Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-13, 14:03   #46
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tränar du övriga kroppen med en liknande volym? Eller är triceps unikt på nått sätt att det växer med såpass hög volym?
Har alltid kört högsetsträning. Det var kutym när jag började träna 1970. Hart testat de flesta "teknikerna gen åren men har hittils inte funnit något effektivare. Sedan har tricepsträningen. i ärlighetens namn, alltid legat lite varmare om hjärtat...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 19:31   #47
Cruceuz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 178
Hade samma problem,löste det genom att nöta skullcrushers med hantlar på cp lätta vikter,typ 2-3kg jättehöga reps ett par veckor. Har ingen smärta alls längre.
Cruceuz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 19:47   #48
Strixen
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 207
Freakiga gener betyder mer än övningsval. Har en polare som har sjukt stora underarmar, han tränar dem aldrig, men de växer lätt på honom. Det är samma med biceps, triceps etc. vissa kan nöta på med vilken skitövning som helst och få grymma resultat och då inbillar sig vissa, att gör jag lika dant, så blir min muskel lika stor, döh. Man får prova sig fram till övningar som funkar bäst för ens egna förutsättningar.
Strixen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 17:19   #49
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Har alltid kört högsetsträning. Det var kutym när jag började träna 1970. Hart testat de flesta "teknikerna gen åren men har hittils inte funnit något effektivare. Sedan har tricepsträningen. i ärlighetens namn, alltid legat lite varmare om hjärtat...
Jo jag har vuxit grymt mycket senaste året med högvolym (trots flera år av träning på nacken) så där håller jag med! Tänkte om du funnit att lika många set för övriga muskulaturen varit effektiv. Jag kör t.ex. nu lika många set i veckan för bröst och triceps, runt 20-24 för vardera. Tänkte på om bröst kanske då rimligen ska tränas med ännu högre setantal? Svårt att svara på men kul att spekulera!
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 17:22   #50
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Strixen Visa inlägg
Freakiga gener betyder mer än övningsval. Har en polare som har sjukt stora underarmar, han tränar dem aldrig, men de växer lätt på honom. Det är samma med biceps, triceps etc. vissa kan nöta på med vilken skitövning som helst och få grymma resultat och då inbillar sig vissa, att gör jag lika dant, så blir min muskel lika stor, döh. Man får prova sig fram till övningar som funkar bäst för ens egna förutsättningar.
Jo gener har helt klart en stor betydelse! Jag har dock vuxit extremt mycket på sistone (speciellt på ställen där jag har långa muskelbukar så som triceps axlar rygg etc) så jag antar att träning ändå har stor betydelse även om man teoretiskt har bra muskelfästen för tillväxt etc. Kanske finns ''bra'' gener på så sätt att extremt låg volym krävs för svar av träning också, vad vet jag.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 17:38   #51
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av Strixen Visa inlägg
Freakiga gener betyder mer än övningsval. Har en polare som har sjukt stora underarmar, han tränar dem aldrig, men de växer lätt på honom. Det är samma med biceps, triceps etc. vissa kan nöta på med vilken skitövning som helst och få grymma resultat och då inbillar sig vissa, att gör jag lika dant, så blir min muskel lika stor, döh. Man får prova sig fram till övningar som funkar bäst för ens egna förutsättningar.
Stämmer rätt bra.
Mest nytta av övningsval och vinklar och hej o hå är de som har en DNA-spiral i form av en pruttkudde. Särkilt om man är skadebenägen.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-15, 08:45   #52
DURN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg


Om du vill fokusera på tricepslånga huvud som ger lite häng men försök att komma lite längre bak med händerna jämfört med Jim. Övningen går bra att lägga in ryggträningen.
Har bara testat denna form av cable pullover ståendes förut och testade den ståendes på knä för första gången igår (i slutet på ett ryggpass). Måste säga att jag gillar den skarpt när det gäller kontakt med triceps långa huvud.
DURN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 14:22   #53
robiiiinnnn
Registered User
 
robiiiinnnns avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 560
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Har alltid kört högsetsträning. Det var kutym när jag började träna 1970. Hart testat de flesta "teknikerna gen åren men har hittils inte funnit något effektivare. Sedan har tricepsträningen. i ärlighetens namn, alltid legat lite varmare om hjärtat...
Helt utanför ämnet, men hur går det med din bicepsguide ?
robiiiinnnn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 16:29   #54
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av robiiiinnnn Visa inlägg
Helt utanför ämnet, men hur går det med din bicepsguide ?
Inte så långt ifrån ämnet. En decimeter typ.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 14:55   #55
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av robiiiinnnn Visa inlägg
Helt utanför ämnet, men hur går det med din bicepsguide ?
Håller på med ett antal övningsbeskrivningar fn (när jag har tid)...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 20:46   #56
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson 1997/01/01 Visa inlägg
Håller på med ett antal övningsbeskrivningar fn (när jag har tid)...
...
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-20, 09:45   #57
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av poppen11 Visa inlägg
...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-22, 19:53   #58
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Provade Arnes tricepsguide idag, bra skit! Såg typ 2x så bred ut framifrån med den sjuka jäkla pumpen man fick i långa huvudet. Supersetet med övningarna i kabelstationen var galet
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 07:17   #59
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av DURN Visa inlägg
Har bara testat denna form av cable pullover ståendes förut och testade den ståendes på knä för första gången igår (i slutet på ett ryggpass). Måste säga att jag gillar den skarpt när det gäller kontakt med triceps långa huvud.
Den är magisk. Min absoluta favoritövning. Tar på lats, teres major, triceps långa och rectus abdominis. Och den är gudomlig för hållningen. Kör jag den hårt och ofta är det som att bäckenet rätar upp sig. Slutar jag med den kommer svanken tillbaka. Den kommer aldrig att lämna mitt träningsprogram.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)