Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-09, 22:02   #35656
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
IT, chapter two.
2/10
Det fanns två positiva saker jag kunde se med den här cgidyngan. 1, jag visste det skulle vara skräp eftersom det var en uppföljare på en dålig film. 2, känns som ribban ligger låg nu så kan ta vilken skräckfilm som helst och sannolikt få en bättre upplevelse. Samma problem i båda de nya, så desperata försök att skapa skräck så det faller helt platt och blir bara en parodi.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 23:27   #35657
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
IT, chapter two.
2/10
Det fanns två positiva saker jag kunde se med den här cgidyngan. 1, jag visste det skulle vara skräp eftersom det var en uppföljare på en dålig film. 2, känns som ribban ligger låg nu så kan ta vilken skräckfilm som helst och sannolikt få en bättre upplevelse. Samma problem i båda de nya, så desperata försök att skapa skräck så det faller helt platt och blir bara en parodi.
Jag klarade inte ens att se klart första delen då den kom härom året. Tänker inte ens försöka med denna, då jag bara kommer bli på uselt humör över vilka sopor det är som gjort denna film.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 23:39   #35658
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Jag tyckte nog inte om första delen av nyinspelningen av It heller, men jag blev genuint rädd av den. Jag har alltid hatat jump scares för de tar mig varje gång. Jag märkte också för första gången att jag är genuint rädd för clowner. Synd att jag kom på det med fem killkompisar på bio bara.

Som remake och framför allt som film i övrigt lämnade den en del att önska.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 06:31   #35659
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag klarade inte ens att se klart första delen då den kom härom året. Tänker inte ens försöka med denna, då jag bara kommer bli på uselt humör över vilka sopor det är som gjort denna film.
Första delen kom för hundra år sedan, chapter two är den nya med skarsgården och den är så jävla dålig.
40plus är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 06:57   #35660
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Turbo kid från 2015.
Dålig.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 07:04   #35661
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Turbo kid från 2015.
Dålig.
Det hade man ju aldrig kunnat gissa med det namnet.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 07:51   #35662
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag klarade inte ens att se klart första delen då den kom härom året. Tänker inte ens försöka med denna, då jag bara kommer bli på uselt humör över vilka sopor det är som gjort denna film.
Det som gick att se i första delen var allt som skedde utan Pennywise så hoppades på mera av det i den nya men i princip obefintligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag tyckte nog inte om första delen av nyinspelningen av It heller, men jag blev genuint rädd av den. Jag har alltid hatat jump scares för de tar mig varje gång. Jag märkte också för första gången att jag är genuint rädd för clowner. Synd att jag kom på det med fem killkompisar på bio bara.

Som remake och framför allt som film i övrigt lämnade den en del att önska.

Gick nog på nån jump scare också men tycker i sig inte det gör en film hemsk om resten inte levererar. I Conjuring fungerade det bra för då var ja skiträdd genom hela filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Första delen kom för hundra år sedan, chapter two är den nya med skarsgården och den är så jävla dålig.
Nej menar nog IT från 2017 som första delen. Skarsgård i båda.

Synd att de int kunde åstadkomma bättre då de har Pennywise att jobba med.
__________________
Kneehabjournalen

Senast redigerad av VoDaresVins den 2020-07-10 klockan 07:52.
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 08:40   #35663
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg


Nej menar nog IT från 2017 som första delen. Skarsgård i båda.

Synd att de int kunde åstadkomma bättre då de har Pennywise att jobba med.
Jaha jag trodde inte det fanns två med skarsgård.
40plus är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 20:10   #35664
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
the old guard. mycket bra. +poäng för att faktiskt vara woke på ett vettigt sätt som bidrog till att göra storyn bättre och inte ett efterblivet irriterande sätt som det är annars
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 20:44   #35665
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Old Guard 5 av 10.

Förutsägbar, dålig regi, svagt manus. Bra skådespel för vad materialet bjuder på från Charlize Theron och flesta biroller, men det är också här skon klämmer "nya tjejen" bi-huvudrollen är skit i jämförelse. Blir sådan kontrast när en absolut topp-skådis som Charlize pressar ur tårar som det är hur lätt som helst och den andra bara ser ut som en frusen stillbild... Då tolkar jag det som dålig regi, när inte alla är på samma nivå i scenerna. Sen lite vanliga logiska luckor som alltid gäller i denna sortens filmer som skaparna bara tycker lite "go with it". Actionscenerna är inte speciellt bra heller, synd när man har någon som Charlize som faktiskt kan köra på jävligt bra som i Atomic Blonde. Nu har hon någon bra scen, men alla andra får skit till koreografi...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 21:00   #35666
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Jaha jag trodde inte det fanns två med skarsgård.
Filmen som kom för nåt år sedan och den som kom nyligen är alltså en filmserie uppdelad i två delar. Det är därför de heter "It" och "It, Chapter two". Det är ju gjort efter en bok av Stephen King. Så det är ju en väldigt specifik handling, och man hade helt enkelt bara kommit halvvägs efter första filmen.

Filmen som kom på nittiotalet var tekniskt sett inte ens en film. Det var en miniserie för TV (dvs aldrig släppt på bio), på två eller tre avsnitt. Den var inte heller särskilt mycket att hänga i granen. Men den var iaf inte så usel att man var tvungen att stänga av i förtid för att det var så pissigt gjort.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 18:17   #35667
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Såg American Psycho förra månaden. Finns det några liknande mer subtila komedier?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 18:53   #35668
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Såg American Psycho förra månaden. Finns det några liknande mer subtila komedier?
Jag vet inte om de har särskilt mycket gemensamt egentligen. Men av någon anledning verkar min hjärna sortera in American Psycho i samma fack som den där filmserien av M. Night Shyamalan Unbreakable, Split och Glass.

Jag kommer också att tänka på den där fängelsefilmen, Bronson.

Jag tror att det kan röra sig om fria associationer från min sida och kanske inte en kategorisering som funkar för andra.

EDIT: Jag antar den sorteringen beror på att alla dessa filmer har humoristiska inslag, samt att de har väldigt utåtagerande psykopater.

Jag har dock läst en bok som heter "The Sandman" av Miles Gibson ("Dödens akrobat") som handlar om en total psykopat och massmördare. Den hade också en hel del humoristiska inslag. Nu var det ju säkert 30 år sedan jag läste den, men jag gillade den skarpt då i alla fall. Den liknar ingenting annat jag läst. Kan rekommenderas.

Senast redigerad av svenbanan den 2020-08-11 klockan 18:55.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 20:42   #35669
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Såg American Psycho förra månaden. Finns det några liknande mer subtila komedier?
Min tanke gick till Fargo. Känslan att sitta i biosalongen och skratta när fliskvarnen gick medan andra verkade mest förskräckta var samma upplevelse som när motorsågen gick i American Psycho.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 17:14   #35670
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Greenland.

Jag gillar katastrof-filmer så jag är nog lite partisk. Den var OK men inte mer. Lite för mycket familjedrama och för lite end-of-the-world scener.

Den ger en intressant bild av hur människor börjar bete sig när de tror att världen håller på att gå under. Folk blir helt dumma i huvudet. Sen visar den även på hur överbefolkad vår planet är och vilket kaos som utbryter när folk får panik.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)