Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: En kvinnolike är värd hur många manslike?
va? En manslike är ju värd mer! 1 4.76%
Like som like 9 42.86%
2. Dubbelt! 1 4.76%
5 kanske 2 9.52%
runt 10 eller ännu mer 4 19.05%
Det här är stulet från Cartman 4 19.05%
Antal röster: 21. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-04, 15:24   #46
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Suckas.
Så var det ja.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-06, 10:33   #47
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag har inte heller några sociala media. Hade facebook förut, men hatade skiten och stängde av den. Instagram och alla övriga slasksajter har jag noll intresse av.

Ett jävla otyg är vad det är.
Varför det? Ett internetcommunity är inte sämre än de personer man väljer att prata med på communityt i fråga. Jag kommer aldrig förstå personer som säger "jag tog bort min Facebook för folk lade bara upp bilder på katter och mat". Om det är problemet så är det väl bara att avfölja just de som lägger upp den sortens inlägg? Skaffa lite nya vänner, gå kanske med i lite grupper som intresserar dig, och jag garanterar att ditt flöde kommer se helt annorlunda ut.

Jag skulle kunna gnälla över att Kolo bara består av personer som påstår att jag aldrig tar i när jag tränar och nazister, men jag väljer att fokusera på de som sprider positiv energi, som du t ex, bananen.

Det existerar ett otroligt snobberi när det gäller internetcommunities. Jag hatar all form av snobberi. Vissa former av snobberi är otroligt politiskt inkorrekta, t ex sexualitetssnobberi (det som felaktigt kallas för homofobi), fettprocentssnobberi (fat shaming) och rassnobberi (rasism). Det är bra, men jag tycker det är sjukt att andra typer av snobberi är totalt rumsrena. Ett väldigt tydligt exempel är musiksmakssnobberi; du kan klanka ner på någon baserat på dennes Spotifylista och ändå vara nästan helt säker på att du inte blir kallad för dålig människa. Internetcommunitysnobberi är ett annat.

Och att bekämpa det sistnämnda är något av en hjärtefråga för mig, för jag har fått utstå skiten sedan jag var typ 20 och hängde en massa på Lunarstorm.

"Hahahaha, har du Lunarstorm?", sa folk. "Hahahaha, det är ju en FJORTISSIDA".

Ja, det var många fjortisar på Lunarstorm... Men som jag var inne på i första meningen av detta inlägg: Man måste inte beblanda sig med fjortisarna. Ingen tvingar dig att svara när SexyJeppe15 bryter isen på klotterplanket med "tja brudar jag har 22 cm". För egen del spenderade jag mycket av min Lunar-tid i grupper, t ex relaterade till träning (diskussionerna där påminde mycket om Kolo) och dejting (som en enda stor dejtingtråd, fast med mindre nazism).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-06, 15:26   #48
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Sociala medier är ju underbart på många sätt, framför allt för att komma i kontakt med likasinnade som man aldrig hittat annars. Min stora tonårskärlek fann jag på Lunarstorm därför att han hade ett användarnamn från LOTR, precis som jag (och detta var innan filmerna kommit, dvs man kunde lita på att folk med LOTR-referenser på sin lunarvägg var äkta fans som läst böckerna och inte töntar som bara sett filmerna). Jag kände inte till några andra LOTR-nördar på min högstadieskola där folk antingen spelade basket eller hängde i rökrutan, så det var ju helt fantastiskt att kunna vidga sina vyer genom internetz.

Givetvis finns det enorma baksidor med sociala medier också, men fördelarna har alltid övervägt nackdelarna för mig iaf.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-06, 16:39   #49
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Det är bättre att tro att ingen bryr sig om ens existens än att lägga upp saker på sociala medier och få det bekräftat.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-07, 17:25   #50
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är bättre att tro att ingen bryr sig om ens existens än att lägga upp saker på sociala medier och få det bekräftat.
Här var det inte muntert! Jag tror inte det är riktigt så illa. Någon like eller reaktion får du säkert åtminstone ibland. Så du är inte helt osynlig.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-07, 18:02   #51
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Man kan ju trösta sig med att många av de som likear bilder antagligen inte bryr som om de bakomliggande personerna ändå.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-07, 19:36   #52
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Man kan ju trösta sig med att många av de som likear bilder antagligen inte bryr som om de bakomliggande personerna ändå.
Jag det det som en komplimang om de inte bryr sig om mig. Ett bra konstverk ska stå för sig självt, inte bli omtyckt för att man gillar konstnären.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)