Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-28, 23:15   #19711
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Äntligen dragit tummen ur och börjat klara ut Uncharted 3. Har min ring runt halsen från Explorer Edition och köpte ett fyrpack Guinness. Är på chapter 19 nu :}

I morgon börjar jag med ICO och SotC. Jag har bara några dagar kvar den här sommaren med min PS3:a så jag måste passa på
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-28, 23:17   #19712
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Äntligen dragit tummen ur och börjat klara ut Uncharted 3. Har min ring runt halsen från Explorer Edition och köpte ett fyrpack Guinness. Är på chapter 19 nu :}

I morgon börjar jag med ICO och SotC. Jag har bara några dagar kvar den här sommaren med min PS3:a så jag måste passa på
Tycker du ska gå all in på dark souls istället.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-28, 23:21   #19713
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Tycker du ska gå all in på dark souls istället.
Orkade aldrig ens spela igenom Demon's Souls. Det fanns inget som drog mig tillbaka efter jag klarat en bana. Jag hade inga problem med att det var svårt. Det var jag helt okey med. Gameplaymässigt var det inte så bra som jag hade hoppats på och det var helt enkelt en besvikelse i stort. Jag klarade 1:1, 2:1 och 3:1. När det åkte i hyllan i förmån för något annat spel kom det aldrig fram igen. Det fick ligga där ofärdigt med FFXIII och Bioshock (som sög balle på PS3 och då hade jag ingen PC som klarade det).

Jag brukar annars klara allt jag köper, men det kändes inte värt det. Jag diggade atmosfären i spelet och så, men det var helt enkelt inte nog bra. Sen får folk hylla det hur mycket de vill, men jag tyckte inte att det var bra bara för att det inte var så lätt som mainstreamspelen.
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-28, 23:29   #19714
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
imo så tycker jag om dark souls mer än demons souls
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 16:56   #19715
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Idag kommer Rainbow Moon ut till PS3. Kommer införskaffa det senare under kvällen. Är inget extremt stort fan av JRPG men den grafiska stilen och det klassiska upplägget tilltalar mig. Behöver något att nöta SP på ett tag. (Warhammer 40,000: Space Marine avklarat i SP men tänker nog fortsätta i det helt OK MP-läget då och då när andan faller på).
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 21:59   #19716
Albatross
Gamnacke & svällbuk
 
Albatrosss avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Svampbyn
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
Idag kommer Rainbow Moon ut till PS3. Kommer införskaffa det senare under kvällen. Är inget extremt stort fan av JRPG men den grafiska stilen och det klassiska upplägget tilltalar mig. Behöver något att nöta SP på ett tag. (Warhammer 40,000: Space Marine avklarat i SP men tänker nog fortsätta i det helt OK MP-läget då och då när andan faller på).
Berätta gärna hur det är när du kört ett tag! Rainbow Moon dvs.
Nöter fortfarande Dragon's Dogma, online Ur-Dragon nästa...
__________________
Bättre än dig.
Albatross är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 23:32   #19717
Spinkot
Smalfet
 
Spinkots avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Uppsala
Inlägg: 828
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
imo så tycker jag om dark souls mer än demons souls
True dat, mer sammanhållet.
Spinkot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 16:58   #19718
Akada
Registered User
 
Akadas avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 1 150
Jag funderar på att köpa en konsol då det verkar finnas lite roliga spel ute, dock finns det två problem!

1. Min skärm är 16:10 (1200p) och kan inte pixelmappa, så allt kommer bli en smula utsträckt. Har testat med att kika igenom random serie som är 16:9, utdragen till 16:10 och det är lite irriterande, något känns lite "fel". :p Thoughts?

2. Jag känner lite halvt att det kommer ta massa tid som skulle kunna gå till annat (mer vettigt), men nöjet kanske rättfärdigar det?
Akada är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 18:24   #19719
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
Citat:
Ursprungligen postat av Akada Visa inlägg
Jag funderar på att köpa en konsol då det verkar finnas lite roliga spel ute, dock finns det två problem!

1. Min skärm är 16:10 (1200p) och kan inte pixelmappa, så allt kommer bli en smula utsträckt. Har testat med att kika igenom random serie som är 16:9, utdragen till 16:10 och det är lite irriterande, något känns lite "fel". :p Thoughts?

