Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-10-29, 10:25   #76
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Fått hem min påse nu och jag förstår inte varför samtliga i tråden undanhållit att l-argininpulver luktar sperma? Fyfan. Men vad gör man inte för le pumpz.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 10:31   #77
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Fått hem min påse nu och jag förstår inte varför samtliga i tråden undanhållit att l-argininpulver luktar sperma? Fyfan. Men vad gör man inte för le pumpz.
https://www.urbandictionary.com/defi...rginine%20Bath
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 11:25   #78
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ha! Jag köpte "l-arginin" från ************ för en herrans massa år sedan och reagerade på att det smakade exakt likadant som citrullinmalat.

Jag måste helt enkelt fått citrullinmalat.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 12:07   #79
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Ha! Jag köpte "l-arginin" från ************ för en herrans massa år sedan och reagerade på att det smakade exakt likadant som citrullinmalat.

Jag måste helt enkelt fått citrullinmalat.
Haha det förklarar en hel del. Köpte arginin från en svensk sida, smakade surt som attan. Köpte det sedan igen från annat ställe, smakade kräk.

Helt clueless på den tiden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 12:17   #80
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Haha det förklarar en hel del.
Didn't see that cumming.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 13:47   #81
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Haha det förklarar en hel del. Köpte arginin från en svensk sida, smakade surt som attan. Köpte det sedan igen från annat ställe, smakade kräk.

Helt clueless på den tiden.
Låt mig gissa att vi köpte från samma sida och att vi båda fick CM istället. Det är surt som fan. Blir en god PWO med rödbetsjuice, socker och vatten men om CM inte tillför så mycket kanske man får överväga att blanda ner något som smakar sperma i PWO:n istället.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 14:34   #82
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Låt mig gissa att vi köpte från samma sida och att vi båda fick CM istället. Det är surt som fan. Blir en god PWO med rödbetsjuice, socker och vatten men om CM inte tillför så mycket kanske man får överväga att blanda ner något som smakar sperma i PWO:n istället.
Tror fan det var gv men inte säker. Typ 8isch år sedan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 15:25   #83
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Didn't see that cumming.
Kom igen nu
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 15:51   #84
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Kom igen nu
Jag var tvungen, det var öppet mål ju
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 16:04   #85
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 737
Taurin, kreatin, koffein, guarana, blandat det med vad som än är i pwo:n maximizer.

Ibland acetylsalicylsyra antingen som pwo vid tävling eller träning som jag annars inte hade kunnat gjort men som behöver göras för andra skäl än muskelhypertrofi, eller som återhämtning vid extremt slitage. Verkar som att det inte bara dämpar inflammationer, utan även kan häva dem vilket kan leda till förkortad återhämtningstid i leder och ligament och sån skit ibland om man totalmosat dem.

edit: obligatorisk R.I.P. dmaa.
__________________
Winners win

Senast redigerad av Rikard Jansson den 2018-10-29 klockan 16:11.
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 18:30   #86
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Tror fan det var gv men inte säker. Typ 8isch år sedan.
Jepp. Helt säker på att det var GV. När de sålde diverse bulk-pulver i no-name-förpackningar.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 19:47   #87
MaxHeninge
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 27
Blir en hel del kosttillskott m.m om dagen, förmodligen mer än vad som behövs men folk spenderar pengar på värre saker..

Men hade inte klarat mig utan instant oats, enkla kalorier och kolhydrater framför allt.

Får hem citrullin malate nu i veckan och hoppas det kan bidra med lite mer pump, inte får ut tillräckligt från andra produkter känner jag.
MaxHeninge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-30, 10:40   #88
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Sedan gubben med trycket på Youtube övertygade mig för 2 veckor sedan typ så har jag tagit L-arginine, i kapslar då för att slippa den äckliga smaken. Jag började på runt 3,5 gram före träning och innan läggdags. Kunde absolut känna en ökad pump och fyllighet redan efter ett par dagar. Efter en knapp vecka ökade jag på dosen till knappt 5 gram före träning och vid sänggående.
Är nu uppe på knappt 7,5 gram, 15 gram totalt per dag.
Får lov att säga att jag blir makalöst fyllig och pumpad nu, jämfört med tidigare. Har aldrig varit så stor skillnad på före och efter träning tidigare. Vill inte veta hur det blir om man köttar i sig närmare 15 gram innan träning!

Har även dragit i mig en "energidryck" i form av dextropur blandad i saft innan träningen vilket kanske är en bidragande orsak, det kan jag inte svara på.

Om det ger några extra gains vet jag inte, men det är tveklöst en skön känsla!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-30, 10:46   #89
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Sedan gubben med trycket på Youtube övertygade mig för 2 veckor sedan typ så har jag tagit L-arginine, i kapslar då för att slippa den äckliga smaken. Jag började på runt 3,5 gram före träning och innan läggdags. Kunde absolut känna en ökad pump och fyllighet redan efter ett par dagar. Efter en knapp vecka ökade jag på dosen till knappt 5 gram före träning och vid sänggående.
Är nu uppe på knappt 7,5 gram, 15 gram totalt per dag.
Får lov att säga att jag blir makalöst fyllig och pumpad nu, jämfört med tidigare. Har aldrig varit så stor skillnad på före och efter träning tidigare. Vill inte veta hur det blir om man köttar i sig närmare 15 gram innan träning!

Har även dragit i mig en "energidryck" i form av dextropur blandad i saft innan träningen vilket kanske är en bidragande orsak, det kan jag inte svara på.

Om det ger några extra gains vet jag inte, men det är tveklöst en skön känsla!
Det gör jag alltid (rödbetjuice med socker, druvsocker och 15 mg citrullinmalat) tillsammans med en stadig dos koffein och det gör inte ett skit för min pump. Har inte hittat något som funkar (inte heller agmatine, AAKG), men nu verkar det ju som att jag faktiskt inte fick l-arginin i burken från GV den där gången för 8-something år sedan, så hoppet har väckts!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-30, 11:56   #90
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Det gör jag alltid (rödbetjuice med socker, druvsocker och 15 mg citrullinmalat) tillsammans med en stadig dos koffein och det gör inte ett skit för min pump. Har inte hittat något som funkar (inte heller agmatine, AAKG), men nu verkar det ju som att jag faktiskt inte fick l-arginin i burken från GV den där gången för 8-something år sedan, så hoppet har väckts!



Skämt åsido. Testa l-arginin i ett par veckor och öka gradvis mängden, magen blir lätt orolig annars
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)