Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-27, 12:55   #4396
Snoozer
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Skurup - Skåne
Inlägg: 56
Citat:
Ursprungligen postat av RökteUppMinKatt Visa inlägg
Japp skrivit om den innan i tråden. Bästa glassen som finns. Sjukt dyr dock.

Minns över julen, jag och fliclvännen köpte upp kvarande lager. Var 11 glassar tror jag. Gick på över €70.

Verkar ju dock betydligt billigare i sverige. Jordnöten är min favorit.
Jag testade Salted Caramel, väldigt bra för att inte vara "riktig" glass.
Slår Njie's proteinglass med hästlängder. Dock så är priset lite väl i överkant för att ätas varje dag.
Snoozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-27, 14:04   #4397
beckasinen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 20
Lidl har nyligen lanserat 3 proteinglassar i deras ordinarie sortiment. 25 kr för en halvliter = 265 g i rund pappersburk.

* Choklad 111 kcal/100g, 8.4 g P, 3.0 g F, 17.3 g K (varav 8.4 g S)
* Cookies and cream 120 kcal/100g, 7.2 g P, 3.6 g F, 19.7 g K (varav 9.1 g S)
* Salt caramel & cookies 128 kcal/100g , 7.1 g P, 3.3 g F, 22.6 g K (varav 11.8 g S)

Chokladsmaken (ren chokladglass utan sås, kakor eller annat) är utan tillsatt socker, men i de andra finns det tillsatt socker. Sötningsmedlet står som en blandning av erytritol och stevia på alla tre.

Jag ger alla godkänt, även om jag inte är vidare förtjust i cookies and cream, men det har inte med Lidls variant att göra utan gäller alla märken av den smaken. Som vanligt är de lite "träiga" i konsistensen, men det verkar gälla för alla proteinglassar.
beckasinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 15:41   #4398
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Citat:
Ursprungligen postat av RökteUppMinKatt Visa inlägg
Japp skrivit om den innan i tråden. Bästa glassen som finns. Sjukt dyr dock.

Minns över julen, jag och fliclvännen köpte upp kvarande lager. Var 11 glassar tror jag. Gick på över €70.

Verkar ju dock betydligt billigare i sverige. Jordnöten är min favorit.
Citat:
Ursprungligen postat av Snoozer Visa inlägg
Bumpar denna fantastiska tråd, för jag antar att glassbegäret ej har försvunnit?!

Är det någon som har testat glass från "Halo Top" ?
Såg denna på ICA idag och det är tydligen ännu en "Proteinglass", runt 320 kcal per bägare (500 ml) för 49 kr.

Hittade tyvärr inte "nick's" glassar som också ska vara kalorisnåla.
Citat:
Ursprungligen postat av Snoozer Visa inlägg
Jag testade Salted Caramel, väldigt bra för att inte vara "riktig" glass.
Slår Njie's proteinglass med hästlängder. Dock så är priset lite väl i överkant för att ätas varje dag.
What? Skojar ni?

Både Lohilos och Nicks är hästlängder bättre än Halo Top. Kvalitén går inte ens att jämföra.

Halo Top smakar bara torrt. Inte alls någon rolig konsistens. Nicks och Lohilo har åtminstone en konsistent som smakar glass. Vi i Sverige är långt bättre än amerikanarna vad gäller proteinberikade bars, glassar och annat

(bara smaka USA's "Quest Bar" och jämför med t.ex. Barebells varianter så fattar ni vad jag menar. Den enda som skulle äta en Quest Bar som är torrare än ett skelett i öknen och gilla det är en dietare som inte ätit annat än broccoli och ris under fjorton år. Och då gillar dom inte smaken. Dom skulle bara gilla den för det är något nytt att äta)

Sen gillar jag Halo Tops Peanut Butter Cup. Rolig och bra smak. Men Lohilos och Nicks har fortfarande bättre konsistens.
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 18:19   #4399
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av MrMuggelSnuggel Visa inlägg
What? Skojar ni?

Både Lohilos och Nicks är hästlängder bättre än Halo Top. Kvalitén går inte ens att jämföra.

