levan om ett par år och råkar få armen avsliten.

Den enda gången Larratt någonsin varit ödmjuk var mot Cyplenkov - eller han kallade ju honom i princip missfoster på distans ("Chernobyl-Denis" är ekvivalent med "Denis det muterade freaket"), men skönt att se att den totala förnedring han fick utstå gjorde honom lite ödmjuk.


Jag vet ingen toppidrottsman i världen som är lika långt ifrån ödmjukhet och förmågan att kunna visa respekt även mot motståndare.


Jag hoppas att han får cancer av alla steroider han nu pumpar i sig, eller något annat dödligt problem.

Nej, han har inte sårat eller gjort mig butthurt, Devon-fans. Jag tycker bara att han är ett osportsligt svin som kommer undan med att behandla motståndare illa på grund av sin popularitet.
Obolensky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 15:35   #2442
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Det är tillåtet att tycka annorlunda, även om det kanske är lite magstarkt av dig att önska ur livet honom. Jag tycker att han är extremt underhållande och att trashtalkandet är något som hör till. Jag gillar verkligen armbrytning trots att jag aldrig har utövat det själv och en del av det beror nog på showen runt omkring. Det behövs lite spänd stämning och upphaussande av matcherna för att locka även de som inte är utövare själva till att kolla matcherna. Det syns bland YT-kommentarerna, skitsnack säljer.

Sen tror jag att du gör dig själv en otjänst genom att gå på allt som sägs och klassificera det som ren och skär mobbning. Det är samma sak inför en boxningsmatch, atleterna hånar varandra till leda för att bygga upp bilden av att det är två personer som avskyr varandra som ska mötas. Framförallt WAL är ju verkligen WWE med enda skillnaden att när de möter varandra så är det på riktigt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 16:12   #2443
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Lyssnade på den gamla Kolo-bekantingen Robin Sjögren i Josefs podcast. För er som inte minns honom så är/var det en Örebro-lyftare som gick i plussen och vann flera SM-guld, främst i klassisk SL. Det blir kanske en lite orättvis jämförelse då Robin inte var konkurrenskraftig på internationell nivå MEN man minns ju ändå honom som apstark. 55-65 kg lättare Emil Norlings EM-total är 20 kg högre än Robins bästa. Jag minns att det var lite utav en grej när/om Robin skulle bräcka 900 kg i totalen. Det lär ju Emil fixa fast i 105:an. Det ger lite perspektiv på hur jävla bra han är

Detta verkar även uppskattas av andra än bara svenskar. 156 000 visningar på hans video från tävlingen.

Han har sjuka gener, Norling. Sett honom lyfta irl också, han är ett djur.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 19:45   #2444
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171


Giganternas gigant.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 19:48   #2445
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
vilken stor jävla människa.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)