Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-06-27, 13:23   #31
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av Richard85 Visa inlägg
Räcker att samhället utvecklar sig och visar sig av sin "goda sida". Varför tror du folk röstar mer och mer på SD? Dom har lagt ut sina åsikter, folket vet vilka dom är, desto mer skit som händer här i Sverige desto fler röster får dom. Enkelt..
SD har varit helt tysta i princip senaste året och jag gissar att de inte direkt fått mer gjort i de fullmäktigeförsamlingar de sitter i. Eller vad säger du? Mot den bakgrunden har de ändå gått framåt i opinionsundersökningar. Det handlar om folks minne; de vet inte vad SD står för men däremot vet de t ex att borgarna står för FRA och soussarna för höga skatter, taskig sjukvård och en obefintlig jobbpolitik. SD ser, helt utan att bry sig en sekund om vad de står för, mycket bättre ut redan där. Lägg till det random populism så har du ett vinnarparti. Precis som du säger.
jwzrd är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:23   #32
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Ja och det är för att de resonerar som Animalistic. SD får med sig människor som inte har en aning om just något överhuvudtaget. Tror du ärligt talat att A. söker sig till SD av några andra skäl än rent rasistiska/hatiska sådana? Han vet för höge farao inte vad värdekonservativ betyder! Bondfångeri är vad SD pysslar med.
Tala nu inte illa om bönderna! Det finns många bönder som inte skulle få för sig att rösta på SD, tack och lov. =)
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:24   #33
Muaytudd
Registered User
 
Muaytudds avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Söder om söder, Skurup
Inlägg: 1 189
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Ja och det är för att de resonerar som Animalistic. SD får med sig människor som inte har en aning om just något överhuvudtaget. Tror du ärligt talat att A. söker sig till SD av några andra skäl än rent rasistiska/hatiska sådana? Han vet för höge farao inte vad värdekonservativ betyder! Bondfångeri är vad SD pysslar med.
Det jobbiga är om majoriteten av folket är Bönder som är lättfångade.

Förhoppningsvis är fallet inte sådant.



Edit använde "bonde" då det ordet användes. Dagens bönder är ju civilekonomer/ingenjörer som har mycket att säga till om från där dom sitter.
Muaytudd är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:24   #34
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Tala nu inte illa om bönderna! Det finns många bönder som inte skulle få för sig att rösta på SD, tack och lov. =)
Halva skåne och örebro röstar på SD. Nuff said =)
jwzrd är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:24   #35
Paria
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 255
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Ja och det är för att de resonerar som Animalistic. SD får med sig människor som inte har en aning om just något överhuvudtaget. Tror du ärligt talat att A. söker sig till SD av några andra skäl än rent rasistiska/hatiska sådana? Han vet för höge farao inte vad värdekonservativ betyder! Bondfångeri är vad SD pysslar med.
+1.




Men det fungerar ju uppenbarligen. För att få fler och fler röster.
Paria är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:26   #36
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Ja och det är för att de resonerar som Animalistic. SD får med sig människor som inte har en aning om just något överhuvudtaget. Tror du ärligt talat att A. söker sig till SD av några andra skäl än rent rasistiska/hatiska sådana? Han vet för höge farao inte vad värdekonservativ betyder! Bondfångeri är vad SD pysslar med.
Det gäller nog de flesta människor som röstar. Varför röstar t.ex. gubbarna i verkstaden på Socialdemokraterna?
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:27   #37
Animalistic
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Göteborg, Hisingen
Inlägg: 2 385
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Ja och det är för att de resonerar som Animalistic. SD får med sig människor som inte har en aning om just något överhuvudtaget. Tror du ärligt talat att A. söker sig till SD av några andra skäl än rent rasistiska/hatiska sådana? Han vet för höge farao inte vad värdekonservativ betyder! Bondfångeri är vad SD pysslar med.
självklart kommer jag rösta på SD och det är inte ett jota du kan göra åt det,
enda anledningen jag kommer rösta på dom är för att invandrarfrågorna behöver tas itu med. sen vet jag inte alls vad värdekonservativ betyder, bryr mig inte heller för den delen
Animalistic är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:28   #38
Diggler
csdfgdsagfdsgfdsgfgf
 
Digglers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 702
Tycka vad man vill om Alf Svensson, men utan han är inte KD mycket att hänga i granen.

