Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-16, 09:10   #1006
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Spelar ingen roll egentligen för Eddie. Han är cementerad. Ingen kommer vara större typ än Eddies 500 i strongman lyft. Möjligen när 600 passeras. Men det var 500 som var den episka siffran som cementerades.

Ingen minns vem som var femte man på månen eller ens nummer 2.

Eddie behöver inte bevisa något mer. Nog för att han vill fortsätta men han är ju själv ödmjuk inför att han inte kommer leva speciellt länge ifall han fortsätter.
Jag håller med om att han gissningsvis är otroligt nöjd att hans världsrekord innefattade en barriärbrytning i form av 500 kg. Det är dock allt jag håller med om. Det handlar inte om att vara femte man på månen, det handlar om att ta sig längre ut i rymden än så. Det kommer folk alltid att bry sig om. Ett världsrekord är ett världsrekord.

I vårt närminne kommer kanske Eddies 500-lyft te sig större än säg Thor på 505 kg, men det försvinner snabbt. Idag bryr vi oss om Kirills 335-lyft, inte om vem som först knäckte 300-gränsen. Freddie 400-lyft är fortfarande färskt i minnet men prestationen kommer att blekna när ett par av IPF-grabbarna gör 410 kg som standard på tävling.

Så jag tror verkligen inte att Eddie kommer att vara störst fram tills någon drar 600 kg.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 11:05   #1007
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag håller med om att han gissningsvis är otroligt nöjd att hans världsrekord innefattade en barriärbrytning i form av 500 kg. Det är dock allt jag håller med om. Det handlar inte om att vara femte man på månen, det handlar om att ta sig längre ut i rymden än så. Det kommer folk alltid att bry sig om. Ett världsrekord är ett världsrekord.

I vårt närminne kommer kanske Eddies 500-lyft te sig större än säg Thor på 505 kg, men det försvinner snabbt. Idag bryr vi oss om Kirills 335-lyft, inte om vem som först knäckte 300-gränsen. Freddie 400-lyft är fortfarande färskt i minnet men prestationen kommer att blekna när ett par av IPF-grabbarna gör 410 kg som standard på tävling.

Så jag tror verkligen inte att Eddie kommer att vara störst fram tills någon drar 600 kg.
Undrar dock hur lång tid det tar innan vi ser någon passera 500ingen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 11:21   #1008
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Undrar dock hur lång tid det tar innan vi ser någon passera 500ingen.
Jo, det kan ju trots allt ligga en bit bort. Thor har gjort sjuka framsteg sedan han började samarbeta med "Australian strength coach", känns som han ligger närmast. Anledningen till att jag favoriserar honom är dock lite skev - det är mest p.g.a. att jag ser hans framsteg. Shaw är mer återhållsam, skulle lika väl kunna vara så att han är på samma nivå för tillfället.

Om jag får tippa så sker det inte i år, men det kommer heller inte att dröja ett årtionde. Tror vi får se det inom två-tre år. Brutna barriärer brukar innebära att de som jagar tappar lite respekt för vikten och gör stora framsteg snabbt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 23:03   #1009
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jo, det kan ju trots allt ligga en bit bort. Thor har gjort sjuka framsteg sedan han började samarbeta med "Australian strength coach", känns som han ligger närmast. Anledningen till att jag favoriserar honom är dock lite skev - det är mest p.g.a. att jag ser hans framsteg. Shaw är mer återhållsam, skulle lika väl kunna vara så att han är på samma nivå för tillfället.

Om jag får tippa så sker det inte i år, men det kommer heller inte att dröja ett årtionde. Tror vi får se det inom två-tre år. Brutna barriärer brukar innebära att de som jagar tappar lite respekt för vikten och gör stora framsteg snabbt.
Shaw är grym i mark, men han verkar ha fastnat runt 460kg sedan 2015 vilket inte är så konstigt då alla till slut bör nå en gräns när det inte längre går att bli så mycket starkare. Men även om Shaw inte längre blir starkare så kan han möjligen vinna WSM ett par gånger till, mestadels för att han har bättre tävlingsnerver än Hafthor och inte gör några misstag.

