Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-13, 23:41   #38401
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Blivit utloggad från Spotify. Och glömt bort mitt användarnamn och lösenord. När jag ska beställa nytt lösenord så ska man ange e-post. Men ingen av de jag anger fungerar.

Hur ska jag göra?
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
"Spotifys Kundtjänst."

"Hej, har tappat info till mitt konto, men har dessa mailadresser."

"Ja, ok."

"Går det att se i fall någon av dem varit kopplad tidigare?"

Värt ett försök?
Du kanske också kan ange din IP-adress. Du har ju rimligen samma IP idag som för några dagar sedan. Kanske håller de koll på vart de streamar, och kan se vilket konto som strömmat till denna adress.

Då menar jag alltså den publika IP-adressen till din router hemma. Jag skulle tro att din mobil får en helt ny publik IP-adress varje gång du kopplar upp dig mot mobilnätet, så det är nog bättre att försöka spåra via din routers IP. Enklaste sättet att hitta denna IP är väl typ genom att gå till nån websida, typ denna https://www.whatismyip.com/

Alternativt kanske du kan hitta bekräftelsemailet från då du först skapade kontot ifall du söker i din email efter mail från spotify. Dock borde du ju då fått ett mail från dem då du försökte med "glömt lösenordet".

Men det troliga är väl att du reggade kontot via nån temporär emailadress som du hade för att slippa få spam. Ifall du är som mig så har du kanske skapat många sådana email under årens lopp, och många av dem har slutat funka. Men du kan ju alltid regga samma emailadress på nytt ifall du skulle komma på nån gammal adress du haft förut.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 15:34   #38402
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
För en månad sedan flyttade jag ur min lägenhet (har dock betalt hyra fram till den sista denna månaden) Hyresvärden har nu hört av sig och kräver att jag åtgärdar eller betalar för slitaget på lägenheten (som han kallar skadegörelse)

Slitaget (eller skadegörelsen) består enligt hans bilder av 9 stycken skruvhål, vissa med plugg i, vissa med skruv i fortfarande som jag missade ta ut. samt två stycken tavelspik för betong (XB krok)

Hålen sitter på fyra olika väggar med vit vävtapet, möjligen fem.
När jag googlar runt så tycker jag mig att det hela går under normalt slitage, vad anser ni?

Tilläggas bör göras att att jag har inte gjort något av dessa hålen, de är från förra hyresgästen. Dock kan jag inte bevisa det eftersom han har ett besiktningsprotokoll där jag signerat att allt är utan anmärkning. Jag brydde mig inte om små skruvhål här och där när jag flyttade in, i min värld är det som sagt normalt slitage och inget som krävde åtgärd.
Tråkigt nog är det svårt för mig att bevisa detta, förutom min sambo som kan intyga det.

Jag gjorde själv endast två hål i lägenheten, jag gjorde inga fler eftersom den gamla betongen släppte vilket gjorde hålen stora som femkronor. Dessa hål har jag lagat och inte fått någon anmärkning på...

Nu hotar han att gå vidare med det hela och kräva mig på pengar.
Är jag helt ute och seglar och bör betala eller vad anser ni?

Har förövrigt påbörjat en ansökan om bedömning av skälig hyra nu efter detta. Jag har alltid ansett den som dyr men jag valde att acceptera den när jag flyttade in så det är inget jag tänkt tjafsa om, innan detta från hyresgästen... Förutom att hyran är hög så har det inte funnits någon värme sen 14maj och innan dess sporadiskt fram till förra månaden, detta har jag i alla fall på mail klagat över så det kan jag visa upp vid ev vidare tjafs om det här.

Tack för ordet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 15:37   #38403
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Här kan ni se bilderna jag fått sänt till mig.

https://ibb.co/D8pggFV

https://ibb.co/12MLD24

https://ibb.co/5BVmxYR

https://ibb.co/SPGgCqK

https://ibb.co/pf6Bgzp

https://ibb.co/b2VXJDm
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 17:14   #38404
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Det där är normalt slitage. Du kan gott önska honom lycka till att gå vidare med saken.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 17:47   #38405
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Blir nästan irriterad av att läsa att den idioten till hyresvärd hävdar att detta är skadegörelse! Skit i att svara honom bara, så får han väl dra vidare det där.

Och givetvis skall du försöka få tillbaks pengar om det varit för hög hyra. Skit ska skit ha!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 18:23   #38406
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Blir nästan irriterad av att läsa att den idioten till hyresvärd hävdar att detta är skadegörelse! Skit i att svara honom bara, så får han väl dra vidare det där.

