Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-11-16, 23:25   #1
Utbölingen
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 13
Post Utbölingens mat/rehab/träningsjournal

Varit sjuk i en vecka nu och i brist på träning och för mycket tid så tänkte jag dra igång en mat/rehab- och träningsjournal. Jag tänker att journalen kommer främst vara inriktat på mat och rehab för att följa vad som fungerar och inte för mig. Jag är svag som en 12-åring så träning blir inte lika roligt att dokumentera.

The story goes:
Kort och sammanfattat så är det en trasslig uppväxt och lika trasslig självbild som resulterade i kraftig övervikt. Det var en natt jag hamnade djupt ner i Youtube-träsket och tillslut kom det en video om könsbyte och det var exakt där och då som jag bestämde mig. Det var ju fasen så jag känt hela livet. Efter att ha påbörjat könsbytet (tjej till gubbe för den som undrar) blev livet lite lättare och det var också starten på min viktresa.
Maxvikt som jag haft är kring 100 kg på mina 168 cm. Idag väger jag stadiga 70 kg. Har tidigare testat olika dieter och rasat i vikt (med stor förlust av muskelmassa) men aldrig hittat något hållbart. Nu räknar jag kalorier sen nästan ett år tillbaka och trivs väldigt bra med det bortsett från att min kropp verkar ha minimal förbränning. Jag har samma kroppsbyggnad som en figur i Toy Story där i princip allt fett samlas på mage och rygg.
Jag styrketränar 4-5 gånger/veckan och ligger kring 10-15000 steg per dag.
Jag är viktstabil på ca 70 kg på ca 2000 kcal men nu är det dags att ta ett nytt ryck och bli av med det sista fläsket. Fettprocent ligger jag nog kring 25%+ om jag ska jämföra med bilder som finns.

Mål 1:
Forma mitt bröst som idag ser ut som det fått pyspunka (Efter operationen).

Mål 2:
Bli skadefri (Borde kanske vara mål 1 men jag tänker vara ytlig i denna målsättning). Jag blev nog tappad som barn och landade på högra sidan. Höger axel, höger knä och ländryggen är stora problemområden.
Utbölingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-18, 21:20   #2
Utbölingen
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 13
Fortsatt sjuk och matlusten är inte befintlig så inte så mycket att uppdatera varken med träning eller mat.

Legat kring 1600-1700 kcal per dag.

Frukost:
300 g kvarg
15 g jordnötssmör
20 g flingor
Liten klick äpplemos och kanel

Lunch:
200 g kyckling
Stekt blomkålsris
Sallad (Ärtskidor, salladsmix, paprika, gurka, tomat)
Skvätt salsasås

Middag:
Kronärtskocksoppa med 100 g räkor


Kvällsmål:
Samma som frukost. Jag är besatt i kvarg.

Brukar bli en eller två frukter under dagen om jag känner mig låg.

Antal steg idag ~18 000

Senast redigerad av Utbölingen den 2021-11-18 klockan 21:22.
Utbölingen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)