Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-02, 12:00   #1
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Den opolitiska nyhetstråden

Jag vet att dessa trådar tenderar att spåra ur. Men jag tycker faktiskt det är dags för ett sista ärligt försök när det gäller nyheter. Jag läser aldrig nyheter så tänker hämta min information härifrån. Inget politisk snack utan god ton och lugna diskussioner om Elon Musks nya bil exempelvis.

REGLER:
Inget politiskt tjafs som sagt
Inläggen ska vara skriva med glädje, kamratskap och värme
Jag håller ett extra öga på Aryt och nyregistrerade avatarlösa medlemmar ute efter trolleri eller provokation
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-02, 13:06   #2
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 509
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-02, 15:26   #3
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Okej, så... Hur har Elon Musk tänkt det skulle funka att skapa en atmosfär på Mars genom att detonera kärnvapen på polerna? Lyssnar man på experter på området verkar det kräva mer än alla jordens kärnvapen, och att dessa skickas koordinerat till Mars. Även då skulle det ta lång tid innan en riktig atmosfär skulle bildas.

Vidare undrar jag hur han tänkt lösa problemet att Mars inte har något magnetfält.
Gregow är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-02, 15:38   #4
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 063
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Okej, så... Hur har Elon Musk tänkt det skulle funka att skapa en atmosfär på Mars genom att detonera kärnvapen på polerna? Lyssnar man på experter på området verkar det kräva mer än alla jordens kärnvapen, och att dessa skickas koordinerat till Mars. Även då skulle det ta lång tid innan en riktig atmosfär skulle bildas.

Vidare undrar jag hur han tänkt lösa problemet att Mars inte har något magnetfält.
Nå en hypotetisk atmosfär tar miljontals år att blåsa bort med solvinden så det är ett problem som man har tid på sig att lösa/fördröja på ett tillfredsställande sätt.

Finns det ens tillräckligt för en ordentlig atmosfär? Sett artiklar som säger nej.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2019-12-03, 10:19   #5
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
https://www.nwt.se/2019/12/02/spanie...re-pa-friskis/
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-03, 10:23   #6
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Hörde det på radion igår. Tydligen vågade inte skötaren berätta vilka droger hon kunde spåra, så jag utgår från att det är skrämselpropaganda och hunden är långt ifrån så effektiv som porträtteras.
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-03, 15:31   #7
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 063
Så när det inte är politik som avhandlas så blir det (doping)/droger och världsrymden...
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2019-12-03, 15:34   #8
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Så när det inte är politik som avhandlas så blir det (doping)/droger och världsrymden...
Jo, det blir ju väldigt begränsat
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-03, 21:35   #9
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Så när det inte är politik som avhandlas så blir det (doping)/droger och världsrymden...
Belle Delphine har lagt ut en ny Youtube video för nån månad sedan. Helt opolitisk och lärorik.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-03, 21:42   #10
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Nå en hypotetisk atmosfär tar miljontals år att blåsa bort med solvinden så det är ett problem som man har tid på sig att lösa/fördröja på ett tillfredsställande sätt.

Finns det ens tillräckligt för en ordentlig atmosfär? Sett artiklar som säger nej.
Elons plan med det hela verkar vara att skapa en atmosfär på kort tid. Många experter verkar tycka att han är ute och cyklar. Bland annat då för de inte tror det finns tillräckligt med koldioxid i isen på mars.

Jag är ju böjd att tro att Elon är ute på hal is, men karln kan ju knappast anklagas för att vara korkad. Så hur skulle det gå till, enligt hans uppfattning?
Gregow är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-03, 21:47   #11
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Så när det inte är politik som avhandlas så blir det (doping)/droger och världsrymden...
Världsrymden är ju ändå jävligt mycket mer intressant än politik.

För att bjuda på något annat då, gatesnotes. Någon som följer det? Vad tycker ni?

Jag tycker den gode Billy G har många bra tips på böcker. Jag är inte fullt så imponerad av hans filantropi som andra är (även om han tycks göra det på ett sätt jag ändå kan respektera) men jag tycker det är väldigt intressant att se hur han tänker. Det är en jävligt smart man det där.

Senast redigerad av Gregow den 2019-12-03 klockan 21:48.
Gregow är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-03, 23:51   #12
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Elons plan med det hela verkar vara att skapa en atmosfär på kort tid. Många experter verkar tycka att han är ute och cyklar. Bland annat då för de inte tror det finns tillräckligt med koldioxid i isen på mars.

Jag är ju böjd att tro att Elon är ute på hal is, men karln kan ju knappast anklagas för att vara korkad. Så hur skulle det gå till, enligt hans uppfattning?
Jag har inte hängt med på detta senaste. Men är skeptisk till allt Elon Musk sysslar med.

Ifall han inte är korkad så är han en sjujävla lögnare och försäljare av "ormolja".
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-04, 00:01   #13
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag har inte hängt med på detta senaste. Men är skeptisk till allt Elon Musk sysslar med.

Ifall han inte är korkad så är han en sjujävla lögnare och försäljare av "ormolja".
Korkad är han ju definitivt inte. Han är ingenjör och ingenjörer är bra. Däremot kan jag dela skepticismen.
Gregow är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-04, 00:17   #14
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Korkad är han ju definitivt inte. Han är ingenjör och ingenjörer är bra. Däremot kan jag dela skepticismen.
Han kan mycket väl vara spånkorkad vad gäller det tekniska, men ändå vara smart vad gäller själva affärsbiten.

Har har ju kommit med så många -moments som media har svalt med hull och hår och skeppat ut till massorna som att Musk är nåt slags jävla messias som ska rädda mänskligheten. Fast i själva verket är de ideerna han kommit med rena dyngan.

Ifall han själv faktiskt tror på det han säger så är han korkad. Ifall han är medveten om att det är lögner så är han en lögnhals.

EDIT: Vill man garva åt lite Elon Musk så har youtubekanalen Thunderfoot en hel del videos där han klankar ner på Musk. Rätt underhållande kan jag tycka.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-12-04 klockan 00:19.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-04, 00:30   #15
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Fattar inte vad folk har för kritik mot Elon.

Han har skapat bästa elbilarna i världen, och bättre rymdfärjor än NASA.
Vad ska man mer göra för att nöja internetpöbeln?
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)