Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-10-07, 22:29   #91
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy
Är rätt säker på att det inte har med det att göra, gillar inte hela stilen bara.
Då kan du dra åt helve..eller nej vänta nu.menar givetvis att det är helt ok.alla kan ju inte gilla anime.tycker ändå du borde testa anime en gg till
vad är det som är dåligt tycker du
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:31   #92
Chris
Registered User
 
Chriss avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 2 475
Ska ni köpa animeprylar så varför inte slå till stort på en gång och köp ett eget berserksvärd på 2 meter

http://www.trueswords.com/index.php

Har själv inget men vore fan coolt att ha på väggen!
Chris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:37   #93
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Det är så klart inte en stråhatt, utan Luffy som plastfigur! Kom bara inte på hans namn. Men visst vore det häftigt med en sådan hatt, ungefär som ett Konoha-headband eller shuriken.

Haha ja, Takamura skulle faktiskt passa in i en GTO-liknande serie (Onizuka är för övrigt en annan säreget lysande karaktär. En fight mellan han och Takamura vore på sin plats), men frågan är om han skulle bli lika överlägset bra som i HnI. Han passar väldigt bra in där i sin roll som den perversa bossen.

Onizuka hade nog tyvärr fått fett med spö.jo det är sant han passar där han är.blev intresserad av din avatar..känner igen personen som fan.men jag kan inte i min feber yra minas vem det är
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:39   #94
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Ska ni köpa animeprylar så varför inte slå till stort på en gång och köp ett eget berserksvärd på 2 meter

http://www.trueswords.com/index.php

Har själv inget men vore fan coolt att ha på väggen!
Hittade inte svärdet..men de hade ju kenshins reverse blade sword.hehehehe..måste ha
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:45   #95
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Ingenting tar Ichigos blad. Behöver inget skydd för man är så "gosu"
Dessutom skulle de se ganska mäktigt ut med en klinga i den formen på 3½ feet...
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:50   #96
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
Onizuka hade nog tyvärr fått fett med spö.jo det är sant han passar där han är.blev intresserad av din avatar..känner igen personen som fan.men jag kan inte i min feber yra minas vem det är
Det är vackra Hunter X Hunter-monstret Ubougin från Genei Ryodan när han stoppar patronen med munnen.

» http://kuruta.net/hunter/ryodan/chara/ubo1.jpg
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 23:10   #97
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Är förvånad att ingen mer än jag nämnt Hajime no Ippo. En helt enastående serie rakt i genom. Få serier som kan mäta sig med den vad gäller kvalité per avsnitt. Snuskigt välgjord och en SKÖÖÖN humor, men samtidigt berör den.
.
Ja, Hajime no Ippo är underbart bra, minst sagt.

(Mao, +1)
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 23:42   #98
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten
Det är inte alltid så lätt att säga, och ofta något man måste avgöra själv.

Man får helt enkelt vara "vuxen" nog att avgöra vad man tycker har passande innehåll. Hittar man en serie som man tycker är för "barnslig" så är det ju inte svårare än att hoppa över den.

Nu kanske det bara är så att jag inte är "vuxen" nog, men jag är tjugofem och tycker fortfarande att serier som Naruto, Eyeshield och Bleach är underhållande, även om de i första hand är avsedda för tonåringar.

Fast skillnaden med anime och västerländsk animation är ju att serierna har en bredare målgrupp, även om en shounen serie görs med tonåringar i åtanke, så handlingen och karaktärerna i regel så pass "komplicerade" att vuxna också kan få ut något av serien.

Det du får göra är helt enkelt att ladda ner de tre första avsnitten av serien, och även snacka med folk om vad de anser om serien.
Det finns mer guidelines än så vågar jag påstå, ofta ska man identifiera sig med huvudkaraktären (eller karaktärerna), det går väl inte alltid, men ibland. Vanlgit är väl att dom går i skolan, gymnasiet och någon gång har jag faktiskt stött på uni ockås. Jag antar att det är serien riktar sig till just dom här åldrarna. Bleach skulle jag säga blir då gymnasieungdommar och runt där, naruto kanske högstadiet. Sen att det är brett jämfört med traditionellt tecknat här är dagens sanning.

