Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-12, 04:20   #16
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Brukar anlita någon i samband med flytt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 07:38   #17
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Varje dag, med barn i huset behövs det om man vill ha hyffsat välstädad.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 08:30   #18
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Varje vecka. Inte bra för måendet att bo i ett stökigt ostädat hem.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 09:56   #19
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Dammsugarroboten kör varje vardag när jag jobbar.
Kök och badrum får ytorna torkade dagligen.
Golven våttorkas var 14:e dag.
Roboten tvingar en att hålla golvet fritt från prylar, så kläder hamnar i tvättkorgen och saker plockas undan. Diskmaskinen går väl i snitt en gång om dagen, ingen disk får bli stående.
Luckor och hyllor mm städas om det finns ett synligt behov. Insidan av typ skåp lådor osv kanske en gång i halvåret max.
Kyl, frys och ugn kanske en gång i halvåret, oftare om det behövs. Microns insida blir väl kanske varannan vecka.
Men håller man en grundordning behövs inte många minuter per dag för att hålla efter.
Jobbigast är nog köket, tar man inte tag i disk och ytor rätt omgående så växer berget fort.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 10:11   #20
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
dammsuger en gång varannan dag, måste göra det pga. kattsand. Köket städas mer eller mindre varje dag. annars plockas det undan hela tiden och varje dag.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 10:12   #21
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 725
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
https://www.mabra.com/agnes-wold-det...ost-att-stada/

Det är en myt att det skulle vara "dåligt" att ha det ostädat hemma, städa är något man gör om man vill för att man gillar att ha det städat.
Fast innerst inne så gillar nog de allra flesta att ha det städat, om du hade kunnat välja hade du inte också vilja ha ett städat hem jämfört med ett ostädat?


OT: 1-2 gånger per vecka ish, sen bor jag I en liten 22:a så blir inte sådär jätte stökigt mellan gångerna.
__________________
Journalen

Senast redigerad av CalleP den 2019-11-12 klockan 10:13.
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 10:24   #22
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Dammsugar kanske 2-4 gånger i veckan, torkar rent bord och ytor dagligen. Städar undan så att det är snyggt hemma flera gånger per dag.

Har en sambo som gör det motsatta. Så blir lite dubbelt jobb för mig att få ordning hemma som jag vill ha det. På 2 år har hon inte rört dammsugaren
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 10:39   #23
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Men håller man en grundordning behövs inte många minuter per dag för att hålla efter.
Precis. Folk undrar hur man orkar eller har tid att städa varje dag. Poängen är att det i princip inte tar någon tid att tala om, ifall man gör det. Det är om man låter lorten gro som det blir mycket att göra och motivationen att ta itu med det minskar. Har man väl en gång fått ordning går det väldigt snabbt och enkelt att hålla nivån.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 10:44   #24
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Dammsugar kanske 2-4 gånger i veckan, torkar rent bord och ytor dagligen. Städar undan så att det är snyggt hemma flera gånger per dag.

Har en sambo som gör det motsatta. Så blir lite dubbelt jobb för mig att få ordning hemma som jag vill ha det. På 2 år har hon inte rört dammsugaren
Fan vad sur jag skulle blivit.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 14:11   #25
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Fan vad sur jag skulle blivit.
Tro mig, många bråk har handlat om detta. Men har beslutat mig att ge upp det faktiskt. För hur många gånger jag än sagt åt henne att hon faktiskt måste plocka undan efter sig, ställa in matlådan, plocka undan kläderna, dammsuga etc så händer det aldrig (trots hon lovar varje gång). Jag har nog funnit mig i att det får bli min roll i det hela. Hon kanske växer upp tillslut.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 14:24   #26
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Dammsugar kanske 2-4 gånger i veckan, torkar rent bord och ytor dagligen. Städar undan så att det är snyggt hemma flera gånger per dag.

Har en sambo som gör det motsatta. Så blir lite dubbelt jobb för mig att få ordning hemma som jag vill ha det. På 2 år har hon inte rört dammsugaren
Men alltså vadfan är hon imbecill? Inte OK beteende från en vuxen människa.

Angående topic så dammsuger jag ett par gånger i veckan (har även en robotdammsugare som är min käre makes bidrag till städandet, men jag tycker att jag dammsuger bättre än den. Så vi kör väl typ varannan dag, jag och roboten), våttorkar golven när det behövs (kanske var tredje vecka eller så?) samt städar badrummet grundligt kanske en gång i veckan. Toalett och handfat oftare än så, varje eller varannan dag. Köket är alltid rent varje kväll innan läggdags. Jag är inte pedant men trivs i ett hygienist och hyfsat välstädat hem. Lägger trots det inte många minuter per vecka på städning, är man effektiv och håller efter så tar det inte så lång tid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 14:42   #27
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Tro mig, många bråk har handlat om detta. Men har beslutat mig att ge upp det faktiskt. För hur många gånger jag än sagt åt henne att hon faktiskt måste plocka undan efter sig, ställa in matlådan, plocka undan kläderna, dammsuga etc så händer det aldrig (trots hon lovar varje gång). Jag har nog funnit mig i att det får bli min roll i det hela. Hon kanske växer upp tillslut.
Imponerande att du orkar med det. Skulle jag inte gjort. Usch.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 16:38   #28
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Fast innerst inne så gillar nog de allra flesta att ha det städat, om du hade kunnat välja hade du inte också vilja ha ett städat hem jämfört med ett ostädat?


OT: 1-2 gånger per vecka ish, sen bor jag I en liten 22:a så blir inte sådär jätte stökigt mellan gångerna.
Alltså det är ju en vanesak, du vänjer dig ganska fort vid att ha det lite stökigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Ja, det är jättepunk och "crazy" att inte städa, men har du någon gång upplevt känslan av ett nyligen välstädat hem? Det är honung för själen, och lämnar dig kapabel och tillräckligt avslappnad till att fokusera på det som betyder något för dig.
Jag spenderar i ärlighetens namn inte tillräckligt mycket tid hemma för att jag ska gå runt och kunna njuta av det.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 17:01   #29
muddler
Lekfarbror
 
muddlers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Värmdö
Inlägg: 7 717
Beror helt på mitt mående, vissa perioder är det inte direkt prio på städ om man så säger. Svaret blir: för sällan.
__________________
Triceps är en förkrümpt hästsko

Träning och grejer

Muddler läser ferdinand!
muddler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 17:47   #30
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
En gång i veckan, efter att jag tvättat. Detta pga allt damm/fibrer som alla nytvättade lakan mm drar in från tvättstugan. Efficiency!
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)