Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-04-18, 12:40   #5011
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av Beholder Visa inlägg
Ju mer man läser av och om Anders T Bergström så förstår man varför Stefan bommade ut sig. Även den här texten får mig att undra hur tankarna går. Det är som att förlora med 14-0 i fotboll å säga allt var bra vi kör vidare.
Jag tycker också att inställningen är suspekt, även om jag förstår den. Stefan verkar vara en ganska sorglös person som tar mycket i livet med en klackspark. Han har varit bäst på det mesta och befinner sig nu i en förhållandevis ny värld. Anders och han är nog ganska lika och går bra ihop. Därmed så har de lite samma inställning: "Äh va fan jag/du spände ju bågen i alla fall, det kommer fler chanser, jag/du är fortfarande ny här!".

Tycker dock att man givetvis bör se mer allvarligt på det som inträffade. Vet inte hur vanligt det är att folk bommar ut sig i första grenen i tyngdlyftning men att inte sätta en enda vikt är ju katastrof. Skulle det ske snart igen så kan man ju börja ifrågasätta Anders men jag väljer att avvakta tills dess. "En gång är ingen gång".
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-18, 20:47   #5012
Primitiv
Registered User
 
Primitivs avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 492
Bergström har svårt att ta kritik och tar allt personligt, gnäller väldigt mycket. Innan Ågren klarade kvalgränsen till internationell tävling gnällde Bergström dag ut och dag in om det, som att Svensk Tyngdlyftning hade något vendetta mot honom personligen.

Jag tycker synd om Ågren, sådan otroligt duktig idrottsman.
Primitiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 21:02   #5013
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Citat:
Ursprungligen postat av an iron soul Visa inlägg
är det någon som kan bekräfta om det är 100% säkert att det inte blir något os 2016? Det har varit väldigt tyst så jag tar det snart för givet.
Citat:
Ursprungligen postat av gnusram Visa inlägg
jag tror ingen vet till 100% än.
bump
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 21:17   #5014
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
bump
Chansen verkar minimal. Det ska väl till ett antal dopningsbrott på EM med strukna resultat för det antar jag. Jag utgår då från att om en lyftare stryks så stryks även den lyftarens del av lagpoängen, det verkar logiskt att så vore fallet.

Länk till resultat:

https://www.google.se/url?sa=t&sourc...KQDhLSUB2DS_nA
__________________
Done with shadows

Senast redigerad av Mantus den 2016-04-20 klockan 21:20.
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 22:05   #5015
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Är den där snubben på youtube som heter Clarence0 med på tyngdlyftar-em?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 22:08   #5016
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Är den där snubben på youtube som heter Clarence0 med på tyngdlyftar-em?
Tveksamt. Han tävlar väl inte?

För att vara säker kan du titta igenom startlistorna.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-21, 08:14   #5017
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
bump
Rätt säker på att den chansen försvann i och med Patricias utbomning.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-21, 09:02   #5018
Guckenn
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Lund
Inlägg: 755
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Är den där snubben på youtube som heter Clarence0 med på tyngdlyftar-em?
Nej.
Guckenn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 05:33   #5019
joyride
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Hedemora
Inlägg: 87
Hej,

Jag har ganska nyligen gått från "vanlig" styrketräning med böj, bänk, mark osv till att börja träna tyngdlyftning.

Denna vecka tränade jag måndag, tisdag samt igår onsdag. Passet igår gick helt åt helvete då jag inte hade någon koncentrationsförmåga och var allmänt ofokuserad. Det värkten även innuti armarna eller hur man ska säga, inte muskulärt utan det var något annat.

Kan detta bero på att jag inte är van vid den sortens träning och att tre dagar i rad blev för mycket? Har ni några riktlinjer man kan gå efter som nybörjare inom tyngdlyftning?

Funderar på om man skall träna varannan dag tills man blivit lite mer van. Jag vill ju träna så mycket som möjligt för att bli "bra" så snabbt som möjligt men jag kanske gör mig en otjänst genom att försöka träna för mycket och för tätt inpå.

Tankar och förslag tas väldigt gärna emot!