Om SD fortfarande ligger farligt högt närmare nästa val, så skulle jag gissa att det grävs fram en hel del lik i garderoben, tex om ledamoters evetuella samröre med nazister eller något annat inte så rumsrent. Så hamnar dom på en chockerande hög, men ändå trygg 2,5%.

Fö. Kommer jag rösta på något fånigt, kanske skriva något i still med "Haaters"på en blank sedel.
__________________

Senast redigerad av Diggler den 2008-06-27 klockan 13:30.
Diggler är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:29   #39
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic Visa inlägg
självklart kommer jag rösta på SD och det är inte ett jota du kan göra åt det,
enda anledningen jag kommer rösta på dom är för att invandrarfrågorna behöver tas itu med. sen vet jag inte alls vad värdekonservativ betyder, bryr mig inte heller för den delen
Berätta för oss i tråden hur SD förhåller sig till invandrarfrågorna. Du kan väl ta de 3 viktigaste punkterna.
jwzrd är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:29   #40
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Populistiska partier får ofta höga opinionssiffror relativt röster på valdagen.
Jo. Skulle bli förvånad om de ligger över 4% på valdagen.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:34   #41
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Citat:
Ursprungligen postat av Muaytudd Visa inlägg
...

Antagligen kommer väll de andra partierna med nya riktlinjer som behagar folket och SD tynar bort igen.

Det är iaf. min gissning.

Mja, det vet jag inte.

"Invandrare berikar" yadda yadda yadda, ett antal påhopp som helt saknar grund mot SD. Varför nämner han inte att denna berikning består av brott?

http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=641614
NiXPhoenix är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:36   #42
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
"Invandrare berikar" yadda yadda yadda, ett antal påhopp som helt saknar grund mot SD. Varför nämner han inte att denna berikning består av brott?
Menar du att vi har fler brott per invånare i Sverige nu än för, säg 50 år sen?
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:37   #43
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic Visa inlägg
finns de fortfarande någon som är kristen? hahaha ^^

go sverigedemokraterna!


Ja, SD har faktiskt mycket? kristna värderingar, det TV4-killen menar när han säger att de tävlar om samma väljare och Hägglund löper amok.


Riktiga rasister/fosterlandsvänner röster på ND, undrar när de etablerade politikerna ska upptäcka det partiet. Där hittar man mer av det de helt grundlöst beskyller SD för.


Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Detta kommer nog som en käftsmäll för dig, men SD är oerhört kristna, halva deras partiprogram handlar om hur vi ska värna om våran fina kristna värderingar, kristna kärnfamilj, och vackra kristna historia.

Doh, kanske ska läsa klart hela tråden först innan jag svarar.

Senast redigerad av NiXPhoenix den 2008-06-27 klockan 13:40.
NiXPhoenix är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:37   #44
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
För att hålla sig on-topic så är det fjärde opinionsundersökningen, om jag minns rätt, där Sverigedemokraterna får dryga 4%. Valet 2010 kommer bli jäkligt kul, mest för att se alla storkäftade kritiker stå och klia sig i huvudet och fundera på varför svenska folket inte längre tror på etablissemangets lögner om Sd.
SD låg väl bra till inför valet 2006 också, det borde du väl veta mer om? Låg de aldrig runt 4% eller över då i opinionsmätningarna, eller är den historiskt hög atm?
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 13:38   #45
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Menar du att vi har fler brott per invånare i Sverige nu än för, säg 50 år sen?



Ja. Tveköst.
Jag trodde du bodde i Landskrona till råga på allt, underligt hur man kan vara så inskränkt då.
NiXPhoenix är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)