Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-10-07, 19:27   #76
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Ni får gärna beskriva animen mer ingående, förutom genre som en del fyllt i vilken målgruppen är osv. Själv har jag lite svårt för animes som är tänkta för en yngre målgrupp, även om dom är välgjorda. Finns ju undantag men generellt sätt.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 20:40   #77
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Ni får gärna beskriva animen mer ingående, förutom genre som en del fyllt i vilken målgruppen är osv. Själv har jag lite svårt för animes som är tänkta för en yngre målgrupp, även om dom är välgjorda. Finns ju undantag men generellt sätt.
Det är inte alltid så lätt att säga, och ofta något man måste avgöra själv.

Man får helt enkelt vara "vuxen" nog att avgöra vad man tycker har passande innehåll. Hittar man en serie som man tycker är för "barnslig" så är det ju inte svårare än att hoppa över den.

Nu kanske det bara är så att jag inte är "vuxen" nog, men jag är tjugofem och tycker fortfarande att serier som Naruto, Eyeshield och Bleach är underhållande, även om de i första hand är avsedda för tonåringar.

Fast skillnaden med anime och västerländsk animation är ju att serierna har en bredare målgrupp, även om en shounen serie görs med tonåringar i åtanke, så handlingen och karaktärerna i regel så pass "komplicerade" att vuxna också kan få ut något av serien.

Det du får göra är helt enkelt att ladda ner de tre första avsnitten av serien, och även snacka med folk om vad de anser om serien.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 20:49   #78
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Är förvånad att ingen mer än jag nämnt Hajime no Ippo. En helt enastående serie rakt i genom. Få serier som kan mäta sig med den vad gäller kvalité per avsnitt. Snuskigt välgjord och en SKÖÖÖN humor, men samtidigt berör den.

Att det dessutom handlar om boxning borde vara ännu mer självklart att Kolonister sett den, som tycker om träning och har "the fighting spirit".

I serien finns en karaktär som jag, av alla serier jag sett (vilekt är många), lätt skulle placera i toppen av den skönaste, mest originella och mest underhållande karaktären någonsin..

Tyvärr så är serien väldigt svår att få tag på, eftersom den är licensierad, men försök få tag på den på något sätt – jag garanterar att du inte kommer bli missnöjd.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 21:08   #79
Shadow Warrior
Smoothtalking Buddha
 
Shadow Warriors avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Långvarig axelskada
Inlägg: 4 538
Jag glömde och nämna Uninhabited Planet Survive, grymt bra äventyrs/survival serie om en grupp barn som blir strandsatta på en öde planet, rätt "barnsligt" tecknat men mycket gripande och spännande, serien är ca 50delar lång efter halva börjar den om lite skulle man kunna säga, den kunde ha avslutats men dom kör vidare ändå på gott och ont bra på det sättet att man igentligen inte vill att den ska ta slut dåligt för att det blir lite upprepning.

Sen för alla som sett Ichi The Killer så rekomenderr jag Animén med samma namn som är grymt bra, intensiv och våldsam prelouge till filmen. Om någon vet namnet på låten "DIE DIE DIE DIE!!" som spelas till eftertexterna så säg till!
__________________
"Don't fight your instincts, your body is smarter than your brain"

-Hajime Fukoroda-

"The World i still corrupt and the masses are still ignorant!"

-Ilpalazzo-

MGS4GOTP är livets mening. Punkt.
Shadow Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 21:11   #80
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Kristian
Nämen ni tycks ha glömt bort grappler baki...härlig serie enligt mitt tycke...
Ahh.en till som tycker om baki.är barnsligt förtjust i fighting anime som fist of the north star,grappler baki,hajime no ippo etc sådana serier där huvudpersonerna blir starkare och starkare för varje avsnitt..Trode inte det gick att bli starkare änn att ha kraft till att spöa en stor mänskio ätande monster gorilla..men jag hade fel..

Är en riktig anime junkie. ser på anime varje dag,och får abstinens om jag ej får se på åtminstånde 3 avsnitt om dagen.laddar ner och köper i mängder,ser på allt från gammla klassiker som mazinger till nya serier som monster etc
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 21:15   #81
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Är förvånad att ingen mer än jag nämnt Hajime no Ippo. En helt enastående serie rakt i genom. Få serier som kan mäta sig med den vad gäller kvalité per avsnitt. Snuskigt välgjord och en SKÖÖÖN humor, men samtidigt berör den.

Att det dessutom handlar om boxning borde vara ännu mer självklart att Kolonister sett den, som tycker om träning och har "the fighting spirit".

I serien finns en karaktär som jag, av alla serier jag sett (vilekt är många), lätt skulle placera i toppen av den skönaste, mest originella och mest underhållande karaktären någonsin..

