Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-10, 20:04   #12211
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Är det förresten någon mer än jag som skaffat Bioshock 2?

Har inte spelat så jättelångt, men det verkar OK... Men det känns EXAKT som Bioshock 1. Känslan jag får är att det här skulle egentligen kunna vara en expansion till första spelet istället för en uppföljare.

Grafiken ser exakt ut som den gjorde i ettan, inte ett dugg bättre som man kanske kunde ha förväntat sig. Det har ju ändå gått 2,5 år sen ettan släpptes. Det är t.o.m. så att grafiken känns lite mindre välputsad än den gjorde i ettan, vissa texturer är av rätt låg kvalitet och fiendernas och andra karaktärers ansikten verkar faktiskt vara av sämre kvalitet än tidigare, trots att de redan då var rätt mediokra. Synd, eftersom ettan i princip var grafiskt fulländat inom de ramar av hårdvara och grafikmotor som fanns då. Grafiken imponerar inte alls nu.

Att man är en Big Daddy märker man inte mycket av faktiskt, rörelseschemat och hastigheten man rör sig i är exakt den samma som i förra spelet, det är endast vapnen som skiljer sig. Plasmids och tonics är hittills även de exakt likadana som förra gången.

Man får egentligen ingen känsla alls av att det gått 10 år sedan förra spelet, med tanke på hur dåligt skick staden var i redan då borde stället ha kollapsat helt och hållet vid det här laget, men det enda som hänt verkar vara att det börjat växa havstulpaner och koraller inomhus - trots att de platser där de växer inte är vattenfyllda! Staden är dessutom precis lika full av människor (eller vad man ska kalla dem) som tidigare, eller rättare sagt, de verkar ha förökat sig t.o.m. vilket känns rätt märkligt med tanke på att de ska överleva under extremt våldsamma förhållanden samtidigt som de genomgår extrema mutationer i en stad som kollapsar utan något som helst underhåll.
Just detta är väl det som är det största felet på spelet tycker jag, jag hade gärna sett en större förändring av staden och invånarna, som borde vara ännu mer monster/zombies vid det här laget.
Sen stör jag mig på att de återkommande karaktärernas porträttbilder när de pratar med en via radion eller när man lyssnar på ljudbanden är ändrade och vissa ser inte alls ut som de gjorde i ettan.

Men ettan var ju så pass bra att bara mer av samma vara räcker långt, för mig iaf.
Vatusan! Är inte spelet realistiskt?

Jag fastnade verkligen för ettan, får se hur det blir med B2 när jag är klar med Mass Effect 2.
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 20:14   #12212
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Intressanta kommentarer ang. Bioshock 2 Langster, jag var aldrig särskilt sugen på det iofs, (måste varit en av få som tyckte ettan var OK, men inte så mycket mer), men nu kan jag med gott samvete sluta bry mig helt om uppföljaren m ao, då det inte verkar som jag missar något överhuvudtaget.

Synd iofs, då jag tycker själva miljöerna och atmosfären i sig är något av det häftigaste man kan tänka sig i FPS-väg.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 00:13   #12213
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Blir nog Bad Company 2 : Kalejs-edition istället för Bioshock!
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 04:19   #12214
krellik
Registered User
 
krelliks avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 2 067
Spelade klart mass effect 1 tidigare ikväll, det var tydligen på veteran jag spelat, hardkorv låste man tydligen upp när man klarat spelet en gång. Eftersom jag spelat igenom som en god och präktig scout paragon så startade jag direkt upp en elaking tilll renegade på hardkorv.

Måste säga att mass effect 1 inte alls var samma upplevelse som dragon age som totalt våldförde sig på mig under en längre tid, mass effect är ett väldigt väldigt trevligt spel dock. Hoppas att mass effect 2 landar närmare dragon age i upplevelse...
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156427
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 07:48   #12215
elo_
surbrölande finne
 
elo_s avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Jakobstad, Finland
Inlägg: 4 270
dragon age origins har spelats ca 46h nu och jag tycker fortfarande det är kul.

efter det blir det mass effect 2!
__________________
journal / filmer / 21.12.2014 - Sore elbows and some random acts of madness
Citat:
"ask not for lighter burdens, but for broader shoulders"
elo_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 21:44   #12216
stolpskott
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: världens ände
Inlägg: 355
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Man får egentligen ingen känsla alls av att det gått 10 år sedan förra spelet, med tanke på hur dåligt skick staden var i redan då borde stället ha kollapsat helt och hållet vid det här laget, men det enda som hänt verkar vara att det börjat växa havstulpaner och koraller inomhus - trots att de platser där de växer inte är vattenfyllda! Staden är dessutom precis lika full av människor (eller vad man ska kalla dem) som tidigare, eller rättare sagt, de verkar ha förökat sig t.o.m. vilket känns rätt märkligt med tanke på att de ska överleva under extremt våldsamma förhållanden samtidigt som de genomgår extrema mutationer i en stad som kollapsar utan något som helst underhåll.
Just detta är väl det som är det största felet på spelet tycker jag, jag hade gärna sett en större förändring av staden och invånarna, som borde vara ännu mer monster/zombies vid det här laget.
Sen stör jag mig på att de återkommande karaktärernas porträttbilder när de pratar med en via radion eller när man lyssnar på ljudbanden är ändrade och vissa ser inte alls ut som de gjorde i ettan.

Men ettan var ju så pass bra att bara mer av samma vara räcker långt, för mig iaf.
Det där med att de tio åren inte har märkts av så mycket har ju att göra med tjejen som tagit över efter Andrew Ryan. När du har kommit längre in i storyn kommer allt att uppenbaras för dig.
stolpskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 22:46   #12217
MrBurner
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 388
Heavy Rain-demo på PSN. Blir till att testa i morgon. Nu - sömn.
MrBurner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 08:28   #12218
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Vatusan! Är inte spelet realistiskt?

Jag fastnade verkligen för ettan, får se hur det blir med B2 när jag är klar med Mass Effect 2.
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott Visa inlägg
Det där med att de tio åren inte har märkts av så mycket har ju att göra med tjejen som tagit över efter Andrew Ryan. När du har kommit längre in i storyn kommer allt att uppenbaras för dig.
Men hallå?
En TJEJ sköter om det tekniska undret som är Rapture?
Nu blev ju hela konceptet ännu svårare att svälja!

__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 08:32   #12219
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Nu är allting förklarat eller hvad Lange?
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 10:48   #12220
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Bra reklam för Fallout 3?

Matthew Perry lirade så mkt så han fick gå till doktorn pga handskada.

__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 10:54   #12221
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Yeh, aftonbladet kan om de vill: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle6589154.ab
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 11:06   #12222
Columbia
Registered User
 
Columbias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 117
Oblivion + Bioshock för 199 kr på CDON. Slog till på samma erbjudande hos Webhallen, fast för 219 kr.

Två av de mest kritikerrosade spelen på 360 för det priset, då måste man slå till oavsett om man känner sig litet skeptisk till båda spelen.
Columbia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 14:12   #12223
Gusken
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 84
BF: Bad company 2 demot på 360-lådan. Förvånansvärt roligt, har inte fastnat för något BF tidigare men satt tyvärr uppe halva natten och lirade MP-demot. Blev en seg dag på jobbet >.<
Gusken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 14:53   #12224
Albatross
Gamnacke & svällbuk
 
Albatrosss avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Svampbyn
Inlägg: 28
Demot på Heavy Rain gjorde ju inte att man blev mindre pepp direkt. Fy fan så nice det ska bli
__________________
Bättre än dig.
Albatross är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 15:58   #12225
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Heavy Rain verkar enormt fedt
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)