Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-22, 23:19   #526
Masterpan
Registered User
 
Masterpans avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 564
Drog med min flickvän till gymmet, hon har aldrig styrketräning. Hon körde 12,5 kg 8 reps 4 set i rad med hantelpress första gången någonsin,fullt djup. Är inte detta sjukt stark? Hon är lika 'vardagsstark' som en ganska klen man, tänker att hon nästan skulle kunna tävla i framtiden. Eller överdriver jag?
Masterpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-22, 23:49   #527
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Om man jämför sig med de svagaste är de nog starkt
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-23, 00:19   #528
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Jag tycker det låter starkt, ja, med de perimetrar du anger. Kommer forfarande att tycka det även om jag blir den ende.
Här läggs ribbor högt.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-23, 09:51   #529
Valle Kvior
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 61
Sjukt starkt? Nä.

Hyfsat starkt? Ja.
Valle Kvior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-23, 13:29   #530
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 656
Har lite problem med mitt marklyft. Har kört wendler ett tag och kör marklyft 1 gång/vecka. I början på feb gjorde jag 162kg x 9, vilket jag stadigt ökat upp till. Ökade ca 5-10kg per vecka från 130kg. Sedan var jag på 1.5 veckors icke-opti suparesa följt av nån veckas sjukdom. Tog ett par veckor men sedan var jag tillbaka till 150kg x 10. Tänkte att jag veckan efter det bör vara tillbaka på 162x9, men de senaste tre veckorna har jag bara kunnat göra 162x5. Bör jag börja om programmet från en lägre vikt? Tänkte att jag kunde köra på 162 till jag är tillbaka där jag var innan, för att sedan fortsätta med programmet från där jag var, men det verkar inte fungera

Senast redigerad av smerk den 2017-03-23 klockan 13:31.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-23, 19:11   #531
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
När man tränar sin kondition, är det viktigt för att sen ska bli bättre, att äta efter? Dvs ska man se ett konditions pass på samma sätt som styrketräning? Finns det nått riktmärke för hur länge man ska vila till nästa gång?

Det var rätt dumma frågor eller?

Senast redigerad av Starke75an den 2017-03-23 klockan 19:12.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-23, 20:20   #532
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Har lite problem med mitt marklyft. Har kört wendler ett tag och kör marklyft 1 gång/vecka. I början på feb gjorde jag 162kg x 9, vilket jag stadigt ökat upp till. Ökade ca 5-10kg per vecka från 130kg. Sedan var jag på 1.5 veckors icke-opti suparesa följt av nån veckas sjukdom. Tog ett par veckor men sedan var jag tillbaka till 150kg x 10. Tänkte att jag veckan efter det bör vara tillbaka på 162x9, men de senaste tre veckorna har jag bara kunnat göra 162x5. Bör jag börja om programmet från en lägre vikt? Tänkte att jag kunde köra på 162 till jag är tillbaka där jag var innan, för att sedan fortsätta med programmet från där jag var, men det verkar inte fungera
Du måste köra mer mark. 1 gång per vecka och ett toppset (om du inte kör mer volym efteråt) räcker inte för att bli stark på riktigt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 09:46   #533
Masterpan
Registered User
 
Masterpans avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 564
Detta har diskuterats tidigare har jag för mig..

Vad är de bästa tricken för att motverka negativa effekter av långa episoder av inaktivitet? Finns det studier?

Brukar själv köra 40 knäböjar varje timme ungefär på vardagar. Höjer pulsen ordentligt och inbillar mig att det kan vara bra. Vad tror ni, och vad gör ni?
Masterpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 10:02   #534
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Masterpan Visa inlägg
Detta har diskuterats tidigare har jag för mig..

Vad är de bästa tricken för att motverka negativa effekter av långa episoder av inaktivitet? Finns det studier?

Brukar själv köra 40 knäböjar varje timme ungefär på vardagar. Höjer pulsen ordentligt och inbillar mig att det kan vara bra. Vad tror ni, och vad gör ni?
Mitt knep på jobbet är att ta det minsta glaset jag kan hitta och ha som vattenglas. Och så fyller jag alltid på det när det är tomt. Då blir det automatiskt lite mer spring till kranen i alla fall
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 13:12   #535
Powerdriver
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Har lite problem med mitt marklyft. Har kört wendler ett tag och kör marklyft 1 gång/vecka. I början på feb gjorde jag 162kg x 9, vilket jag stadigt ökat upp till. Ökade ca 5-10kg per vecka från 130kg. Sedan var jag på 1.5 veckors icke-opti suparesa följt av nån veckas sjukdom. Tog ett par veckor men sedan var jag tillbaka till 150kg x 10. Tänkte att jag veckan efter det bör vara tillbaka på 162x9, men de senaste tre veckorna har jag bara kunnat göra 162x5. Bör jag börja om programmet från en lägre vikt? Tänkte att jag kunde köra på 162 till jag är tillbaka där jag var innan, för att sedan fortsätta med programmet från där jag var, men det verkar inte fungera
Det var ingen dum fråga, hade mycket väl platsat i wendlertråden😊
Låter som att du kört ett antal cykler nu, med bra ökningar!
Lägger man in sina vikter korrekt i mark etc, kan man normalt sett köra 4-8 cykler innan man peakar och måste ladda om igen.

Antar att FSL, Jokerset och BBB är bekant för dig?!
Gällande tex BBB, kan man med fördel köra omvänd variant dvs assistans mark på böjdag etc. Alltså efter böjen kör man tex 5x10 i mark.

Från grundprogrammet kan man programmera sin träning efter de behov och syften man har.

Kanske läge för dig att ta en omstart och se över assistansträningen utefter dina målsättningar.
Powerdriver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 13:58   #536
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Har fått någon form av liten muskelbristning (tror jag) under axeln där biceps börjar. Det är ett litet blåmärke där nu som ömmar lite om jag trycker på det. Vet ej hur det uppstod. Det gör inte ont i vardagen, men när jag skulle bänka igår kändes det att något inte var helt rätt.

Tänkte bara lugna mig med lyftandet tills det har lagt sig. Hade ni gjort annorlunda?
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 14:11   #537
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 656
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Du måste köra mer mark. 1 gång per vecka och ett toppset (om du inte kör mer volym efteråt) räcker inte för att bli stark på riktigt.
Jag kör (inte det senaste dock, men när jag var i toppform) ett toppset vanlig mark en dag och sen kör jag 5x10 lätta trap bar mark efter böj en annan dag.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 16:07   #538
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 788
Varför har många crossfitters, speciellt kvinnor, så väldans utvecklade axlar/MID delt(?)
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 17:17   #539
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Varför har många crossfitters, speciellt kvinnor, så väldans utvecklade axlar/MID delt(?)
Gissningsvis så tränar dem rätt många övningar som inkluderar axlarna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-28, 19:37   #540
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 656
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Du måste köra mer mark. 1 gång per vecka och ett toppset (om du inte kör mer volym efteråt) räcker inte för att bli stark på riktigt.
Jag verkar dock bli en jävel på att just köra topset med detta program :p Har gått skitkasst på högre vikter men klämde ur en 140kg x 17 idag i marken vilket måste vara något slags rekord.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)