Halo Top smakar bara torrt. Inte alls någon rolig konsistens. Nicks och Lohilo har åtminstone en konsistent som smakar glass. Vi i Sverige är långt bättre än amerikanarna vad gäller proteinberikade bars, glassar och annat

(bara smaka USA's "Quest Bar" och jämför med t.ex. Barebells varianter så fattar ni vad jag menar. Den enda som skulle äta en Quest Bar som är torrare än ett skelett i öknen och gilla det är en dietare som inte ätit annat än broccoli och ris under fjorton år. Och då gillar dom inte smaken. Dom skulle bara gilla den för det är något nytt att äta)

Sen gillar jag Halo Tops Peanut Butter Cup. Rolig och bra smak. Men Lohilos och Nicks har fortfarande bättre konsistens.
Barbells är ju kollagenbaserad den blir mycket godare men sämre för musklerna!
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 21:58   #4400
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av MrMuggelSnuggel Visa inlägg
What? Skojar ni?

Både Lohilos och Nicks är hästlängder bättre än Halo Top. Kvalitén går inte ens att jämföra.

Halo Top smakar bara torrt. Inte alls någon rolig konsistens. Nicks och Lohilo har åtminstone en konsistent som smakar glass. Vi i Sverige är långt bättre än amerikanarna vad gäller proteinberikade bars, glassar och annat

(bara smaka USA's "Quest Bar" och jämför med t.ex. Barebells varianter så fattar ni vad jag menar. Den enda som skulle äta en Quest Bar som är torrare än ett skelett i öknen och gilla det är en dietare som inte ätit annat än broccoli och ris under fjorton år. Och då gillar dom inte smaken. Dom skulle bara gilla den för det är något nytt att äta)

Sen gillar jag Halo Tops Peanut Butter Cup. Rolig och bra smak. Men Lohilos och Nicks har fortfarande bättre konsistens.
Måste säga att jag personligen gillar Quest bars och andra liknande bars långt mycket mer än t.ex barebells. Och det beror till stor del på just konsistensen, men jag föredrar dem även pga smaken, jag gillar dem mer än riktiga godis bars också... rent generellt gillar jag nog protein bars mer än godis bars.

En gammal quest bar är inte så kul dock, de ska vara hyfsat nyproducerade.

Den proteinglass jag provat har uteslutande känts som ett rent slöseri med kalorier. Inte värt den massiva nedgraderingen från riktig glass, inte på långa vägar, en vanlig proteinshake är både godare och mer tillfredsställande.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 22:40   #4401
RökteUppMinKatt
Registered User
 
RökteUppMinKatts avatar
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 307
Citat:
Ursprungligen postat av MrMuggelSnuggel Visa inlägg
What? Skojar ni?

Både Lohilos och Nicks är hästlängder bättre än Halo Top. Kvalitén går inte ens att jämföra.

Halo Top smakar bara torrt. Inte alls någon rolig konsistens. Nicks och Lohilo har åtminstone en konsistent som smakar glass. Vi i Sverige är långt bättre än amerikanarna vad gäller proteinberikade bars, glassar och annat

(bara smaka USA's "Quest Bar" och jämför med t.ex. Barebells varianter så fattar ni vad jag menar. Den enda som skulle äta en Quest Bar som är torrare än ett skelett i öknen och gilla det är en dietare som inte ätit annat än broccoli och ris under fjorton år. Och då gillar dom inte smaken. Dom skulle bara gilla den för det är något nytt att äta)

Sen gillar jag Halo Tops Peanut Butter Cup. Rolig och bra smak. Men Lohilos och Nicks har fortfarande bättre konsistens.
De glassarna finns inte på Malta dock. Mitt enda alternativ är halo eller traditionell glass och eftersom denna är nyttig blir den automatiskt den bästa :p

