Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-28, 07:12   #151
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av ErikWrestlingFreaket Visa inlägg
Kan två somalier som har fått Svenska medborgarskap samt lever efter ett svenskt levnadsätt och firar svenska traditioner klassificeras som svenskar enligt SD?
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Självklart!
Kan, jag som är infödd svensk klassificeras som svensk om jag lever efter somaliska traditioner och levnadssätt?
MasterChief är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 07:23   #152
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Kan, jag som är infödd svensk klassificeras som svensk om jag lever efter somaliska traditioner och levnadssätt?
Du menar - om man skulle konvertera till islam? Till exempel?
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 07:26   #153
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Du menar - om man skulle konvertera till islam? Till exempel?
Ja, typ.
MasterChief är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 07:52   #154
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
hehe. bara hugg dom vid fotknölarna =) hade faktiskt sett ganska kul utom det stod på SD´d hemsida

-"vi vill tillåta avrättning av försvarslösa individer" utan närmare förklaring att det gäller att de vill undvika att det behövs göras aborter. för i denna texten står det ju just det, att det ska upplysas och förebyggas. lagen att inte göra något efter vecka 12 finns ju redan. eller rättare sagt så måste man ha galet bra anledning efter vecka 12.

jag tycker inte att det är någon helt åt helsike som sd säger där då tyngden ligger på att förebygga så det inte behövs göras aborter. men jag håller inte med dom. jag tycker att aborten ska få göras när hellst kvinnan vill det.
Det är ju inte avrättning det handlar om, det är mord. Sverigedemokraterna är alltså för att man mördar människor upp till en viss ålder. Det tycker jag att strider mot såväl konservativa som liberala värderingar.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 07:55   #155
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
jag tycker bärs är ganska onödig att gnälla på hur man bygger meningar osv. det är ett tydligt tecken att man inte kan snacka moget om man måste gnälla på stavfel och meningsuppbyggnader.
Gnälla?

Jag var vänlig och upplyste honom/henne om att D.S. inte fyller någon funktion. Vad personen ifråga hade för övrig substans i sitt inlägg har jag ingen aning om.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 07:56   #156
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Man får lätt intrycket av att SD skulle vara helt unika i världen som pratar om nationalism och i vårt fall svenskhet. Om man någon gång befunnit sig utanför landests gränser borde det vara klart att så inte är fallet. Ett visst mått av nationalism och även lokalpatriotism är helt klart nyttigt.

Sandlådeexemplen om midsommarstänger och konverteringar bidrar inte till något. Om inte sänka debattnivån hör dit.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:00   #157
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Det är ju inte avrättning det handlar om, det är mord. .
Menar du att du bor i ett land där man, enligt ditt sätt att se det, utför nästan 40000 mord per år och allt du gör att är böla om det vid datorn?
Då är du ju i allra högsta grad medskyldig.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:03   #158
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Jag har enbart ett materialistiskt synsätt så jag ser inte riktigt på det på samma sätt och skiljer det från mord. När man i början är en klump celler så ser jag det enbart som en klump celler, inget mer. Fast visst är det en komplicerad fråga.

Sverige är nog ett av de länderna som abortmotståndare skulle få det som svårast att vinna sympati, det ses som väldigt "självklart" bland människor och inte alls samma heta potatis som i t.ex. USA.
Att det är "självklart" att ta kål på mängder av människoliv årligen är ju enbart ett tecken på att vårt samhälle nuförtiden vilar på en hård och fascistisk värdegrund. Här finns mycket att göra.

Cellklump. Vad är vi vuxna annat än cellklumpar?
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:04   #159
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av ErikWrestlingFreaket Visa inlägg
Kan två somalier som har fått Svenska medborgarskap samt lever efter ett svenskt levnadsätt och firar svenska traditioner klassificeras som svenskar enligt SD?
det är dom som skall komma in efter SD kommit till makten som blir påverkade av en något strängare lagstiftning, en lagstiftning om inte är så svår heller så vill man bli svensk så blir man ju det och det är ju lättare än att bli ingenjör som trots allt de flesta som vill bli och blir. det "drabbar" ju inga som redan har blivit svenska.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:06   #160
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Cellklump. Vad är vi vuxna annat än cellklumpar?
Innehavare av fri vilja.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:06   #161
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
De flesta utbildar sig väl inte för pengar utan snarare för att ha ett intressantare jobb. Stå ute o snickra i minusgrader klockan 8 på morgonen är inte min kopp te.
nä fy fasen. jag har valt ett jobb med extremt mycket fritid och mycket lugn arbetsuppgift. att inte vara på arbetet utan att vara hemma mer barnen på min ranch trivs jag bättre med.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:08   #162
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Menar du att du bor i ett land där man, enligt ditt sätt att se det, utför nästan 40000 mord per år och allt du gör att är böla om det vid datorn?
Då är du ju i allra högsta grad medskyldig.
Är du sverigedemokrat innerst inne?
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:11   #163
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Innehavare av fri vilja.

Och innehavaren är alltså en cellklump, och en cellklump är bara materia och därför får man döda den utan moraliska betänkligheter. Så resonerade bolsjevikerna och nazisterna.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:13   #164
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Madara Visa inlägg
Att du ens orkar kommentera det han skrev..
om ingen skulle orka bolla med andras ideér eller åsikter så hade vi fortfarande försökt göra upp eld och misslyckas varje gång. så jacksatan har ett helt sunt och människotypiskt beteende som kommer föra hela mänskligheten yttligare ett snäpp i possitiv riktning.


alla vet vilken ingångslön de kommer ha efter avslutade studier. alla! så det är väl ingen lögn att folk utbildar sig för att få ut effekten av att göra just den valda utbildningen? det är ju därför ert snack om att högutbildat anses vara bättre än lågutbildat. om högskoleutbildning resulterade i att man fick mycket mindre i lön än lågutbildade så hade saken varit en annan. påstår du annat så får du motivera det fruktansvärt bra för att övertyga mig. men var lugn, jag lyssnar och jag analyserar som en människa naturligt strävar efter.
Bullen! är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 08:16   #165
Bullen!
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Gnälla?

Jag var vänlig och upplyste honom/henne om att D.S. inte fyller någon funktion. Vad personen ifråga hade för övrig substans i sitt inlägg har jag ingen aning om.
utifrån hur personen uppfattade det i detta fallet så misslyckades du med att var så smidig i ditt tillrättavisande så du inte framstod som spydig. men jag hade väl fel i min tolkning då för jag får lita på dig att du bara hade otur att uppfattas felaktigt.
Bullen! är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)