Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-17, 07:16   #1996
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
WSM 2019
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 07:42   #1997
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
WSM 2019
Jag är lite fräck här och frångår spoilers-taggen, det hela känns ändå jävligt officiellt Kul med Martins! Han är väl den mest sympatiska WSM-vinnaren genom tiderna. Ska bli oerhört kul att kolla hans videos framöver.

Det känns dock tråkigt att Thor inte var 100 %. Han känns verkligen som den starkaste människan på planeten och att det på förhand var hans titel att förlora snarare än att det var super-ovisst. Notera att jag inte tror att Thor hade kört över sina motståndare om han hade varit skadefri, grenarna passade de mindre herrarna väldigt bra. Licis var liksom konsekvent rakt igenom hela tävlingen. Men det hade blivit jämnt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 09:57   #1998
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171


Två stycken andra platser i rad nu för Mateusz Kieliszkowski

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-06-17 klockan 09:59.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 10:02   #1999
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg


Två stycken andra platser i rad nu för Mateusz Kieliszkowski
Samt åtta raka pallplatser för Thor och tredje raka finalen utanför topp två för Shaw. Ska bli så jävla intressant att höra allas sammanfattning av tävlingen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 10:06   #2000
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Shaw måste väl vara färdig nu, 37 år är han eller 38 eller vad de blir och han såg så fruktansvärt ansträngd ut under hela eventet. Gick runt med en batteridriven fläkt på sig hela tiden och såg ut som att han skulle avlida när som helst.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 10:53   #2001
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
WSM 2019
Fan vad kul. Älskar hans youtubevideos. Det känns som att han vinner mycket på att verkligen tänka igenom alla moment och ha en riktigt bra teknik. Att droppa en massa kilo för att kunna tävla i Florida verkar ha gett bättre resultat än att bara förlita sig på att bära med sig en stor fläkt.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 14:28   #2002
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Shaw måste väl vara färdig nu, 37 år är han eller 38 eller vad de blir och han såg så fruktansvärt ansträngd ut under hela eventet. Gick runt med en batteridriven fläkt på sig hela tiden och såg ut som att han skulle avlida när som helst.
Han sa i en video för inte så länge sen att han kände att han hade flera år kvar.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 14:45   #2003
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Kommer man 6a eller vad det nu blev efter en skadad Hathor son kom 3a så tverkar jag på om han kan komma topp 3 igen med den utvecklingen de övriga har.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
__________________
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 17:43   #2004
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Brian kan gå ner till 170 kg och bulka lite lätt inför en wsm tävling och fortfarande tävla. Styrkan är där, han bara väger för mycket dessa dagar känns det som.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 17:49   #2005
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792



__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2019-06-17 klockan 17:54.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 22:47   #2006
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Brian kan gå ner till 170 kg och bulka lite lätt inför en wsm tävling och fortfarande tävla. Styrkan är där, han bara väger för mycket dessa dagar känns det som.
Speciellt eftersom ALLA och då menar jag verkligen alla WSM event verkar vara under typ extrema värmeförhållanden, man blir ju nå djävulskt slö av att väga mycket när det är varmt ute.

Minns när jag bulkade upp till 120 kg förra sommaren jag kunde knappt vistas utomhus för jag var så jävla varm, Shaw på 200 kg är ju ett under att han ens lever.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 01:14   #2007
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Licis hade nog vunnit även om Hafthor inte var skadad. Det hade i vart fall blivit extremt jämt. Shaw vette fan. Så gammal är han inte och stark som satan fortfarande rent statiskt, men har väl tappat rörlighet och snabbhet. Viktnedgång kanske vore en lösning som sagt. Sen kanske grenarna inte passade dem två så bra.

Det som retar mig mest är att Novikov inte kom till final.

Skickat från min H8266 via Tapatalk
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 06:41   #2008
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Licis hade nog vunnit även om Hafthor inte var skadad. Det hade i vart fall blivit extremt jämt. Shaw vette fan. Så gammal är han inte och stark som satan fortfarande rent statiskt, men har väl tappat rörlighet och snabbhet. Viktnedgång kanske vore en lösning som sagt. Sen kanske grenarna inte passade dem två så bra.

Det som retar mig mest är att Novikov inte kom till final.

Skickat från min H8266 via Tapatalk
Det hade blivit extremt jämnt. Thor bör fixa fler än sju(?) reps i böjen samt kunna prestera bättre i både loading och pressmedley. "Trösten" här är ju dock att Licis var så jämn och bra i alla grenar, därmed en värdig segrare och rätt sannolikt att han hade tagit det även om Thor hade varit fräsch.

Jag börjar bli rätt trött på att pika Shaw, framförallt efter att ha sett honom så besviken efter årets WSM. Får han peaka formen bra samt klara sig från skador(vilket numera verkar typ omöjligt) så är det klart att han fortfarande är bra. Men Thor är en bättre och yngre upplaga av honom. Blir det rörligt så är Mateuz och Martins bättre. Jag ser det som att det ska rätt mycket till om han ska vinna en av de två stora titlarna igen. Jag tror inte att han gör det.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 20:42   #2009
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Både Brian och Haftor kan gå ner i vikt och komma tillbaka till en mer explosiv variation av sig själva. Bara titta när de vägde mindre för flera år sedan. Dit kan de komma igen med lite mer styrka än när de sist vägde mindre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 07:49   #2010
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Både Brian och Haftor kan gå ner i vikt och komma tillbaka till en mer explosiv variation av sig själva. Bara titta när de vägde mindre för flera år sedan. Dit kan de komma igen med lite mer styrka än när de sist vägde mindre.
Det kan de, om de vill eller tjänar på det är en annan femma. Thor kommer ju från tre raka tävlingar där han har varit relativt dominant, än så länge är detta års WSM bara ett hack i skivan. Har liksom fungerat utmärkt med hans kv innan.

Luke Richardsson som har varit lite utav ett fenomen och en coming man inom SL verkar ha sadlat om helt och hållet till strongman. Bara så där. Vi talar alltså om en junior som fick mycket blickar på sig när han böjde 400 kg enligt textboken och stod generellt för en kanontävling för ett år sedan eller så. Han blev lite viral och förekom bl.a. på Tyngres Instagram-sida just för att det var så mycket vikt och såg så bra ut. Han verkade gå framåt som en slåttermaskin och ha en sjukt ljus SL-framtid framför sig. Nu kör han bara strongman. Han är typ 20 bast så det blir spännande att se var han är om några år.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)