Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-14, 12:40   #241
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Ben idag fokus mark. Gick toppen, klarade femmor på alla tre seten, ökade med 2,5kg från förra passet.

Marklyft 112,5kg 3x5 reps

Knäböj paus i botten 60kg 4x8-10

Utfall bak från upphöjning 3x8-12

Mage 3 set

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 18:29   #242
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Ett Bröst Triceps axlar pass idag. Gick helt okej med tanke på att jag bara sovit typ 3 timmar inatt. Skrev ej upp ngt. Sista setet i bänken var jag sne igen trots minskat greppbredden...

Bänkpress 60kg 4x8-10

Hantelpress 20kg 2x6-8
17,5kg 1x10-12

Armhävningar 3xfailure

Arnoldpress 2x8-12

Triceps 3x12reps

Totalt 10 set bröst.


Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 19:45   #243
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Rygg och biceps pass idag., var riktigt seg idag, kan vara värmen och druckit för lite. Skrev inte upp något, kör fortfarande rodd med 20 kgs kettlebells och klarar runt 8-10, när jag klarar 12or i alla set ökar jag vikten.

Kettlebells Rodd 20kg 4x8-10

Räckhäv med grönt gummiband 3x4-6
Svart gummiband 1x8-10


Kroppsviktsrodd 3x8-12

Baksida axlar superset med biceps 3x8-12

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:02   #244
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Ben idag fokus knäböj. Gick bra, körde riktigt hårt.

Knäböj 90kg
1x5
1x5
1x5
1x4,5
80kg
1x6

Pausmark med 24kgs kettlebells 3x8-12


Bulgariska split squat 8kgs kettlebells
1x8
1x8
Kroppsvikt
1x12

Mage 3 set

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 16:48   #245
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Bänk idag, höjde till 70kg, styrkan var där men att jag pressar snett igen gjorde passet mindre bra. Lixom slår i på högra sidan med viktskivan i ställningen, sjukt irriterande och förstör mitt fokus....

Vet inte heller hur bra det är att pressa snett, skaderisken lär väl öka en del?


Bänkpress 70kg
1x4
1x4
1x4
1x4
60kg
1x9


Hantelpress 20kg 3x8-10


Armhävningar 2xfailure


Hantellyft åt sidan 3x10-15

Skullcrushers 3x8-12



Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 19:14   #246
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Rygg och biceps idag. Gick bra faktiskt, mycket energi.

Sälrodd hantlar 20kg
9
9
10
10

Kroppsviktsrodd 3x8-12


Enhandslatsdrag 3x8-12

Facepulls 12-15 reps superset med biceps i kabel 8-12 reps 3 set



Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 10:46   #247
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Vilodag från gymmet igår, blev löpning runt 6-7km typ.
Idag blev det ben fokus mark, trots att det kändes jobbigt att ta sig till gymmet idag så blev det bra. Ökade med 2,5kg i marken till 115kg, gick bra, klarade alla tre set. Känns verkligen som att paus kettlebell marken har vart ett bra komplement till Marklyft.


Marklyft 115kg
1x5
1x5
1x5


Paus böj 60kg
1x5
1x5
1x5
50kg
1x8-12


Utfall bak från stepupbräda 3x8-12.


Mage 3 set


Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 15:35   #248
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Bänk idag, höjde till 70kg, styrkan var där men att jag pressar snett igen gjorde passet mindre bra. Lixom slår i på högra sidan med viktskivan i ställningen, sjukt irriterande och förstör mitt fokus....

Vet inte heller hur bra det är att pressa snett, skaderisken lär väl öka en del?


Bänkpress 70kg
1x4
1x4
1x4
1x4
60kg
1x9


Hantelpress 20kg 3x8-10


Armhävningar 2xfailure


Hantellyft åt sidan 3x10-15

Skullcrushers 3x8-12



Skickat från min G3311 via Tapatalk

Känner igen det där med att slå i ställningen på ena sidan ibland när jag körde. Man tappar fokus och onödig kraftansträngning.

Har du en bra bänkpress-setup överlag?
Om du har ögonen mitt under stången när du lyfter av, så borde du eliminera att du slår ställningen på ena sidan.

Sen undrar jag om du pressar snett på vikter som du kan t.ex. kan göra en 10repare kontrollerat.

Eller blir det när du har kört en del och känner att du börjar närma dig riktig utmattning?

Är du ojämnt stark i triceps funderar jag på.
När jag verkligen kör en superforcad rep så kan jag märka att ena triceps är lite lite svagare.

Vilket leder till att jag pressar snett, kan vara såpass att jag inte klarar att låsa ut på den svaga sidan men att jag kan göra det på min starkare sida.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire

Senast redigerad av Jansson_84 den 2018-07-21 klockan 15:38.
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 15:45   #249
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson_84 Visa inlägg
Känner igen det där med att slå i ställningen på ena sidan ibland när jag körde. Man tappar fokus och onödig kraftansträngning.

Har du en bra bänkpress-setup överlag?
Om du har ögonen mitt under stången när du lyfter av, så borde du eliminera att du slår ställningen på ena sidan.

Sen undrar jag om du pressar snett på vikter som du kan t.ex. kan göra en 10repare kontrollerat.

Eller blir det när du har kört en del och känner att du börjar närma dig riktig utmattning?