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Senast redigerad av joyride den 2016-04-28 klockan 05:34.
joyride är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 06:13   #5020
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av joyride Visa inlägg
Hej,

Jag har ganska nyligen gått från "vanlig" styrketräning med böj, bänk, mark osv till att börja träna tyngdlyftning.

Denna vecka tränade jag måndag, tisdag samt igår onsdag. Passet igår gick helt åt helvete då jag inte hade någon koncentrationsförmåga och var allmänt ofokuserad. Det värkten även innuti armarna eller hur man ska säga, inte muskulärt utan det var något annat.

Kan detta bero på att jag inte är van vid den sortens träning och att tre dagar i rad blev för mycket? Har ni några riktlinjer man kan gå efter som nybörjare inom tyngdlyftning?

Funderar på om man skall träna varannan dag tills man blivit lite mer van. Jag vill ju träna så mycket som möjligt för att bli "bra" så snabbt som möjligt men jag kanske gör mig en otjänst genom att försöka träna för mycket och för tätt inpå.

Tankar och förslag tas väldigt gärna emot!

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Det tar en tid för kroppen att vänja sig vid belastning från nya rörelser, så du bör nog inte köra för mycket och för tungt i början. Satsa på kvalitet istället för kvantitet.

Var värken lokaliserad kring armbågen eller i underarmarna?
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 08:59   #5021
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av joyride Visa inlägg
Hej,

Jag har ganska nyligen gått från "vanlig" styrketräning med böj, bänk, mark osv till att börja träna tyngdlyftning.

Denna vecka tränade jag måndag, tisdag samt igår onsdag. Passet igår gick helt åt helvete då jag inte hade någon koncentrationsförmåga och var allmänt ofokuserad. Det värkten även innuti armarna eller hur man ska säga, inte muskulärt utan det var något annat.

Kan detta bero på att jag inte är van vid den sortens träning och att tre dagar i rad blev för mycket? Har ni några riktlinjer man kan gå efter som nybörjare inom tyngdlyftning?

Funderar på om man skall träna varannan dag tills man blivit lite mer van. Jag vill ju träna så mycket som möjligt för att bli "bra" så snabbt som möjligt men jag kanske gör mig en otjänst genom att försöka träna för mycket och för tätt inpå.

Tankar och förslag tas väldigt gärna emot!

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Vi tar det viktigaste först: SKYNDA LÅNGSAMT FÖR HELVETEEEE!!

Jag har varit i samma sits som du ett flertal gånger. För mycket volym på för kort tid, vilket innebär belastningsskador. Är du nybörjare inom ett område så ska det ligga antingen vilodagar mellan lyftarpassen, eller så kör du lättare assistansövningar insprängda emellan dagarna.

Axlarna tar mycket stryk i början, och detta gäller även om man är vältränad. Mer stryk får även underarmar, bicepssenor, rotatorcuffar, ja ett gäng andra mjukdelar som inte jobbat i liknande lägen förut.

Senast redigerad av Rahf den 2016-04-28 klockan 09:00.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 09:33   #5022
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av rahf Visa inlägg
vi tar det viktigaste först: skynda långsamt för helveteeee!!

jag har varit i samma sits som du ett flertal gånger. För mycket volym på för kort tid, vilket innebär belastningsskador. är du nybörjare inom ett område så ska det ligga antingen vilodagar mellan lyftarpassen, eller så kör du lättare assistansövningar insprängda emellan dagarna.

Axlarna tar mycket stryk i början, och detta gäller även om man är vältränad. Mer stryk får även underarmar, bicepssenor, rotatorcuffar, ja ett gäng andra mjukdelar som inte jobbat i liknande lägen förut.
+1
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 09:43   #5023
Cletus
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Är den där snubben på youtube som heter Clarence0 med på tyngdlyftar-em?
Är inte han amerikan?
Cletus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 09:50   #5024
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Clarence Kennedy är irländare.
http://rugbystrengthcoach.com/great-...rence-kennedy/
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 09:54   #5025
Cletus
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 37
Där ser man. Trodde han var jänkare.
Cletus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)