Och givetvis skall du försöka få tillbaks pengar om det varit för hög hyra. Skit ska skit ha!
Nej, nej, nej. Man ska alltid kommunicera öppet i såna här fall. Först när man sagt sitt är kommunikationen helt över. Alltså ska hyresvärden delges att det är normalt slitage. Först därefter behöver man inte röra saken längre, utan kan lämna det till den andre.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 18:40   #38407
TheDoctor
Registered User
 
TheDoctors avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Nordvästra Skåne
Inlägg: 215
I Helsingborgshems lägenheter ska allt åtgärdas till ursprung. Så hål och sådant ska fixas. Det är inget ovanligt här i Helsingborg i alla fall. Det är underföstått och står skrivet i alla kontrakt.
__________________
Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dine like a pauper.

Workout like your life depends on it.
TheDoctor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 19:05   #38408
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoctor Visa inlägg
I Helsingborgshems lägenheter ska allt åtgärdas till ursprung. Så hål och sådant ska fixas. Det är inget ovanligt här i Helsingborg i alla fall. Det är underföstått och står skrivet i alla kontrakt.
Det må stå så i avtalet men normalt slitage inryms inte i detta, och enligt praxis räknas hål i väggar för att sätta upp hyllor eller hänga upp tavlor som normalt slitage. Vad som gäller står i 12:24 Jordabalken. Sista stycket säger också vad som gäller om avtal:

Citat:
Har i fråga om lägenhet, som upplåtits för att helt eller delvis användas för annat ändamål än bostad, träffats avtal, varigenom hyresgästens ansvar utsträckts utöver vad som föreskrives i första--fjärde styckena, gäller avtalet.
Motsatsvis gäller inte ett avtal som utsträcker hyresgästens ansvar, om lägenheten är helt ägnad åt boende.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 19:07   #38409
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Detta är en privat hyresvärd, står inga sådana specifikationer i kontraktet som du nämner TheDoctor som tur är.

Tycker han är så jäkla oärlig, vi bägge gick igenom lägenheten och som sagt anmärkte inte jag på de fåtal hål som fanns. Lägenheten var i fint skick och renoverad innan förra hyresgästen flyttade in. Men han borde själv skrivit upp dom om det var så hårresande. Känns som han bara försöker blåsa mig på lite extra pengar.

Jag ringde upp honom direkt och ventilerade min åsikt så han vet om att jag inte anser detta vara någonting utöver normalt slitage, samt att det faktiskt inte är jag som gjort det. Han höll dock inte med.

Helt ovidkommande egentligen men ännu en sak som sticker mig i ögat är att han sålde runt 150 lägenheter i ett annat område för något år sedan och bedriver en onekligen framgångsrik firma utöver sina lägenheter, så han har inte dålig ekonomi skulle jag gissa på, men det är väl kanske på grund av sånt här som det gått bra för honom.

Hyran tänker jag som sagt inte tjafsa om, om inte han drar vidare sin åsikt till kronofogden. Jag accepterade hyran när jag flyttade in så det hade varit oärligt av mig att plötsligt vända i den frågan. Är dock ganska säker på att jag betalat 500-1000kr mer än vad som hade bedömts som skäligt jämfört med närliggande objekt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 19:10   #38410
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nej, nej, nej. Man ska alltid kommunicera öppet i såna här fall. Först när man sagt sitt är kommunikationen helt över. Alltså ska hyresvärden delges att det är normalt slitage. Först därefter behöver man inte röra saken längre, utan kan lämna det till den andre.
Du har givetvis rätt, jag skrev i affekt här.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 19:43   #38411
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Som flera redan skrivit så räknas den typen av spikar och skruvar (för hyllor och tavlor) i väggen som normalt slitage, och är inget som man behöver oroa sig över. Så jag antar det du behöver göra är att bestrida hyresvärdens krav, dvs skriftligt och spara en kopia.

Nånstans finns det ju en gräns för hur många, eller hur stora de är, sådana skruvhål som räknas till normalt slitage. Det finns dock ingen chans att dina skruvhål faller bortom denna gräns. Det vore uppseendeväckande.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 19:50   #38412
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Annars har Biltema väggspackel för 46,90Kr. Du kan ju tipsa hyresvärden om du känner dig storsint och generös.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 04:40   #38413
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 710
Blä så läskigt Instagram känns med dom nya uppdateringarna. Och nu har dom förstört "explore" funktionen igen. Man får ju jävlat bara se skit, inget av det man faktiskt är intresserad av ^^

Ingen fråga, bara lite gnäll en fredagmorgon
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 12:05   #38414
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Varför har alla helt plötsligt GW som avatar här på kolo? Förutom GW så har även Brofessorn och ytterligare någon lagt sig till med mummelpelle som profilbild.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 12:10   #38415
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Varför har alla helt plötsligt GW som avatar här på kolo? Förutom GW så har även Brofessorn och ytterligare någon lagt sig till med mummelpelle som profilbild.
Hans fysiska anlete och framtoning reflekterar nog mångas tankar på samhället: "Saatana vad less jag är."
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)