Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-18, 12:45   #16
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Det är en kvarleva från den tiden försvarets värdegrund var helt annorlunda men kör någon kinesisk båge så har den testat.
Jag förstår inte halvsju av vad du skriver här.

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Sen håller jag självklart med om att man bör ha något mjuk som stöd då det inte fyller någon funktion att inte ha det.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 13:47   #17
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Kinesisk båge var en "belöning" på vissa förband men idag ses det med rätta som ickeproduktivt för att skapa soldater.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 21:06   #18
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Kinesisk båge var en "belöning" på vissa förband men idag ses det med rätta som ickeproduktivt för att skapa soldater.
Aha.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 18:21   #19
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Har du verkligen testat detta? Om jag står en meter från en vägg och lutar mig in och enbart har kontakt med pannan mot väggen så är det extremt oskönt utan nån typ av liggunderlag eller nåt mellan. Skulle det vara betongvägg så finns det inte en chans att jag ens skulle testa utan nåt mellan...
Har prövat och ser det kanske inte som direkt bekvämt med pannben direkt mot betongvägg men så horribelt anser jag det inte vara att det är värt att krångla med ytterligare redskap för att göra övningen bekväm det är uppenbarligen upp till var och en.

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Det är en kvarleva från den tiden försvarets värdegrund var helt annorlunda men kör någon kinesisk båge så har den testat.
Sen håller jag självklart med om att man bör ha något mjuk som stöd då det inte fyller någon funktion att inte ha det.
Mycket riktigt har jag utövat övningen,som du skrivit är det inte en nödvändigt övning för att fostra bra soldater eller någon annan form av människor för den delen. Dock är min uppfattning att kinesisk båge är en övning som bygger väldigt mycket viljestyrka eftersom viljan är det enda som håller en uppe och efter att ha övat på det mot hårda underlag så upplever man de flesta motigheter som lite mindre motiga än man hade gjort innan,men det får nog ses som en parantes i tråden eftersom det nog är en ganska kass övning om man vill bygga grov nacke.


Däremot liggande lårcurlen har jag sett nyttjas för att träna nacke och den modellen är nog inte så dålig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)