Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-11, 19:15   #21361
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 726
Lunch: En stor skål med musli och blåbär! <3 En stor kopp kaffe
Middag: En stor skål med chili con canrne + lite extra kickärter och några morötter!


__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 19:48   #21362
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Samma sak varje dag typ:

Frukost: 3 knäckemackor med bregott + 2 hela ägg

Lunch: Skolmat, först en tallrik med salladsbuffe´sedan en tallrik varmrätt, 2dl mjölk

Mellanmål: 1 ägg, ev en macka med ost

Middag: 4 skivor kavring med bregott och 2-3 skivade ägg och kaviar

Ibland ett choklad, chillinötter, glass eller annat gott på kvällen.

Jag är nu ohyggligt fet. Ska bulka nån månad och sedan deffa efter jul.
Är du inte 40 plus? Är du lärare? Skolvaktmästaren som nyligen vann VM i bodybuilding? Frågorna duggar tätt. Äter du bara skolmat för att det är billigt? Minns att min bror brukade sticka till närmaste skola och köpa lunch för en tia, så kanske är riktigt ekonomiskt ändå. Hur står sig skolmaten?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 19:56   #21363
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Frukost:

2 kg grönsaker
4 grova mackor
1 burk makrill
3 ägg
20 g kollagenprotein

125 mg nicotineamide ribonside
500 mg resveratrol
300 mg ALA
1000 mg L-carnosine
1000 mg Ashwagandha
60 mg beta caroten

Mellanmål 1:

200 g kyckling
150 g musli
50 g nötter

Mellanmål 2:

1 proteinshake

Middag:

60 g marabou
150 g kyckling
200 g pasta
100 g sås

Kalorier:

4500
Hur orkar du smälla 2 KG grönsaker till frukost, plus MER mat? Sjukaste jag sett, imponerande.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 20:17   #21364
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Hur orkar du smälla 2 KG grönsaker till frukost, plus MER mat? Sjukaste jag sett, imponerande.
Fastade hela måndagen. Idag klarade jag det inte. Åt iofs lite mer bröd, men sparade mer än hälften av grönsakerna till senare.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 07:48   #21365
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Är du inte 40 plus? Är du lärare? Skolvaktmästaren som nyligen vann VM i bodybuilding? Frågorna duggar tätt. Äter du bara skolmat för att det är billigt? Minns att min bror brukade sticka till närmaste skola och köpa lunch för en tia, så kanske är riktigt ekonomiskt ändå. Hur står sig skolmaten?
Är fastighetsskötare på bla skola. Kan således äta "pedagogisk lunch" (hålla ett getöga på ungarna) på 12.50kr per dag. Maten är riktigt bra, en riktig kock som lagar den, inte som skolmaten var på åttiotalet.

Lystna blickar från lärarinnorna används sedan som bränsle på gymmet, varvid deras ögon tindrar ännu mer, vilket driver mig ännu mer på gymmet. En evig cirkel av åtrå, stolthet, hårdgymmande och sedan om å om igen.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 12:50   #21366
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
05:30 - 20g ärtprotein, 10g sojaprotein, 5g rödbetspulver
06:00 -> 08:00 (träning)
08:45 - 50g Finax sunt och gott musli, 20g ärtprotein, 1 stor relativt omogen banan
12:00 - 50g Finax sunt och gott musli, 20g ärtprotein, 1 stor relativt omogen banan
15:15 - 20g ärtprotein, 10g sojaprotein
18:30 - Anamma vegoburger, bröd, 300g pommes strips, 50g gurka, 25g gröna bönor, 1 liten mogen banan, 10g ärtprotein, 15g kakao.
21:00 - 5 stora skivor vitt bröd, 30g jordnötssmör, 20g ärtprotein

Totalt ca 2800 kcal och 190g protein.
Blir ca -1200 kcal från balans.

Detta är standard vardag för mig, middagen alltid olika.
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 20:21   #21367
lifteatrepeat
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 49
Fy fan alltså, katastrofal dag idag.

03.00 - Nattätande - 30g vassle, 40g havregryn, 1DL mjölk

07.30 - Vaknar och känner mig inte hungrig, bestämmer mig för att äta något ändå för att det ju ska vara viktigt att äta regelbundet.
Äter en lussebulle vilket drar igång en jävla binge alltså, fortsätter att klämma inte en utan två av mina matlådor med pasta och tacofärs. Totalt: 340g tacofärs, 120g pasta, en lussekatt

13.00 Käkar en frysrätt från picard ~300kcal, 300gram

17.00 Proteinbar, barebells

nu/20.20: Sitter här och äter en burk minikeso och dricker te och känner mig fortfarande hungrig.

Totalt: 2600kcal

Vet fan inte vad som är grejen med den här extrema hungern, men fan vad äcklig den är. Har liksom inte förändrat mitt kcal-intag och för bara någon vecka sen krävdes det liksom gainer-shakes för att nå upp till 2600kcal och nu sitter jag här och äter deff-käk för att inte spränga mina macros och är ÄNDÅ konstant hungrig typ. Också mycket mental hunger, som jag inte fattar varför den återkommit. Magen känns då och då som ett bottenlöst hål, typ som i slutet av en lång deff, trots att jag ju är viktstabil och bör ligga på ett litet överskott.

Aja, over n out
lifteatrepeat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 21:00   #21368
kimone
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 62
Lunch:
300g broccoli
200g vegobitar
10g rapsolja

Post-WO:
250g kvarg
2 ägg
300g surkål
10g rapsolja

Kvällsmål
750g kvarg
1 mandarin
10g rapsolja


Övrigt
Julmust light
Två koppar kaffe
En monster ultra
kimone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-17, 03:37   #21369
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Citat:
Ursprungligen postat av lifteatrepeat Visa inlägg
Fy fan alltså, katastrofal dag idag.

