Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-27, 16:08   #91
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Det hade vi nog aldrig listat ut om du inte skrivit det nu.
26 och gymnasie.

vad är ditt mål med din utbildning? att tjäna pengar och ha ett bra liv? är det då inte resultatet som är viktigare än vägen dit ;-)
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 16:10   #92
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
säger det taktiskt faktiskt. det kan ju vara en lögn men det vore ju pinsamt när jag inte är anonym direkt. hade jag börjat meningen med jag är ung och ourbildad så hade det blivit sandlåda direkt och bara för att visa att jag är opartisk och att man ibland måste fundera över verkligheten ( i detta fallet att även de man anser är sämre än sig själv trots att de inte liktänkande har rätt till att tycka som de vill för annars trampar man sig själv på tårna när man först vill ha demokrati och sen vill man plötsligt inte det.)


Du är förbaskat anonym för mig i alla fall. Så säg mig, vem är du?
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 16:10   #93
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
jag får återkomma ikväll för nu jag ska iväg och handla.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 16:10   #94
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
jag får återkomma ikväll för nu jag ska iväg och handla.
Gör gärna det. Vi väntar med spänning.
Yankeee är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 16:10   #95
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
jag får återkomma ikväll för nu jag ska iväg och handla.

På Lidl?
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 16:11   #96
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
du ser mig på bilden. tror mig ha min msn oxå i min profil om du vill lära känna mig mer. skicka pm annars så kan du få den.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 16:12   #97
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
På Lidl?
ojoj, då hade svärfar dött. han e lantbrukare. tror jag har skrivit lite vad jag tycker i lidl tråden då jag har lite insikt från bonde, slakteri, butik då anhäriga äger det jag nämnde där.

handla svenskt av många anledningar.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 16:14   #98
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
du ser mig på bilden. tror mig ha min msn oxå i min profil om du vill lära känna mig mer. skicka pm annars så kan du få den.


Jaha, dåså! Nu är du inte alls anonym för mig eftersom jag har en bild på dig (kanske), din msn och vet att du bor i Skåne.

P.S. Du gillar inte heller Lidl D.S.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 16:21   #99
AJO
Registered User
 
AJOs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 602
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
26 och gymnasie.

vad är ditt mål med din utbildning? att tjäna pengar och ha ett bra liv? är det då inte resultatet som är viktigare än vägen dit ;-)
För många är vägen dit en del av målet. Många vilka också arbeta inom ett område som kräver en examen.

För en del spelar det kanske ingen roll om man vinner en viss summa pengar på lotto eller man tjänar dem på ett visst sett. För andra spelar det roll.
AJO är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 17:06   #100
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av AJO Visa inlägg
För många är vägen dit en del av målet. Många vilka också arbeta inom ett område som kräver en examen.

För en del spelar det kanske ingen roll om man vinner en viss summa pengar på lotto eller man tjänar dem på ett visst sett. För andra spelar det roll.
så är det säket för vissa.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 17:10   #101
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Jaha, dåså! Nu är du inte alls anonym för mig eftersom jag har en bild på dig (kanske), din msn och vet att du bor i Skåne.

P.S. Du gillar inte heller Lidl D.S.
du har nog knappat in fel för jag hittar inte dig på min msn ännu. och ditt lidl snack låter mest dom du har bränt krutet och bara vill skjuta av coola repliker.

jag ville från början bara säga att eftersom SD har några % av folkets röster så ska de få existera för att några vill det. några som lever i samma samhälle som du och jag. så ska vi återgå till topic?
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 17:13   #102
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Gör gärna det. Vi väntar med spänning.
nu är jag tillbaka. något mer att tillägga i ämnet SD går om KD? eller du ska svara på min förra fråga? är det SD och kd så kan vi ta det här. annars hänvisar jag oxå till msn eller pm för att inte få tråden låst eller gå för mycket ot.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 17:39   #103
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg

P.S. Du gillar inte heller Lidl D.S.

Språkvården avråder från att använda D.S. Det har ingen funktion och betyder inget vettigt heller.

Annars: Hur ställer sig sd till aborter?
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 17:42   #104
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Språkvården avråder från att använda D.S. Det har ingen funktion och betyder inget vettigt heller.

Annars: Hur ställer sig sd till aborter?
Från deras hemsida:

"Abort
Sverigedemokraterna ser mycket negativt på landets höga aborttal. Varje abort innebär en förlust både för samhället, föräldrarna och inte minst det ofödda barnet som mister sin möjlighet till fortsatt liv.

Sverigedemokraterna vill verka för att aborter efter tolfte havandeskapsveckan förbjuds, såvida medicinska eller andra tungt vägande skäl för abort ej föreligger.

Partiet vill även försöka få en attitydändring till stånd genom att på olika sätt uppmuntra till diskussion och reflektion kring de etiska aspekterna av abortfrågan, inte minst bland landets skolelever.

En ökad betoning av vikten av ansvarsfulla relationer, preventivmedelskampanjer, bättre information kring alternativen till abort samt ökat stöd till unga mödrar kan också vara framkomliga vägar att minska antalet aborter. "
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 18:17   #105
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Från deras hemsida:

"Abort
Sverigedemokraterna ser mycket negativt på landets höga aborttal. Varje abort innebär en förlust både för samhället, föräldrarna och inte minst det ofödda barnet som mister sin möjlighet till fortsatt liv.

Sverigedemokraterna vill verka för att aborter efter tolfte havandeskapsveckan förbjuds, såvida medicinska eller andra tungt vägande skäl för abort ej föreligger.

Partiet vill även försöka få en attitydändring till stånd genom att på olika sätt uppmuntra till diskussion och reflektion kring de etiska aspekterna av abortfrågan, inte minst bland landets skolelever.

En ökad betoning av vikten av ansvarsfulla relationer, preventivmedelskampanjer, bättre information kring alternativen till abort samt ökat stöd till unga mödrar kan också vara framkomliga vägar att minska antalet aborter. "
Tack för det. Med andra ord tillåter sd att man dödar försvarslösa individer. Föga värdekonservativt.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)