Anledningen till att jag vil ha lite mer än bara namn och betyg är att vissa serier går bort, man är ju inte intresserad av allt. Sen att det kanske ändå är en bra serie och att man missar något, må så vara. Sen tycker jag personligen att det är tröttsamt med actionserier med übervåld där ingen faktiskt blir skadad, vilket brukar gälla för animes som riktar sig till en ygnre publik. Det kan man väl använda som bedömningskriterium. Sen att dom kan vara underåhllande ändå säger jag inte emot, men lite mer detaljer skadar ju inte.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 00:40   #99
Chris
Registered User
 
Chriss avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 2 475
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
Hittade inte svärdet..men de hade ju kenshins reverse blade sword.hehehehe..måste ha
Nej jag såg de sålde berserksvärdet på en annan sida, oh well. Den är över 2 meter lång och typ 30 cm bred klinga Blir nog rätt dyr frakt på den
Chris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 10:28   #100
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Nej jag såg de sålde berserksvärdet på en annan sida, oh well. Den är över 2 meter lång och typ 30 cm bred klinga Blir nog rätt dyr frakt på den
Om där finns ett berserk svärd ska jag ha det....för jag är guts och jag är allsm......eller jag menar det hade varit coolt att ha på väggen......typ
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 10:32   #101
Shadow Warrior
Smoothtalking Buddha
 
Shadow Warriors avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Långvarig axelskada
Inlägg: 4 538
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
Då kan du dra åt helve..eller nej vänta nu.menar givetvis att det är helt ok.alla kan ju inte gilla anime.tycker ändå du borde testa anime en gg till
vad är det som är dåligt tycker du
Troligtvis så har han bara sett en massa dynga med Manga Video tryckt på eller så gillar han lite äldre tjejer
__________________
"Don't fight your instincts, your body is smarter than your brain"

-Hajime Fukoroda-

"The World i still corrupt and the masses are still ignorant!"

-Ilpalazzo-

MGS4GOTP är livets mening. Punkt.
Shadow Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 10:32   #102
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Det är vackra Hunter X Hunter-monstret Ubougin från Genei Ryodan när han stoppar patronen med munnen.

» http://kuruta.net/hunter/ryodan/chara/ubo1.jpg
hunter x hunter är jag lite nybörjare på.kan du rekomendera serien..ser att den får bra reviews .vad är det som gör den bra
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 10:37   #103
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow Warrior
Troligtvis så har han bara sett en massa dynga med Manga Video tryckt på eller så gillar han lite äldre tjejer
LoL Manga video har förstört många personer...och räddat några,Mig tilex hade alldrig klarat mig utan manga video..När jag var 15 anime marknaden var ju inte speciellt stor i europa då..förrens manga kom in i bilden..med pärlor som Fist of the north star,Ninja scroll,record of lodoss wars (iofs adv men jag importerade amerikanska vhs) ghost in the shell, akira etc

har nog varit en anime knarkare hela mitt liv..fast när jag var liten visste jag inte vad anime var bara att jag älskade starzinger,cobra,rai grottpojken, candy candy
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 10:41   #104
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
hunter x hunter är jag lite nybörjare på.kan du rekomendera serien..ser att den får bra reviews .vad är det som gör den bra
Rekommendera? Hah, det är det minsta jag kan göra. Det är en serie varje individ, barn som vuxen, man som kvinna, handikappad som präst, invandrare som feminist, borde ha sett (åtminstone en gång).

Jag har i några tidigare poster i denna tråd nämnt att det är min favoritserie och förklarar lite varför.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 10:48   #105
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Silver fang!
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)