För att Halo ska funka bäst måste den få smälta lite.
RökteUppMinKatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 03:54   #4402
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Personligen tycker jag att NIcks glassar är tråkiga. Lohilos går det åt rejält av dock hos mig. Åtminstone 10 paket i veckan på sommaren. Salted Caramel, Cookie Douch och Chocolate Lover är riktigt bra. Lika goda som vilken glass som helst. Saknar Barebells i burk, de var rätt bra med. Add Ice är fantastiskt bra med.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-03, 21:55   #4403
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Äter fortfarende sånt skit som proteinglass och B&J? Själv blev det Nonnas gelato ikväll.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-04, 12:07   #4404
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Barbells är ju kollagenbaserad den blir mycket godare men sämre för musklerna!
Vad menar du med kollagenbaserad? Den innehåller kollagenpeptider. Men majoriten av proteinet kommer från mjölkprotein. Däremot har jag dålig koll på dom exakta procent-siffrorna. Kanske någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Måste säga att jag personligen gillar Quest bars och andra liknande bars långt mycket mer än t.ex barebells. Och det beror till stor del på just konsistensen, men jag föredrar dem även pga smaken, jag gillar dem mer än riktiga godis bars också... rent generellt gillar jag nog protein bars mer än godis bars.

En gammal quest bar är inte så kul dock, de ska vara hyfsat nyproducerade.

Den proteinglass jag provat har uteslutande känts som ett rent slöseri med kalorier. Inte värt den massiva nedgraderingen från riktig glass, inte på långa vägar, en vanlig proteinshake är både godare och mer tillfredsställande.
Oj, jag kan verkligen inte relatera. Dom Quest bars jag köpt för att testa har jag fått slänga efter en tugga. Och då brukar jag gilla nästan allt som går att äta. Då kan vi verkligen snacka om slöseri med kalorier ;-) För det tycker jag inte alls proteinglassarna är. Sitter mer än gärna med en bytta Lohilo en varm sommardag framför lite fotboll eller till filmen på kvällen. Men smaken är som baken.
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-04, 12:54   #4405
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av MrMuggelSnuggel Visa inlägg
Vad menar du med kollagenbaserad? Den innehåller kollagenpeptider. Men majoriten av proteinet kommer från mjölkprotein. Däremot har jag dålig koll på dom exakta procent-siffrorna. Kanske någon som vet?



Oj, jag kan verkligen inte relatera. Dom Quest bars jag köpt för att testa har jag fått slänga efter en tugga. Och då brukar jag gilla nästan allt som går att äta. Då kan vi verkligen snacka om slöseri med kalorier ;-) För det tycker jag inte alls proteinglassarna är. Sitter mer än gärna med en bytta Lohilo en varm sommardag framför lite fotboll eller till filmen på kvällen. Men smaken är som baken.
Det ser ut som mer än 7,5% kollagen (peptider är bara att det är nedbrutet)
Citat:
NGREDIENSER: mjölkprotein, fuktighetsbevarande medel (glycerol), sötningsmedel (maltitol), kollagenpeptider, isomalto-oligosackarider, hasselnötter (7,5 %),
Citat:
INGREDIENSER: mjölkprotein, mjölkchoklad (18,5%), (sötningsmedel: maltitoler, kakaosmör,helmjölkspulver, kakaomassa, emulgeringsmedel: sojalecitiner, aromer), fuktighetsbevarande medel: glycerol, isomalto-oligosackarider, kollagenpeptider (bovint), vatten, cashewnötter (5,5%), vit choklad (4,5%)
Citat:
INGREDIENSER: mjölkprotein, fugtighetsbevarande medel: glycerol, mjölkchoklad (16%), (sötningsmedel: maltitoler, kakaosmör,helmjölkspulver, kakaomassa, emulgeringsmedel: sojalecitiner, aromer), isomalto-oligosackarider, kollagenpeptider (bovint), kokosflingor (6%)
Men visst, huvuddelen är mjölkprotein, men det är lättare att göra goda bars med kollagen.

Senast redigerad av Plasttiger den 2021-07-04 klockan 12:56.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-04, 13:11   #4406
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Personligen tycker jag att NIcks glassar är tråkiga. Lohilos går det åt rejält av dock hos mig. Åtminstone 10 paket i veckan på sommaren. Salted Caramel, Cookie Douch och Chocolate Lover är riktigt bra. Lika goda som vilken glass som helst. Saknar Barebells i burk, de var rätt bra med. Add Ice är fantastiskt bra med.
Inget racerbajs av sötnignsmedlet? Elle följer du portionsavisning på 50 g glass?
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-05, 09:27   #4407
Jeneric
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 622
Tycker Lidls proteinglass var helt ok, man måste låta den stå framme uppemot 45 min - 1 timme dock.
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)