Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-27, 20:07   #121
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Tack för det. Med andra ord tillåter sd att man dödar försvarslösa individer. Föga värdekonservativt.

hehe. bara hugg dom vid fotknölarna =) hade faktiskt sett ganska kul utom det stod på SD´d hemsida

-"vi vill tillåta avrättning av försvarslösa individer" utan närmare förklaring att det gäller att de vill undvika att det behövs göras aborter. för i denna texten står det ju just det, att det ska upplysas och förebyggas. lagen att inte göra något efter vecka 12 finns ju redan. eller rättare sagt så måste man ha galet bra anledning efter vecka 12.

jag tycker inte att det är någon helt åt helsike som sd säger där då tyngden ligger på att förebygga så det inte behövs göras aborter. men jag håller inte med dom. jag tycker att aborten ska få göras när hellst kvinnan vill det.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:08   #122
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic Visa inlägg


likaså att alla religiösa är smått efterblivna enligt mig,
världen vore trist om alla tyckte likadant
Va?
Nu handlar det om att en av sd's talesmän inte kan svara på eller ens förstår frågor inom hans eget område. Det har inget med tro att göra. Det är absurt på ett sätt som folk som röstar på sd inte förstår.
Yankeee är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:09   #123
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Begrep du innebörden av det jag skrev?

jag tycker bärs är ganska onödig att gnälla på hur man bygger meningar osv. det är ett tydligt tecken att man inte kan snacka moget om man måste gnälla på stavfel och meningsuppbyggnader.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:10   #124
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
jag tycker bärs är ganska onödig att gnälla på hur man bygger meningar osv. det är ett tydligt tecken att man inte kan snacka moget om man måste gnälla på stavfel och meningsuppbyggnader.
En förutsättning för att kunna ha en vettig och mogen konversation är iof att man ska kunna göra sig förstådd.
Yankeee är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:15   #125
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
Så du menar att de flesta som röstar på de vanliga riksdagspartierna har rätt bra koll på läget, men merparten av de få procent som väljer SD eller annat har dålig koll. Det var ju intressant...

Sverigedemokraterna har också en plattform som på lång sikt kan spara staten 100 - 200 miljarder årligen...

Och massa lidande i form av mindre kriminalitet, men jag återkommer strax till det.
Nej, jag menar att vi inte vet hur populistiska partier attraherar väljare i Sverige. Europeiska erfarenheter visar att just de främlingsfientliga partiernas väljare ofta har sämre koll på det egna partiets värderingar, än vad t ex moderater eller folkpartister har på respektive parti. Det har naturligtvis att göra med tradition, medieutrymme och organisation.
Det har också att göra med att man kanske saknar kärngrupper i stor utsträckning. Just marginaliserade partier attraherar - och vill attrahera - proteströstare. Vårt enda mer konkreta exempel är Ny Demokrati, och de spåren förskräcker
Det vore tvärtom märkligt om SD's väljare hade sån koll. I länken ovan visar det ju sig att ledamöter i partistyrelsen inte har full koll. Vilket är mer konstigt.
Och jag vidhåller att SD's partiprogram är fyllt av löntagarfientliga och företagarfientliga paradoxer.
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:17   #126
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
En förutsättning för att kunna ha en vettig och mogen konversation är iof att man ska kunna göra sig förstådd.
var det inte lite löjligt att gnälla på ett D.S? eller var det inte iaf lite "im out of bullets" varning på ett sånt inlägg?
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:18   #127
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Ok att man anade att sd-folk var smått efterblivna, men detta måste ta priset. Vilket skämt, helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
En förutsättning för att kunna ha en vettig och mogen konversation är iof att man ska kunna göra sig förstådd.
...samt hålla en god ton, även mot sina debattmotståndarna...
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:19   #128
Animalistic
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Göteborg, Hisingen
Inlägg: 2 385
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
...samt hålla en god ton, även mot sina debattmotståndarna...
Animalistic är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:21   #129
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
var det inte lite löjligt att gnälla på ett D.S? eller var det inte iaf lite "im out of bullets" varning på ett sånt inlägg?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
...samt hålla en god ton, även mot sina debattmotståndarna...
Och även mot invandrare.
Yankeee är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:23   #130
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Och även mot invandrare.
Självklart. Ett gott bemötande borde vara norm både på internet och i verkligheten.
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:31   #131
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Nej.
hahaha. det var den löjligaste attityden jag hört i hela tråden. du förstärkte och satte verkligen ett ansikte på attityden "out of bullets" som jag beskrev innan. suck!
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:49   #132
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
En förutsättning för att kunna ha en vettig och mogen konversation är iof att man ska kunna göra sig förstådd.



Men sluta, lägger du större vikt vid om allting är helt korrekt skrivit än vid personens åsikter. Jag är inte ute efter en konversation eftersom det alltid urartar i sådana här förbannade fjantigheter.

Ni fattade vad jag menade, om inte bör ni gå om lågstadiet.


Edit: Rannsaka dig själv först.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...38&postcount=3
__________________
Lennart, Sir.

Senast redigerad av Exdiaq den 2008-06-27 klockan 20:52.
Exdiaq är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 21:12   #133
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Hur kan annars SD gå fram? Ser du några särskilda kampanjer från dem någonstans? Någon politik som förs?
Det är ju precis samma fenomen som S haft under det senaste året. Ju mindre de sagt, desto tystare de varit om framtida planer och så lite konkreta svar som möjligt har lett till stora framgångar i opinionssiffrorna.

Förövrigt så kan jag sätta mitt vänstra ben att det inte är många väljare överhuvudtaget som kan svara på vad det innebär att vara värdekonservativ.

Taktiken att idiotförklara väljarna har man försökt med tidigare, likaså att försöka hålla partiföreträdarna utanför de riktiga valdebatterna. Det fungerade inte.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 21:15   #134
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
ska vi vända diskussionen i ny riktning nu eller?

jehovas vara och icke vara och deras värderingar om handikappade, HBT, abort mm.

(ska bli spännande och se om alla är så fasta i sina beslut så att de säger samma sak trots att inte "rasism" är temat)
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 21:29   #135
ErikWrestlingFreaket
Vi gillar Herkulez
 
ErikWrestlingFreakets avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 031
Kan två somalier som har fått Svenska medborgarskap samt lever efter ett svenskt levnadsätt och firar svenska traditioner klassificeras som svenskar enligt SD?
ErikWrestlingFreaket är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)