Det skulle också va kul att se någon göra 230kg i stocklyft snart, Savickas hintade iaf om att han skulle göra ett försök i år. Sedan är Iron Biby som nyligen la upp en strikt militärpress på 220kg också en möjlig kandidat.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 01:33   #1010
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Är det inte Arnolds snart?

Jag tror på Shaw i år igen. Han var så pass överlägsen förra året, men Hafthor har nog knappat in på honom.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 17:26   #1011
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Shaw lär antagligen vinna Arnold's i år igen. När det kommer till att gå 4 meter med 700kg ok eller pressa cirkushantlar är han svårslagen. Vytautas Lalas borde sluta top-3 om han är med också.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 20:57   #1012
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Jag såg klart born strong eller vad dokumentären heter på netflix nyligen.

Hade missat kriget i senaste arnolds, hahaha fyfan vad snopet SPOILER

Om ni missat tävlingen eller dokumentären så se den innan ni klickar på spoiler taggen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 01:30   #1013
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Kieliszkowski (eller hur fan det stavas) är väldigt bra på Arnolds av någon anledning.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:16   #1014
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Kielszkowski har nog potential till top-3 på Arnolds och Prittchet är även han riktigt bra.

Shahlaei förutspår BSM 2017, han själv är inte med så Eddie vinner förmodligen igen. Är faktiskt lite intressant att veta hur Terry Hollands med magrutor kommer prestera. Det kan också bli en bra duell mellan Hicks och Hall i stockpress-medleyt som slutar på 180 och 200kg.

rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 13:52   #1015
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Terry Hollands slutade jag att följa på Instagram en bit in i hans lyckade deff. I början var det motiverande och häftigt - karln ser ju både kompakt och rippad ut. Efter hundrade formbilden tröttnade jag dock. Absolut kul att se hur han presterar men jag räknar mer eller mindre med att hans karriär är över.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 15:37   #1016
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Terry Hollands slutade jag att följa på Instagram en bit in i hans lyckade deff. I början var det motiverande och häftigt - karln ser ju både kompakt och rippad ut. Efter hundrade formbilden tröttnade jag dock. Absolut kul att se hur han presterar men jag räknar mer eller mindre med att hans karriär är över.
Ser bra ut på bild men ALLA som gör en sån viktnedgång blir svagare.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 15:48   #1017
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Ja, t.ex. Savickas skulle aldrig haft den där jättekalaskulan om han inte blev starkare av den.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 18:48   #1018
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Terry Hollands slutade jag att följa på Instagram en bit in i hans lyckade deff. I början var det motiverande och häftigt - karln ser ju både kompakt och rippad ut. Efter hundrade formbilden tröttnade jag dock. Absolut kul att se hur han presterar men jag räknar mer eller mindre med att hans karriär är över.
Ja hans karriär som top-5 på WSM verkar vara helt över, men mot folk som Mark Felix och Adam Bishop står hans sig fortfarande ganska bra. Tror deffen gör att han springer snabbare men den statiska styrkan blir väl lidande.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 23:16   #1019
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
http://startingstrongman.com/2018/01...strongest-man/

Eddie Hall vann Britains strongest man. Graham Hicks 2:a, väldigt förvånande. Terry Hollands 3:a så nog står han sig fortfarande, men det blir ju inte pallen på WSM igen.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 22:37   #1020
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Kul för Eddie att vinna 5:e titeln och Hicks börjar se ut som en potentiell WSM-finalist nu.

Enligt Starting Strongman är dessa årets finalgrenar på WSM:

Frame Carry
Car Deadlift
Loading Race
Truck Pull
Max Overhead
Atlas Stones

Känns som bra grenar för Hafthor förutom frame walk och ganska bra för Shaw överlag. Savickas beror helt på form och Eddie sa innan tävlingen igår att han inte ska va med.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)