Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-06-15, 07:53   #16
Lars Brinkhoff
Registered User
 
Lars Brinkhoffs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 253
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Baksida axlar ja. Det hade jag visst missat några bra förslag? Helst inte med cable-cross då den alltid är upptagen.
Tryndrag i sittande kabelrodd, så får man med lite utåtrotatorer också. Eller framåtlutande "flaxa måsvingar" med hantlar.
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 11:04   #17
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Tycker också det var en hel del bröstövningar, men visst, det behöver ju inte vara något negativt i sig, fungerar det så gör det ju, bara att testa. Tycker även schemat såg ganska tungt ut, (många tunga övningar varje gång, marklyft, knäböj, och rodd på samma dag etc etc), men håller det så lär resultaten vara riktigt bra förutspår jag.

Jag hade däremot som sagt lagt till något renodlat för baksida axlar, skurit ner på en bröstövning, (lutande flyes hade definitivt rykt i mitt fall), och dessutom tagit bort ryggresningarna, då jag personligen tror både marklyft, knäböj, samt rodd är fullt tillräckligt för den delen av kroppen. (Och om de nu ska köras så hade jag kört dem sist i passet). Men men, smådetaljer i sammanhanget egentligen, alla fungerar vi ju olika.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 11:08   #18
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Tillägg: Någon renodlad övning för baksida lår vore ju inte helt fel på dag två heller. Lårcurl/raka marklyft är ju alltid bra, men i ditt fall hade jag valt lårcurl, tror knappast man orkar belasta korsryggen med ytterligare en tung skivstångsövning på ett vettigt sätt när man redan kör så många andra tunga övningar. Möjligtvis strikta repetitioner med hantlar kan fungera bättre.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 12:26   #19
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Hmm tack för input! Jag fick schemat av en kille på Alexia sån där gratis-pt grej som man får när man börjar på nytt gym. (Sådärja nu fick jag sparkat lite på alla PT med )

Jag håller med om att det ser tungt ut. Jag ska testa denna veckan hur det känns annars kanske jag pusslar om det till en 3-split. Jag har nog ett annat schema i huvudet egentligen som jag har mera lust att köra. Hmm ska pusslas lite nu.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 19:58   #20
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
160609 Tisdag


Löpning
3km@13:45 (Plus 3km upp och nedjoggning)
Snitthastighet 4:34

Försök till kortdistans runt frognerparken idag. Men parken är för kort så det var inte någon bra plats att testa på. Ska nog springa lite mer korta distanser för att få upp farten om jag ska bli snabbare på milen. Kanske lite intervaller med.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 21:51   #21
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
För baksida axlar verkar du fått några övningar. Annars finns det många i övningsbanken här på träningsdelen.

Jag skulle satsa på antingen någon maskin eller köra i cablecrossen som komplement för de plana pressarna. Såg att cablecrossen var upptagen så då skulle jag nog hellre satsat på antingen pumpa ut sig i bänken eller i smith. Om du inte gillar maskiner då tar du självklart dom
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 21:53   #22
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Det får väl ändå räknas som ett bra tempo med tanke på omständigheterna?

Intervaller verkar intressant, har inte försökt mig på dessa ordentligt, (förutom för kanske 15 år sedan då, när jag under någon säsong eller två var medlem i en löparklubb). Funderar på intervallträning själv, då jag fått för mig att det i längden kan rädda min benträning från att haverera p ga för dåliga vikter. (M ao - det "sliter" inte lika mycket på benen i långa loppet om man vill kombinera med styrketräning).
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 21:55   #23
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
För baksida axlar verkar du fått några övningar. Annars finns det många i övningsbanken här på träningsdelen.

Jag skulle satsa på antingen någon maskin eller köra i cablecrossen som komplement för de plana pressarna. Såg att cablecrossen var upptagen så då skulle jag nog hellre satsat på antingen pumpa ut sig i bänken eller i smith. Om du inte gillar maskiner då tar du självklart dom
(Sorry för spammad journal Spoon!)