Är du ojämnt stark i triceps funderar jag på.
När jag verkligen kör en superforcad rep så kan jag märka att ena triceps är lite lite svagare.

Vilket leder till att jag pressar snett, kan vara såpass att jag inte klarar att låsa ut på den svaga sidan men att jag kan göra det på min starkare sida.
Jag ligger hyffsat långt upp då det känns obehagligt för axlarna om jag lyfter av stången liggandes för långt ner på bänken.

När jag filmat mina set framifrån så är stången rak, men det är lixom viktskivans insida som glider emot ställningen.
Kanske håller in armbågen mot kroppen mer på höger sidan? (den sidan som slår i)

Asså jag slår i även vid lättare belastning där jag kör 10or typ.
Men har nog ändå sett en tendens till att sista setet brukar vara lite värre, för jag är tröttare då antagligen.

Spänner ryggen och drar till baka axlarna redan innan jag lagt mig, alltså i sittande position, kanske ska prova att spänna upp mig när jag väl ligger under stången.
Skickat från min G3311 via Tapatalk

Senast redigerad av svartakronan den 2018-07-21 klockan 15:47.
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 11:39   #250
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Körde bänk idag, märker tydligt att jag slår i när det börjar bli jobbigt, slår inte i de första repetitionerna, blir värre de sista repetitionerna.
Mitt högra bröst är mindre än vänstra, ganska tydligt faktiskt, vänster är mycket fylligare. Kan det vara så enkelt som att när höger Bröst ej orkar mer så lägger jag över mer tyngd till vänster sida?

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 12:29   #251
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Körde bänk idag, märker tydligt att jag slår i när det börjar bli jobbigt, slår inte i de första repetitionerna, blir värre de sista repetitionerna.
Mitt högra bröst är mindre än vänstra, ganska tydligt faktiskt, vänster är mycket fylligare. Kan det vara så enkelt som att när höger Bröst ej orkar mer så lägger jag över mer tyngd till vänster sida?


Skickat från min G3311 via Tapatalk
Har du testat att köra hantelpress för bröst? Där borde det ju bli väldigt tydligt hur mycket starkare du är i vänstra bröstet jämfört med det högra.

Välj en vikt som du tror att du kan göra en tung10repare.
Då kan du ju se svart på vitt hur många reps svagare du är i den klenare sida.

Om du ser att det diffar många reps. Så kan du ju behöva träna på så vis att du får upp en bättre jämstyrka.
Hantelpress överlag kan ju hjälpa dig att få bättre kontakt med bröstet/djup så du kan få ett bättre bottentryck som kan jämna ut styrkeskillnader.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 13:38   #252
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson_84 Visa inlägg
Har du testat att köra hantelpress för bröst? Där borde det ju bli väldigt tydligt hur mycket starkare du är i vänstra bröstet jämfört med det högra.

Välj en vikt som du tror att du kan göra en tung10repare.
Då kan du ju se svart på vitt hur många reps svagare du är i den klenare sida.

Om du ser att det diffar många reps. Så kan du ju behöva träna på så vis att du får upp en bättre jämstyrka.
Hantelpress överlag kan ju hjälpa dig att få bättre kontakt med bröstet/djup så du kan få ett bättre bottentryck som kan jämna ut styrkeskillnader.
Har börjat köra Hantelpress varje press pass nu. Vet inte om jag känner stor styrke skillnader i hantelpressarna, men känns alltid som att jag ligger snett på något vis(bänk eller hantlar), min högra axel sitter även lite högre upp, det ser jag tydligt när jag kör typ band pull aparts, när höger axel/skuldra åker bak så åker det även lite uppåt.
Känns som att jag har svårare att hålla bak höger skuldra, den vill gärna åka fram typ.


Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 14:36   #253
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Har börjat köra Hantelpress varje press pass nu. Vet inte om jag känner stor styrke skillnader i hantelpressarna, men känns alltid som att jag ligger snett på något vis(bänk eller hantlar), min högra axel sitter även lite högre upp, det ser jag tydligt när jag kör typ band pull aparts, när höger axel/skuldra åker bak så åker det även lite uppåt.
Känns som att jag har svårare att hålla bak höger skuldra, den vill gärna åka fram typ.


Skickat från min G3311 via Tapatalk
Kan ju vara värt att du ställer frågan angående skulderbladet/axeln problematiken i tråden skador/rehab. Finns mycket kunnigt folk där som kanske kan hjälpa dig.

Lycka till.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-23, 21:23   #254
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Rygg och biceps idag. Gick okej, inte mer. Så trött i ländryggen när jag kör kettlebell roddarna.

Kettlebell Rodd 4x8-10

Räckhäv svart gummiband 1x10
Grönt gummiband 3x4-6

Kroppsviktsrodd 3x8-12

Facepulls superset med biceps 3x10-15

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-25, 17:51   #255
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Ben igår fokus böj,böjen står still, ökar ju i Marklyft, kanske kan vara svårt att öka i båda de samtidigt, men å andra sidan så är jag inte uppe på några tunga vikter än så borde väl inte vara så svårt.

Knäböj 90kg
1x4
1x4
1x4
1x4
80kg
1x7

Kb paus mark 24kg 3x8-10

Bulgariska split squat 3x8-12

Mage 3 set

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)