Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-03-27, 23:07   #466
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Mike Jenkins dog alltså pga steroider?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-28, 05:02   #467
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Mike Jenkins dog alltså pga steroider?
Enbart av steroider? Nej, det gjorde han inte. Men hög kroppsvikt (bieffekt av steroider) massor med rött kött samt att han (andrahands info) hade något fel på hjärtat.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-28, 19:29   #468
alcatrazz
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Som förväntat så kommer Giant's Live tillbaka till Norrköping i år. Ser gärna lite nya grenar och inte bara Johannes favoritgrenar, keg toss och farmers walk osv. Bänkpress-maskinen skulle va kul att se igen.
Kul, Laurence Shahlaei är tydligen huvudnamnet hittills, och sen blir det fyra svenskar igen.
alcatrazz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-28, 20:05   #469
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Mike Jenkins dog alltså pga steroider?
Nja, hans storlek var nog den största boven. Alltså då menar jag vikten, över 180 kg. Det kan aldrig vara "hälsosamt".

---

Hoppas Johnny Hansson får tävla igen på Giants Live.

Vi får se hur Årsjös rehab går. Jag tror att han får svårt att rå på Forsmark om han inte är ordentligt återhämtad. Forsmark har blivit sjukt bra de senaste åren. Jag tror inte att WSM-final är en omöjlighet för Martin, men väl där blir det svårare förstås.

Senast redigerad av Bjorneman den 2017-03-28 klockan 20:13.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 11:49   #470
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Vi får se hur Årsjös rehab går. Jag tror att han får svårt att rå på Forsmark om han inte är ordentligt återhämtad. Forsmark har blivit sjukt bra de senaste åren. Jag tror inte att WSM-final är en omöjlighet för Martin, men väl där blir det svårare förstås.
Forsmark är väldigt stark nu, han vann tre grenar på SSM förra året. Men frågan är om det är Årsjö som blivit sämre eller om Forsmark blivit bättre. Lite blandning av både och tror jag. Forsmark kan nog med lite tur ta sig till final i WSM men om han hamnar i en grupp med t ex JF Caron och Martin Licis, så har han ingen chans.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 12:27   #471
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Forsmark är väldigt stark nu, han vann tre grenar på SSM förra året. Men frågan är om det är Årsjö som blivit sämre eller om Forsmark blivit bättre. Lite blandning av både och tror jag. Forsmark kan nog med lite tur ta sig till final i WSM men om han hamnar i en grupp med t ex JF Caron och Martin Licis, så har han ingen chans.
Det är nog både och.

Ja, det beror självklart på gruppen men han är minst lika bra som genomsnittsdeltagaren på WSM.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 12:33   #472
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Känns som nivån är så pass mycket högre nu än för 10-15 år sedan.

Nu måste man göra 350+ i böj, 350+ i mark och 180+ i stock redan som 20-åring för att ens ha något att göra i toppen typ liksom ba!!
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 16:11   #473
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Vad gjorde 4:an på Norges starkaste man på WSM förra året till exempel? Jon Olav Granli tror jag han heter. Hur kvalade han dit? Det är massor av namn i WSM-kvalen som i alla fall jag aldrig hört talas om innan.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 16:25   #474
crille
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 83
Så ni vet mer än läkaren som gjorde obduktionen på Jenkins, som kom fram till att dödsorsaken var långvarigt steroidmissbruk.

Although his death is listed as accidental, world-renowned strongman Mike Jenkins' long-term use of anabolic steroids and possibly of a performance supplement played key roles in his demise, Dauphin County Coroner Graham Hetrick said Friday.

Hetrick said the direct cause of death for Jenkins, a county resident who died in his sleep in November, was an "immensely" enlarged heart that the coroner attributed to Jenkin's use of anabolic steroids.
crille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 18:44   #475
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Forsmark är väldigt stark nu, han vann tre grenar på SSM förra året. Men frågan är om det är Årsjö som blivit sämre eller om Forsmark blivit bättre. Lite blandning av både och tror jag. Forsmark kan nog med lite tur ta sig till final i WSM men om han hamnar i en grupp med t ex JF Caron och Martin Licis, så har han ingen chans.

Forsmark är ju jätte duktig och stark. Men kollar man noga på SSM finalen och giants live ifjol så tycker jag det syns tydligt att Årsjö inte gick för full maskin pga skador.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 18:46   #476
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Vad gjorde 4:an på Norges starkaste man på WSM förra året till exempel? Jon Olav Granli tror jag han heter. Hur kvalade han dit? Det är massor av namn i WSM-kvalen som i alla fall jag aldrig hört talas om innan.
Tror inte att alla kvalar utan vissa väljs ut av olika anledningar. Det är knappast helt rättvist att Hansson och Forsmark fick sin biljett till WSM genom Giant's Live på hemmaplan med en handfull fördelar.

Konstigt att inga finländare blir inbjudna till WSM, jag menar Antti Mourujärvi har knappast sämre chanser än Jon Olav Granli.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 18:48   #477
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av crille Visa inlägg
Så ni vet mer än läkaren som gjorde obduktionen på Jenkins, som kom fram till att dödsorsaken var långvarigt steroidmissbruk.

Although his death is listed as accidental, world-renowned strongman Mike Jenkins' long-term use of anabolic steroids and possibly of a performance supplement played key roles in his demise, Dauphin County Coroner Graham Hetrick said Friday.

Hetrick said the direct cause of death for Jenkins, a county resident who died in his sleep in November, was an "immensely" enlarged heart that the coroner attributed to Jenkin's use of anabolic steroids.
Verkligen, folk vill alltid skylla på allt annat än steroider.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-30, 11:36   #478
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Tror inte att alla kvalar utan vissa väljs ut av olika anledningar. Det är knappast helt rättvist att Hansson och Forsmark fick sin biljett till WSM genom Giant's Live på hemmaplan med en handfull fördelar.

Konstigt att inga finländare blir inbjudna till WSM, jag menar Antti Mourujärvi har knappast sämre chanser än Jon Olav Granli.
Nu när du säger det så är det längesen jag såg en finländare på WSM.

---

Är Europas starkaste man på lördag? Det var fan i mig dåligt av organisatören att inte ha med Laurence Shahlaei på affischen när han är regerande mästare. Han fick lägga till sig själv mellan Hafthor och Eddie.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-31, 11:35   #479
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Nu när du säger det så är det längesen jag såg en finländare på WSM.

---

Är Europas starkaste man på lördag? Det var fan i mig dåligt av organisatören att inte ha med Laurence Shahlaei på affischen när han är regerande mästare. Han fick lägga till sig själv mellan Hafthor och Eddie.
Senaste finländaren var nog Janne Virtanen 2008.

Ja Europas starkaste är imorgon. Har ett konto på floelite så jag tänker se livestreamen.

Jag gissar på att Hafthor vinner, men Eddie Hall sa faktiskt att han skulle vunnit WSM förra året om det inte varit för hans skadade fingrar så man vet aldrig...
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-31, 11:49   #480
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Senaste finländaren var nog Janne Virtanen 2008.

Ja Europas starkaste är imorgon. Har ett konto på floelite så jag tänker se livestreamen.

Jag gissar på att Hafthor vinner, men Eddie Hall sa faktiskt att han skulle vunnit WSM förra året om det inte varit för hans skadade fingrar så man vet aldrig...
Det stämmer nog. Norrbaggarna har alltid någon med.

Jag vet inte heller, men skulle tippa på Hafthor om han inte klantar sig så fundamentalt som han gjorde förra året.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)