Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-12, 09:08   #16
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Någon som har lust att komma med några peppande ord? Hitills i år loggar jag följande:

(Småförkyld under jul om jag minns rätt)
- Förkyld 9-13 jan
- Förkyld 22-27 jan
- Nu pågående förkylning sedan 18 feb

Blä.

Magsjuka 2x hittills i år, hela familjen bägge gånger förutom vårt spädbarn. Andra gången var jag knockad 1 vecka med feber och all jävulskap. Förkylning låter helt OK
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-12, 09:14   #17
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
2 februari: vaknar med hosta och feber, förhöjd puls, tänker att det väl går över.
18 februari: det går inte över. Doktorn besöks och säger att det är influensa. Vila tycker han.
27 februari: less på att det inte går över. Får träffa annan läkare. Crp visar 116! Lungröntgen som resulterar i diagnosen dubbelsidig lunginflammation!
Idag: penicillinkuren avslutad men fortfarande sjukskriven pga hosta och extrem trötthet och matthet. (Oönskad) viktnedgång ca 10 kg!
51 år och har nästan aldrig varit sjuk tidigare. Otroligt less!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung

Senast redigerad av Illustrerade mannen den 2019-03-12 klockan 09:15.
Illustrerade mannen är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-12, 12:46   #18
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Magsjuka 2x hittills i år, hela familjen bägge gånger förutom vårt spädbarn. Andra gången var jag knockad 1 vecka med feber och all jävulskap. Förkylning låter helt OK
Ja, jag skulle inte byta mina förkylningar mot det, det kan jag säga.. usch. När det gäller magåkommor så verkar jag och min familj ha bra gener.. vi har bara haft magsjuka några ggr under snart 10 år, och när det går mask och dylikt på skolan så har vi bara drabbats en enda gång (medans vissa barn trillar dit flera ggr per år).
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-12, 12:53   #19
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
2 februari: vaknar med hosta och feber, förhöjd puls, tänker att det väl går över.
18 februari: det går inte över. Doktorn besöks och säger att det är influensa. Vila tycker han.
27 februari: less på att det inte går över. Får träffa annan läkare. Crp visar 116! Lungröntgen som resulterar i diagnosen dubbelsidig lunginflammation!
Idag: penicillinkuren avslutad men fortfarande sjukskriven pga hosta och extrem trötthet och matthet. (Oönskad) viktnedgång ca 10 kg!
51 år och har nästan aldrig varit sjuk tidigare. Otroligt less!
Ja det är dryyyygt. Jag drogs med en otroligt segdragen förkylningsliknande sjukdom i höstas (troligtvis seglivad bakteriell bihåleinflammation) som höll i sig i 2,5 månader :-/ Blev bättre efter en penicillinkur men fortsatte ett par veckor till innan jag var helt bra.

Detta gjorde att jag bokade in vaccination både mot influensan och pneumokocker (lunginflammationsvaccin, men det skyddar även till viss del mot bihåleinflammation, vilket jag verkar åka på åtminstone en gång per år) i december, så det kan vara värt att göra. Nu kan man ju (bevisligen) bli förkyld iaf, men än så länge (peppar peppar) så har jag klarat mig från bihåleinflammation sedan vaccineringen.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)