Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-09, 13:23   #31
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
Hej!

Tänkte jag skulle förklara hur vi tänkte med programmet!

Det är lite av en hybrid helt enkelt. En grund av basövningarna där man under de 7 veckorna rör sig från högt till lågt repetitionsantal, men i de kompletterande övningarna ligger man stadigt vid runt 10 reps hela programmet igenom. Så även om 1 av 4 eller 5 övningar går mer mot "styrkeänden" av träningsstimuli mot slutet av programmet, så har man fortfarande flera övningar kvar i den klassiska hypertrofizonen.

För att svara på grundfrågan så bygger man muskler lika bra i ett brett spann av vikter och reps, ca från 6 reps upp till 30-40 reps. Det är först när man börjar komma under ungefär 6 reps (detta är inte svartvita gränser) som hypertrofieffekten per set börjar avta något.

Målet är i alla fall att det ska vara ett bra program för att bli stor och grofv, samtidigt som man underhåller styrkan hyfsat i böj, bänk och mark.

Det är även värt att påpeka att belastningen i de tre stora är vald efter en kroppsbyggarpopulation. Det innebär att man gör många fler reps på en given %, än vad man gör i våra mer styrkelyftsinriktade program.
Lägga gärna till Wendler 5/3/1 och Dog crap Training i appen.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 13:27   #32
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Kan man inte få en summering av antalet sett för ett pass?
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 11:30   #33
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Kan man inte få en summering av antalet sett för ett pass?
Verkar krävas att man betalar för att få den funktionen.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 12:04   #34
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Tips som kan användas som variation eller kan ge större hypertrofi stimulans.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 09:39   #35
lowdice
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 71
Hmmm, en fråga, när ni folk skriver in era siffror i appar som denna, skriver ni även in uppvärmningen? ����*♂️
lowdice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 17:58   #36
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 535
Vad tror du om denna träning under diet, Anders? Eller är det något man ska köra på minst balans?
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 20:42   #37
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Pre/During/Post Workout Shake Here, again, no dextrose and actually no carbs. The carbs from your last meal with be enough to provide the needed muscle and blood glucose for your workout. Here we opt for whey protein and free-form BCAA. There are a number of BCAA supplements on the market, but I use Scivation Xtend. For my whey protein I use Primaforce Substance WPI. Both Xtend and Substance come in grape and watermelon flavors, which compliment each other very well. I recommend 0.5 scoops Substance per 75 pounds and 1 scoop of Xtend per 20 pounds bodyweight. In order to save money, you can only use Xtend during your workouts and none on off days. My workout nutrition is: • 1.5 Scoops Grape Substance WPI • 10 Scoops Grape Xtend • ½ gallon water Xtend also contains L-glutamine and citrulline-malate, both of which are beneficial to performance and recovery.


Shades of -07
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 21:30   #38
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av lowdice Visa inlägg
Hmmm, en fråga, när ni folk skriver in era siffror i appar som denna, skriver ni även in uppvärmningen? ����*♂️
Ja!
Och det går ju även att i (just denna) appen definerar set som antingen uppvärmning eller arbetsset.

Jag tycker det kan var intressant att se hur jag värmde upp för t.ex. ett år sen för att se hur det ändras. Så jag bokför uppvärmningen av den anledningen.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 12:30   #39
lowdice
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Ja!
Och det går ju även att i (just denna) appen definerar set som antingen uppvärmning eller arbetsset.

Jag tycker det kan var intressant att se hur jag värmde upp för t.ex. ett år sen för att se hur det ändras. Så jag bokför uppvärmningen av den anledningen.
Bra tänk. För egen del är det mest en ego boost, mina mindre tunga pass är på 3-4 ton, och de tyngre runt 5. Lägger jag till uppvärmningen på 1 ton så ser det lite bättre ut.
lowdice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 18:56   #40
kazzez
"Registrerad Användare"
 
kazzezs avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 112
Känns inte så seriöst när han rekommenderar BCAA som tillskott. Ser inte dumt ut men vad får dig att rekommenderara detta program?
kazzez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 19:47   #41
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av lowdice Visa inlägg
Bra tänk. För egen del är det mest en ego boost, mina mindre tunga pass är på 3-4 ton, och de tyngre runt 5. Lägger jag till uppvärmningen på 1 ton så ser det lite bättre ut.
Haha. Som sagt. Bra tänk :-)
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)