Tyvärr så är serien väldigt svår att få tag på, eftersom den är licensierad, men försök få tag på den på något sätt – jag garanterar att du inte kommer bli missnöjd.
den är inte svår att ladda ner iaf.svårare att hitta hela serien på dvd.
Vilken av karatärerna är det.min favorit är iaf Takamura
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 21:19   #82
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Wennerberg
Hokuto no ken är bäst!
Your allredy dead..Waataaaaaaaaa
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 21:28   #83
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
den är inte svår att ladda ner iaf.svårare att hitta hela serien på dvd.
Vilken av karatärerna är det.min favorit är iaf Takamura
Precis, tankade ner 10 avsnitt men resterande avsnitt hade jag svårt att hitta. Detta var dock för något år sedan, därför orkade jag inte bry mig så mycket om det. Eftersom jag hade massa andra anime serier på datorn vid tillfället, därav raderingen.

Ska nog tanka om serien och denna gång alla avsnitt
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 21:34   #84
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Dav0d
Precis, tankade ner 10 avsnitt men resterande avsnitt hade jag svårt att hitta. Detta var dock för något år sedan, därför orkade jag inte bry mig så mycket om det. Eftersom jag hade massa andra anime serier på datorn vid tillfället, därav raderingen.

Ska nog tanka om serien och denna gång alla avsnitt
Tycker jag du ska göra.Inte mycket som är fel med den serien.har alla 76 avsnitt + oav skulle vara roligt att se ashita no joe ochså.men det får man väll alldrig tillfälle till.fast jag se en serie i veckan i snitt, kommer jag alldrig få se alla serie som jag är sugen på
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:03   #85
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
den är inte svår att ladda ner iaf.svårare att hitta hela serien på dvd.
Vilken av karatärerna är det.min favorit är iaf Takamura
Så klart det är Takamura.

Få karaktärer som mäter sig med honom. Har dock en del bubblare (brukar finnas åtminstone en som utmärker sig i varje serie).

PS. Bara jag som har anime-gosedjur (Sasuke), action-figur (Kakashi) och plastfigur (One Piece-stråhatten)?

Senast redigerad av Blaine den 2006-10-07 klockan 22:05.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:11   #86
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Jag har försökt, försökt, försökt och glömde jag säga försökt gilla anime, men det går fanimej inte.

Exempel på filmer jag sett:

Ghost in the Shell
Akira
Spirited Away

har varit över hos anime frälsta vänner och sätt otaliga serier, ingenting har varit bra, hyffsat på sin höjd.

Det bästa jag sett är tamefan La Blue Girl

Så nu tittar jag aldrig på anime längre
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:11   #87
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Så klart det är Takamura.

Få karaktärer som mäter sig med honom. Har dock en del bubblare (brukar finnas åtminstone en som utmärker sig i varje serie).

PS. Bara jag som har anime-gosedjur (Sasuke), action-figur (Kakashi) och plastfigur (One Piece-stråhatten)?
Ja..du är konstig...nej då jag har ochså anime lite anime merch. berserk figur guts,trigun neko,

skoj med one pice hatt..har du den när du tränar?

Önskar ibland att takamura hade sin egen serie..typ någott i stil med gto
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:13   #88
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy
Jag har försökt, försökt, försökt och glömde jag säga försökt gilla anime, men det går fanimej inte.

Exempel på filmer jag sett:

Ghost in the Shell
Akira
Spirited Away

har varit över hos anime frälsta vänner och sätt otaliga serier, ingenting har varit bra, hyffsat på sin höjd.

Det bästa jag sett är tamefan La Blue Girl

Så nu tittar jag aldrig på anime längre
Kan hända att du ser på fel serier..inte alla serier och filmer är bra.liksom alla vanliga filmer och tv serier inte är bra.Vad gillar du för vanliga filmer tilex..action,sport,komedi,
__________________
He’ll have a happy face, happy smile, happy point-of-view
If you build me a snowman, then I’ll build one for you!
Snowman, snowman, snowmaaaaaaaaan!

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:17   #89
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
Kan hända att du ser på fel serier..inte alla serier och filmer är bra.liksom alla vanliga filmer och tv serier inte är bra.Vad gillar du för vanliga filmer tilex..action,sport,komedi,
Är rätt säker på att det inte har med det att göra, gillar inte hela stilen bara.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 22:27   #90
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
Ja..du är konstig...nej då jag har ochså anime lite anime merch. berserk figur guts,trigun neko,

skoj med one pice hatt..har du den när du tränar?

Önskar ibland att takamura hade sin egen serie..typ någott i stil med gto
Det är så klart inte en stråhatt, utan Luffy som plastfigur! Kom bara inte på hans namn. Men visst vore det häftigt med en sådan hatt, ungefär som ett Konoha-headband eller shuriken.

Haha ja, Takamura skulle faktiskt passa in i en GTO-liknande serie (Onizuka är för övrigt en annan säreget lysande karaktär. En fight mellan han och Takamura vore på sin plats), men frågan är om han skulle bli lika överlägset bra som i HnI. Han passar väldigt bra in där i sin roll som den perversa bossen.

Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)