Finns en underbar maskin för baksida axlar på mitt gym, ungefär som en omvänd peck deck, gillar den skarpt, ifall en sådan finns hade det helt klart varit iaf mitt förstahandsval. - Maskiner kan absolut ha en given plats i träningsscheman tycker jag.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 23:33   #24
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
(Sorry för spammad journal Spoon!)

Finns en underbar maskin för baksida axlar på mitt gym, ungefär som en omvänd peck deck, gillar den skarpt, ifall en sådan finns hade det helt klart varit iaf mitt förstahandsval. - Maskiner kan absolut ha en given plats i träningsscheman tycker jag.
Den har jag testat på andra gym, den är GRYMT bra faktiskt. Synd att friskis är så långt efter bara

Sorry för spammande jag med :p
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-23, 22:41   #25
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Bulgaren



Bänk

8x55
1x85
7x57.5
2x80
6x62.5
3x77.5
5x67.5
4x72.5

Lutande Hantel 3x8@22.5kg
Cable-cross 3x8@14kg


Satt och skummade igenom träningsscheman och var tvungen att testa efter jobbet. Kul upplägg högrepsen känns verkligen som papper. Annars ligger jag ganska lågt med träningen för tillfället. Njuter av sommaren istället
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-24, 22:58   #26
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
240609 Onsdag



Löpning till jobbet

4.1km@18:42
Snitthastighet 4:33

Löpning till jobbet. 4:30 på första kilometern så jag blev sugen på att maxa sträckan. Det gick riktigt bra och jag hade den goa högpuls-andningen hela vägen. Flås med andra ord. Rikigt varmt också. Jag klarar inte detta tempot i 10km men i vinter kanske det går?

Löpning hem från jobbet

4km@22:11
Snitthastighet 5:32

Löpning hem från jobbet. Riktigt sliten efter en tuff dag på jobbet så det blev jogging hem. Hade håll innan jag startade. Skumt
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 23:15   #27
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
250609 Torsdag



Bulgaren bänk 95kg

8x57.5
1x90
7x62.5
2x85
6x67.5
3x80
5x72.5
4x75

Lutande Hantel 8x22 8x25 7x25
Cable-cross 3x8@14kg
Smal bänkpress 6x50 5x50 5x50
Scottcurl 3x8@32kg PB
Hantelcurl 16x12 15x12 12x12
Situps 3x33+1

Riktigt kul upplägg på bänkpressandet. Idag körde jag 2min vila men jag ska öka det till rodda+2min vila framöver. Jag har snart filat ihop en 3-split som jag kommer testa under hösten. Jag känner mig ganska stark för tillfället och tror jag klarar 15kg över min kroppsvikt i bänken. Jag ser fram mycket mot tung styrketräning i höst

Men först nu till helgen bär det av till Göteborg för Metaltown öl och sol. Börjar om nästa vecka på ruta 1 igen
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-27, 10:55   #28
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Bulgaren verkar vara ett intressant upplägg, högreps och lågreps i samma pass. Kanske man själv borde kika lite närmare på.

Bra scott curl också, (och grattis till PB), en mycket rolig övning i mina ögon. - Gillar känslan av kontakt samtidigt som man i princip inte kan fuska, utan vill man slå nya PB'n måste man verkligen ta i. Sedan tror jag säkert både hantelcurl och stångcurl möjligtvis bygger mer massa krasst sett, men att luta sig bakåt och bänkpressa upp den sista repetitionen i dessa övningar, (nåja, men inte långt ifrån iaf), känns inte riktigt lika kul som att klara den sista repetitionen i scott curl.

Hoppas du dricker mycket öl på Metaltown.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-27, 22:11   #29
Rasco
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 312
En Kolo-Oslo-bo Vart bor du kamrat?
__________________
Journal.
Rasco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-28, 22:10   #30
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
Bulgaren verkar vara ett intressant upplägg, högreps och lågreps i samma pass. Kanske man själv borde kika lite närmare på.

Hoppas du dricker mycket öl på Metaltown.


Jepp det är alltid skoj med nya upplägg och bänk är ju alltid skoj att träna mycket av

Metaltown var nice. Nu är jag stekt som en julgris bakis och redo för en ny träningsvecka
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)