2. Jag känner lite halvt att det kommer ta massa tid som skulle kunna gå till annat (mer vettigt), men nöjet kanske rättfärdigar det?

nöjet kommer rättfärdiga det ordentligt fastna inte bara
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 19:52   #19720
Akada
Registered User
 
Akadas avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 1 150
Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000 Visa inlägg
nöjet kommer rättfärdiga det ordentligt fastna inte bara
Ja, fastna på riktigt lär jag inte göra, den risken finns bara med MMORPGs och sånt går inte att lira på halvtid känner jag, Single player all the way baby! Är dock tveksam till hur jävla drygt (eller inte) det kommer vara med 16:10, får se om jag kan simulera det med något spel på PCn!
Akada är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 20:11   #19721
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av Akada Visa inlägg
Ja, fastna på riktigt lär jag inte göra, den risken finns bara med MMORPGs och sånt går inte att lira på halvtid känner jag, Single player all the way baby! Är dock tveksam till hur jävla drygt (eller inte) det kommer vara med 16:10, får se om jag kan simulera det med något spel på PCn!
En del spel stödjer 16:10 men många gör det inte tyvär. :/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 20:57   #19722
Akada
Registered User
 
Akadas avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 1 150
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
En del spel stödjer 16:10 men många gör det inte tyvär. :/
Googlade lite nu och stöd för 1680x1050 verkar finnas, alltså skulle min skärm bli så här mycket mindre:



Pest eller kolera ftw!

Senast redigerad av Akada den 2012-07-06 klockan 20:58.
Akada är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 08:29   #19723
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Citat:
Ursprungligen postat av Albatross Visa inlägg
Berätta gärna hur det är när du kört ett tag! Rainbow Moon dvs.
Nöter fortfarande Dragon's Dogma, online Ur-Dragon nästa...
Har nu kört 3-4 timmar, d vs ingenting egentligen för speltypen men har i alla fall börjat få en viss uppfattning om spelet. Det är kort och gott precis det som det utger sig för att vara. Få överraskningar har kommit hittills rent gameplay-mässigt. Detta är ingen direkt nackdel i eget tycke då jag tror målgruppen vill ha det precis såhär i grunden.

Har svårt att se någon som gillar genren bli besviken. Ett någorlunda charmigt universum, lagom invecklade menysytem/skills/abilities, samt den där goa "måste-bara-levla-lite-till"-känslan man fick tämligen omgående när man började spela det. Enda egentligen nackdelen som jag ser det är dels att den verkar ganska repetitivt (hör ju iofs egentligen till genren), och somliga kan säkert tycka det skulle varit djupare/mer invecklat just rent game play-mässigt.

Prisvärt är det hursomhelst. Utvecklarna har skrivit om 40+ timmar speltid och det märks med en gång att det knappast är någon underdrift. (En av de trophys som finns i spelet, spelet är förövrigt ett av få PSN-spel med platinumtrophy), är att spela i 100 timmar).

EDIT: Kan tillägga att en faktor de hittills lyckats riktigt bra med är musiken!

Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
imo så tycker jag om dark souls mer än demons souls
Har fortfarande inte spelat Dark Souls. Blir nog ett framtida vinternöje likt Demons Souls blev. I eget tycke är Demons Souls det mest underhållande spel jag spelat i modern tid. Fann kombinationen av RPG, action (närapå turn based fast i realtid), och utmaningen i att man ej kan spara under banorna extremt lyckad.
__________________
Träningsjournal.

Senast redigerad av kalajset den 2012-07-07 klockan 08:32.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 16:18   #19724
Sunkis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 25
Precis köpt mig en xbox 360 vill gärna ha personer att spela med, så adda mig gärna: snukN heter jag på Live.
Har förtillfället endast Dark souls, Final Fantasy XIII, Fifa 11, Gears of War 3, och Red dead redemption.
Sunkis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 19:00   #19725
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
En del spel stödjer 16:10 men många gör det inte tyvär. :/
En Xbox kan visa alla spel med rätt proportioner på din skärm, full screen med små borders uppe och nere, dock inte pixelmappat, men det kanske inte gör något om du inte sitter jättenära.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)