Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-13, 08:28   #25711
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Jag ser inte hur de kan appliceras på Bloodborne tbh. Kanske på Demon Souls.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 09:32   #25712
perverstrådjur
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av Runqen Visa inlägg
Jag köpte för en tid sedan Bloodborne. Jag hade ganska höga förväntningar på spelet iom den bra kritiken spelet fått.

Men, vilket jävla skitspel det är. Jag tycker det är helt och hållet värdelöst.
Man besegrar fienden genom att slå/skjuta dem, men koatollerna i spelet är helt katastrof. Har man slagit en gång drabbas man av någon form av "rekyl" utav svingen vilket gör att man tittar åt ett annat håll än där man tittade tidigare. Det leder i sin tur till att man i praktiken slår i luften, jämte fienden! Detta leder ofta till snabb och smärtsam död för min del.

Sedan finns väldigt få platser att spara spelet på, vilket leder till att man får spela om samma sak flera, flera gånger.

Jag är en spelare som gillar att ha en ganska enkel svårighetsgrad och sedan bara dras med i storyn i spelet, jag gillar alltså inte att försöka döda samma sak eller komma förbi samma område 15 gånger utan att lyckas.

Jag hoppades att spelet skulle ha en bra story och en härlig känsla när man spelade det, men icke. Jag köpte spelet på PS store's halloweenrea och fick då 40% (tror jag) rabatt på spelet, men det känns endå som pengar i sjön.

Hur kan detta spelet vara såpass hyllat som det är?
Spelet är helt enkelt för svårt och komplicerat för dig att förstå. Kanske bättre att du spelar spel där du blir handhållen genom hela processen, jag rekommenderar Dragon age: Inqusition.
perverstrådjur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 10:06   #25713
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av perverstrådjur Visa inlägg
Spelet är helt enkelt för svårt och komplicerat för dig att förstå. Kanske bättre att du spelar spel där du blir handhållen genom hela processen, jag rekommenderar Dragon age: Inqusition.
Det är inte ett spel för alla. Det är ett spel som är en niche av niche.
Kollade igenom trophys och endast 12.6% av spelarna har klarat spelets sista boss (Yharnam, Pthumerian queen).

Ser inget fel att ogilla ett spel för X och Y anledning även om jag inte håller med
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 10:22   #25714
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Det är inte ett spel för alla. Det är ett spel som är en niche av niche.
Kollade igenom trophys och endast 12.6% av spelarna har klarat spelets sista boss (Yharnam, Pthumerian queen).

Ser inget fel att ogilla ett spel för X och Y anledning även om jag inte håller med
+1

Det är inte genuint svårt, bara tidskrävande trial & error med statiska fiender och mönster. Krävs bara att man gillar det och har motivation.

Vill du spela något svårt så väljer du valfri tävlingsinriktad multiplayer och spelar på hög nivå.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 10:33   #25715
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 10:38   #25716
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Citat:
Ursprungligen postat av perverstrådjur Visa inlägg
Spelet är helt enkelt för svårt och komplicerat för dig att förstå. Kanske bättre att du spelar spel där du blir handhållen genom hela processen, jag rekommenderar Dragon age: Inqusition.
Eller så är det helt enkelt en smaksak, och det finns ingen anledning till att vara nedlåtande.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 11:53   #25717
perverstrådjur
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Eller så är det helt enkelt en smaksak, och det finns ingen anledning till att vara nedlåtande.
Nä, du har rätt. Det var lite väl syrligt skrivet av mig. Det var onödigt.
perverstrådjur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 13:02   #25718
BJM
Registered User
 
BJMs avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 864
Efter att ha legat 18 månader i förrådet (sedan flytt) sparkade jag liv i min XBOX 360 samt PS3 häromveckan. Nu tänkte jag jobba mig igenom Halo-serien i den ordning spelen släpptes. Började med remastrade Halo: Anniversary, jävla bra spel. Lite sugen på en XBOX ONE bara för att få tillgång Halo 2 i remastrad version...
__________________
Jagar kilon, watt och minuterStrava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 13:04   #25719
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Will Smith gillar tydligen SSB och FFVII....

__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 15:46   #25720
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Jag förstår inte vad problemet med kontrollerna i Bloodborne är? Har bara kollat video (efter att ha läst här om hur svåra kontrollerna är) men det är väl bara att köra target lock?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 15:52   #25721
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
Som jag förstår det så ska Bloodbornes strider vara något snabbare än Dark Souls spelens. Tyvärr har jag inte spelat Bloodborne så kan inte riktigt uttala mig direkt vad det gäller dess kontroller men set från erfarenheten jag har från Dark Souls 1&2 och Demon Souls så var kontrollerna aldrig något problem där. Dog man i de spelen så var det 99% av fallen ens eget fel.

