Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-28, 11:34   #61
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Du känner till många företag som har kontroller och har problem med att någon tar en öl på helgen eller?
Företaget jag jobbar på drogtestar alla nyanställda.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 12:05   #62
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Jag hade berättat för frugan och vart helt öppen med mina känslor, varför är ni annars gifta? Du har ju inte knullat hennes bästa polare, sålt hasch till grannpojken och inlett ett heroinmissbruk.. Du rökte lite gräs på en fest och du ångrar dig. Jag gissar att du haft en längre period med underliggande stress pga arbetssituation och annat, plågats av frågor som "stannar hon om jag tjänar mindre pengar/inte har inkomst ett tag" etc. Kanske även stress och spänningar i hemmet eller annat som kommit ikapp? Då är det väl inte så knasigt om man impulsivt tar ett beslut i förhoppningen att få varva ner och bli lite "soft". Särskilt om det var längesedan så är det lätt att bedra sig, nu har du testat och inser att det var oklokt, då vet du tills nästa gång.

Förhoppningsvis har du valt en god fru som förstår dig och att vi alla har våra brister och att du går igenom en högstressperiod med känslor av otrygghet, hon stöttar dig. Du kan ta det nya jobbet. Det är mycket låg sannolikhet att drogtestet kommer visa något för en kvälls röka. Det är bara att stå fast vid att du inte sysslar med sånt och att du inte förstår ett eventuellt positivt resultat, man kan be om nya prover och de kommer inte visa något eftersom du faktiskt inte håller på med sådant, fattar du?

Om din kvinna spräcker familjen och drar för en sådan skitgrej under dessa omständigheterna så lider hon uppenbarligen av minst lika dåligt omdöme och impulskontroll som dig, du vinner oavsett eftersom du får möjlighet att börja om ditt liv och förhoppningsvis dela det med någon som accepterar dig för den du är så att du kan vara dig själv, kommunicera och vara öppen med dina känslor och brister inför den som utger sig för att vara din livskamrat. Ta hand om dig själv, du är också människa och man får göra fel ibland.

Senast redigerad av Gluffgluff den 2019-07-28 klockan 12:07.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 13:53   #63
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Alla företag borde ha alkohol-blåstester var dag på morgonen, även på helger, för att få jobba kvar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 14:42   #64
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
En känsla jag har är att fler och fler jobb börjar bry sig mer vad man gör och inte gör på fritiden, vilken värdegrund man har, åsikter osv osv. Gillar det inte alls.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 15:33   #65
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En känsla jag har är att fler och fler jobb börjar bry sig mer vad man gör och inte gör på fritiden, vilken värdegrund man har, åsikter osv osv. Gillar det inte alls.
För att det finns en massa slappjävlar, alkisar osv som man inte vill anställa? Otroligt vanligt med folk som inte klarar av att prestera för att de är bakis. Jag har varit på många intervjuer den senaste tiden, ingen har lagt nån större vikt på vad jag gör på min fritid. Några ggr har de frågat om mitt alkoholbruk. Jag vet inte ens om man får fråga om tex politiska åsikter eller ens om hur ens familjesituation är.
Din personlighet väger tungt när du söker jobb så dom flrsöker rota rätt djupt. Klandrar inte företagen. Jag vet inte hur svårt det är att sparka folk men alkoholism och narkotikamissbruk klassas väl som sjukdomar? I såna fall måste man väl erbjuda hjälp.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 15:44   #66
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En känsla jag har är att fler och fler jobb börjar bry sig mer vad man gör och inte gör på fritiden, vilken värdegrund man har, åsikter osv osv. Gillar det inte alls.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 16:06   #67
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Viss skillnad att ta en öl någon gång och att ta droger.

Inte så kul när den nyanställda utvecklar drogpsykos..
Jag tror att alkohol är orsakar bra mycket större problem än cannabis. Så ja det är en viss skillnad.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 18:16   #68
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
För att det finns en massa slappjävlar, alkisar osv som man inte vill anställa? Otroligt vanligt med folk som inte klarar av att prestera för att de är bakis. Jag har varit på många intervjuer den senaste tiden, ingen har lagt nån större vikt på vad jag gör på min fritid. Några ggr har de frågat om mitt alkoholbruk. Jag vet inte ens om man får fråga om tex politiska åsikter eller ens om hur ens familjesituation är.
Din personlighet väger tungt när du söker jobb så dom flrsöker rota rätt djupt. Klandrar inte företagen. Jag vet inte hur svårt det är att sparka folk men alkoholism och narkotikamissbruk klassas väl som sjukdomar? I såna fall måste man väl erbjuda hjälp.
Finns system som kartlägger politiska åsikter.
Vi har grupper på facebook och filtrerar för främlingsfientliga åsikter/immigrationspolitisk kritik. Flera gånger behöver vi polisanmäla. I USA har man kommit längre med samarbete till arbetsgivare. Förhoppningsvis går det snart att samköra Facebook/twitter-anmälningar mot ens personnummer.
Näthatsgranskaren är väl ett av de mer kända initiativen.

Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag tror att alkohol är orsakar bra mycket större problem än cannabis. Så ja det är en viss skillnad.
Pga det är lagligt och fritt tillgängligt. Typ som att säga bilar är farligare än kärnvapen, eftersom fler dör av bilar varje år..
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 20:09   #69
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Pga det är lagligt och fritt tillgängligt. Typ som att säga bilar är farligare än kärnvapen, eftersom fler dör av bilar varje år..
Nej, det är inte för att det är lagligt som alkohol skapar elände. Man har inte lyckats förbjuda det bara, samma sak med nikotin, och nu har man inte råd att förbjuda det heller.
Cannabis skulle nog orsaka ungefär lika många våldsbrott som nikotin gör nu, om det vore lagligt. Även om man skulle säga att de fysiskt negativa bieffekterna vore likställda med alkohol så skulle det inte påverka 2:a och 3:e person lika illa som alkohol gör.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 20:57   #70
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Nej, det är inte för att det är lagligt som alkohol skapar elände. Man har inte lyckats förbjuda det bara, samma sak med nikotin, och nu har man inte råd att förbjuda det heller.
Cannabis skulle nog orsaka ungefär lika många våldsbrott som nikotin gör nu, om det vore lagligt. Även om man skulle säga att de fysiskt negativa bieffekterna vore likställda med alkohol så skulle det inte påverka 2:a och 3:e person lika illa som alkohol gör.
Litar nog mer på våra narkotikaexperter än haschfrälsta på internetfora.

Produktionsbortfall av de gräspåtända, kraftig ökning av psykoster, bilolyckor (ni vet hur länge ruset är va?)..
Sen är det ju rena autostradan in på tyngre saker som heroin, det naturliga steget i missbrukskarriären. Heroin är ju farligt och det är få heroin-brukare som först torskat på cannabisen.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 21:09   #71
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 788
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Litar nog mer på våra narkotikaexperter än haschfrälsta på internetfora.

Produktionsbortfall av de gräspåtända, kraftig ökning av psykoster, bilolyckor (ni vet hur länge ruset är va?)..
Sen är det ju rena autostradan in på tyngre saker som heroin, det naturliga steget i missbrukskarriären. Heroin är ju farligt och det är få heroin-brukare som först torskat på cannabisen.

Vi får väl se, borde komma miljontals masspsykoser från Kanada och USA direkt korrelerat till gräs any day now.....!

Tur man kan få gamla hederliga opiater utskrivet med läkares uppmuntran och läkemedelsverket i ryggen omfamnat av den hederliga läkemedelsindustrin......!
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 22:08   #72
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
OK, sluta kapa tråden nu, tack.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-29, 00:07   #73
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Sen är det ju inte direkt bara cannabis som folk torskar för på drogtester heller...
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-29, 08:59   #74
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En känsla jag har är att fler och fler jobb börjar bry sig mer vad man gör och inte gör på fritiden, vilken värdegrund man har, åsikter osv osv. Gillar det inte alls.
Fast ska vi vara ärliga så är det inte företaget som är problemet här, det är konsumenterna..

Eller problem och problem, men jag förstår vad du menar men vi ska nog inte skylla på företagen här..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-29, 18:49   #75
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Har den brännvinsinducerade ångesten gått över nu? Fan lugna dig.
Ja, den har lagt sig.

Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
Alltså, det handlar bara om lite gräs?
Även om du, jag och flera andra tycker det så har jag svårt att se ett ett företag skulle resonera så. De ser ju bara ett positivt resultat, varken mer eller mindre. Är då företagets policy att nyanställda måste klara ett drogtest är det ju kört oavsett hur ofarligt det än må vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Jag hade berättat för frugan och vart helt öppen med mina känslor, varför är ni annars gifta? Du har ju inte knullat hennes bästa polare, sålt hasch till grannpojken och inlett ett heroinmissbruk.. Du rökte lite gräs på en fest och du ångrar dig. Jag gissar att du haft en längre period med underliggande stress pga arbetssituation och annat, plågats av frågor som "stannar hon om jag tjänar mindre pengar/inte har inkomst ett tag" etc. Kanske även stress och spänningar i hemmet eller annat som kommit ikapp? Då är det väl inte så knasigt om man impulsivt tar ett beslut i förhoppningen att få varva ner och bli lite "soft". Särskilt om det var längesedan så är det lätt att bedra sig, nu har du testat och inser att det var oklokt, då vet du tills nästa gång.

Förhoppningsvis har du valt en god fru som förstår dig och att vi alla har våra brister och att du går igenom en högstressperiod med känslor av otrygghet, hon stöttar dig. Du kan ta det nya jobbet. Det är mycket låg sannolikhet att drogtestet kommer visa något för en kvälls röka. Det är bara att stå fast vid att du inte sysslar med sånt och att du inte förstår ett eventuellt positivt resultat, man kan be om nya prover och de kommer inte visa något eftersom du faktiskt inte håller på med sådant, fattar du?

Om din kvinna spräcker familjen och drar för en sådan skitgrej under dessa omständigheterna så lider hon uppenbarligen av minst lika dåligt omdöme och impulskontroll som dig, du vinner oavsett eftersom du får möjlighet att börja om ditt liv och förhoppningsvis dela det med någon som accepterar dig för den du är så att du kan vara dig själv, kommunicera och vara öppen med dina känslor och brister inför den som utger sig för att vara din livskamrat. Ta hand om dig själv, du är också människa och man får göra fel ibland.
Du slår huvudet på spiken ganska rejält här. Extremt stressad livssituation senaste månaderna där jag fått ta beslut om jag ska ta nytt jobb och ta risken att bli arbetslös om några månader, förlorad inkomst etc. Utöver det en stressad privat situation av flera olika anledningar så när jag väl kunde börja varva ner så kom allting ikapp mig.

Jag har berättat för frun och efter några timmar när hon lugnat ner sig kunde vi diskutera och jag skulle nog säga att vår situation just nu är bättre än innan.

Jag hoppas du har rätt i att det inte kommer visa positivt, men bara som livrem så har jag sökt några andra jobb ifall det skulle behövas.

Senast redigerad av Permaximum den 2019-07-29 klockan 18:52.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)