03.00 - Nattätande - 30g vassle, 40g havregryn, 1DL mjölk

07.30 - Vaknar och känner mig inte hungrig, bestämmer mig för att äta något ändå för att det ju ska vara viktigt att äta regelbundet.
Äter en lussebulle vilket drar igång en jävla binge alltså, fortsätter att klämma inte en utan två av mina matlådor med pasta och tacofärs. Totalt: 340g tacofärs, 120g pasta, en lussekatt

13.00 Käkar en frysrätt från picard ~300kcal, 300gram

17.00 Proteinbar, barebells

nu/20.20: Sitter här och äter en burk minikeso och dricker te och känner mig fortfarande hungrig.

Totalt: 2600kcal

Vet fan inte vad som är grejen med den här extrema hungern, men fan vad äcklig den är. Har liksom inte förändrat mitt kcal-intag och för bara någon vecka sen krävdes det liksom gainer-shakes för att nå upp till 2600kcal och nu sitter jag här och äter deff-käk för att inte spränga mina macros och är ÄNDÅ konstant hungrig typ. Också mycket mental hunger, som jag inte fattar varför den återkommit. Magen känns då och då som ett bottenlöst hål, typ som i slutet av en lång deff, trots att jag ju är viktstabil och bör ligga på ett litet överskott.

Aja, over n out
Prova att skippa träningen 1-2 veckor
Bara vila och långa promenader. Borde hjälpa mot den bottenlösa känslan
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-17, 10:56   #21370
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelcykel Visa inlägg
Prova att skippa träningen 1-2 veckor
Bara vila och långa promenader. Borde hjälpa mot den bottenlösa känslan
Lägger +1 på den efter att ha läst tidigare inlägg av grabben i fråga.

Det verkar vara ohyggligt mycket tänk och fokus kring mat för din del. Lägg ner träningen TOTALT under minst 2 veckor, ge det en månad. Jag vågar lova dig till 110% att du kommer att må mycket bättre både fysiskt och psykiskt efter de veckorna. Må vara ett helvete under tiden, men tar du dig inte ur det nu kommer du aldrig kunna lämna vad som verkar vara ett rätt tydligt binge/restrict tänkande och leverne.

Sluta räkna kalorier med. Om du vaknar så hungrig att du inte kan skippa att äta mitt i natten så pass ofta så äter du uppenbarligen för lite, vilket är rätt självskrivet då du tränar som fan och är spinkig som fan. Din kropp mår ju inte bra. Att du ens drar fram matvågen mitt i natten för att måtta upp havregryn och vassle pekar även det rätt glasklart på att du har rejäla problem och en ordentlig ätstörning, vilket jag är helt övertygad om att du redan vet.

Lägg ner träning och kaloriräknande, få ditt liv tillbaka och börja må bra. Sedan kan du komma tillbaka hit och optirunka gram på havre och pasta, vilket du ändå kommer inse är helt meningslöst när du tillfrisknat.

Önskar dig allt gott. Kämpa.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-17, 12:39   #21371
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Att räkna kalorier är det bästa som finns IMO.

Att äta regelbundet leder dock till ständig hunger IMO.

Jag fastar varje Måndag och Torsdag. Är typ aldrig hungrig.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-17, 12:55   #21372
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Att räkna kalorier är det bästa som finns IMO.

Att äta regelbundet leder dock till ständig hunger IMO.

Jag fastar varje Måndag och Torsdag. Är typ aldrig hungrig.
Konstigt nog är det fasiken när man äter som man blir hungrigast. När jag fastat ett dygn är jag ALDRIG sötsugen eller hungrig. Men när jag väl börjat äta blir man alltid sugen på "något litet till, bara".
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-17, 16:21   #21373
Edd
Registered User
 
Edds avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 76
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Att äta regelbundet leder dock till ständig hunger IMO.

Jag fastar varje Måndag och Torsdag. Är typ aldrig hungrig.
+1 håller med detta till 100%. Att äta regelbundet ledde till att jag blev fet som en gris i mina yngre dagar.

Personligen gillar jag mer Leangains 16/8 med två mål om dagen, mer anpassningsbart för mig och jag går nästan aldrig runt hungrig.
Edd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-18, 07:55   #21374
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Konstigt nog är det fasiken när man äter som man blir hungrigast. När jag fastat ett dygn är jag ALDRIG sötsugen eller hungrig. Men när jag väl börjat äta blir man alltid sugen på "något litet till, bara".
Citat:
Ursprungligen postat av Edd Visa inlägg
+1 håller med detta till 100%. Att äta regelbundet ledde till att jag blev fet som en gris i mina yngre dagar.

Personligen gillar jag mer Leangains 16/8 med två mål om dagen, mer anpassningsbart för mig och jag går nästan aldrig runt hungrig.
Jag håller med er i sak och jag äter själv 1, max två gånger om dagen. Men vi pratar om en kraftigt underviktig person med rejäla ätstörningar och tvångstankar/tankebesatthet kring mat. Att optirunka på kolo är det absolut sista grabben behöver.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-18, 08:29   #21375
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Jag håller med er i sak och jag äter själv 1, max två gånger om dagen. Men vi pratar om en kraftigt underviktig person med rejäla ätstörningar och tvångstankar/tankebesatthet kring mat. Att optirunka på kolo är det absolut sista grabben behöver.
Läste inte ens ovanstående diskussion och att inlägget jag svarade på kanske syftade på den. Håller med dig totalt.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)