Å jag misstänker att fallet är detsamma med Bloodborne.

Å som posten ovanför mig säger så är det bara att göra en lock-on.
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 15:54   #25722
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Bloodborne är uppbyggt på så sätt att man tar sig fram på banan ett steg i taget, man dör, kör igen, tar sig förbi den man dog av, dör, tar sig förbi den man dog av, dör, tar sig förbi den man dog av, hittar genväg, dör, repeat.
Exakt samma princip Souls spelen är uppbyggda på
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 16:22   #25723
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jag förstår inte vad problemet med kontrollerna i Bloodborne är? Har bara kollat video (efter att ha läst här om hur svåra kontrollerna är) men det är väl bara att köra target lock?
Finns en del bossar som är stora nog att du får väldigt svårt att undvika deras attacker med fullt target lock. Target lock är smidigare än i dark/demons souls så det går snabbare för toggle.

Problemet med kameran kan komma om du är target locked och slåss mot vissa bossar väldigt nära (Paarl, Blodletting beast, abhorrent beast) som alla är stora och väldigt snabba. I melee med de bossarna är limb damage smidigaste valet så du vill inte ha target lock om du ska köra hit n run taktik.

Primärt en erfarenhetsgrej då sent i spelet så slåss mot 5-10 mobs samtidigt och då är du rätt körd om du låser vid 1 target.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu

Senast redigerad av Alexton den 2015-11-13 klockan 16:23.
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 16:58   #25724
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Finns en del bossar som är stora nog att du får väldigt svårt att undvika deras attacker med fullt target lock. Target lock är smidigare än i dark/demons souls så det går snabbare för toggle.

Problemet med kameran kan komma om du är target locked och slåss mot vissa bossar väldigt nära (Paarl, Blodletting beast, abhorrent beast) som alla är stora och väldigt snabba. I melee med de bossarna är limb damage smidigaste valet så du vill inte ha target lock om du ska köra hit n run taktik.

Primärt en erfarenhetsgrej då sent i spelet så slåss mot 5-10 mobs samtidigt och då är du rätt körd om du låser vid 1 target.
I sådant fall får man ju justera sin toggle efter det. Jag har svårt att skylla på dåliga kontroller i såna här fall. Testa t ex Metal Gear Rising eller bara MGS2 vid en av slutbossarna där man måste switcha mellan first person och third person och om du missar en gång får du helt enkelt vänta på nästa tillfälle. Om man stannar för länge i first person så dör man, om man inte switchar till first person så kan man inte skada bossarna. Bossarna jag tänker på är när man möter en massa Metal Gears (MGS2) och måste springa runt och skjuta en åt gången. Har klarat det på extreme. Man får alltså helt enkelt anpassa sitt sätt att spela, du kanske blir tvungen att toggla lock av/på för varje attack på bossen.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 17:08   #25725
perverstrådjur
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000 Visa inlägg
Som jag förstår det så ska Bloodbornes strider vara något snabbare än Dark Souls spelens. Tyvärr har jag inte spelat Bloodborne så kan inte riktigt uttala mig direkt vad det gäller dess kontroller men set från erfarenheten jag har från Dark Souls 1&2 och Demon Souls så var kontrollerna aldrig något problem där. Dog man i de spelen så var det 99% av fallen ens eget fel.

Å jag misstänker att fallet är detsamma med Bloodborne.

Å som posten ovanför mig säger så är det bara att göra en lock-on.
I dark souls så hade man tillgång till sköld, man kunde bygga en karaktär med mycket HP, brutal heavy armor och bara blocka allt med en massiv sköld. Detta gjorde spelet rätt enkelt.
I bloodborne finns inga sköldar, när du blivit skadad finns ett litet fönster att återfå nästan all HP du förlorat genom att attackera fienden, varje slag återställer under en kort tid en mängd HP. Bloodborne uppmuntrar aggressivt spelande, det är meningen att man ska vara pang på, nästan hela tiden. Rätt stor skillnad mellan hur man spelar dark souls och bloodborne. Även om man har en karaktär med bra mobility och lätt armor i dark souls, så är det inte riktigt samma sak som att spela bloodborne.
perverstrådjur är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)