Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-03-29, 15:10   #196
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Antar att du menar greppträning då? Svårt att svara på. Klättrare är ju ute efter en väldigt mångsidig greppstyrka för att kunna hålla sin vikt vilandes på allt från ett nyp runt en tunn kant med bara fingerspetsarna till att kunna ha handen utsträckt som runt en basketboll och ändå kunna hålla sig kvar. Det är coolt, men det är inte samma mål som tyngdlyftare har gällande greppstyrkan. Så du borde inte lyssna på mig helt enkelt Men om du nu skulle vilja göra det: Deadhangs, grippers där man använder fingertopparna istället för hela näven, en sån där pinne som det går ett snöre ifrån och så sitter det en tyngd i slutet på snöret som man rullar upp, samt chins ifrån power balls. Men framför allt: Klättring!
Sen så "bör" man ju träna på att spreta/sträcka fingrarna också om man kör mycket grepp eller klättrar mycket för att förebygga skador genom att bibehålla en någorlunda balans mellan flexor- och extensormusklerna. Typ med gummisnoddar eller någon färdigköpt attrapp
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-30, 19:51   #197
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Sen så "bör" man ju träna på att spreta/sträcka fingrarna också om man kör mycket grepp eller klättrar mycket för att förebygga skador genom att bibehålla en någorlunda balans mellan flexor- och extensormusklerna. Typ med gummisnoddar eller någon färdigköpt attrapp
Stämmer bra! Antagonistträning generellt är ngt jag borde ägna mig mer åt

Klättring idag. Axeln känns lite men det verkar lugnt. Är för deppad på livet för mer omfattande rapportering än så.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-31, 10:13   #198
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Stämmer bra! Antagonistträning generellt är ngt jag borde ägna mig mer åt

Klättring idag. Axeln känns lite men det verkar lugnt. Är för deppad på livet för mer omfattande rapportering än så.
Haha ja, du och alla andra
Är väl typ därför som klätterhallar ställer in en ställning att köra bänkpress på också tror jag?

Skönt att axeln går åt rätt håll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-31, 11:18   #199
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Stämmer bra! Antagonistträning generellt är ngt jag borde ägna mig mer åt

Klättring idag. Axeln känns lite men det verkar lugnt. Är för deppad på livet för mer omfattande rapportering än så.
Axelproblem tycks vi klättrare dras med åt alla håll och kanter
Fredagspepp påre!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 14:15   #200
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Står på jobbet och tränar fingerantagonisterna med gummisnoddar, lökigt värre. Ingen tid att träna den här helgen, men imorgon tänkte jag försöka klara ett svart problem som jag inte har rört tidigare samt en 7a som jag kommit halvvägs på. Spännande
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 18:54   #201
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klarade det svarta problemet, inte 7a. Andra halvan var svårare...
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 20:23   #202
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Står på jobbet och tränar fingerantagonisterna med gummisnoddar, lökigt värre.
Jag hade alltid ett par gummisnoddar i kavajfickan när jag jobbade som typ "jourhavande vakt" eller vafan man skulle kalla det som. Grymt lökigt

Grattis till svarta! Var det på KV? Vilken vägg? Jag försöka ta mig dit i veckan igen, har så satans många "klippkort" kvar där att jag måste börja beta av dem
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 23:12   #203
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jag hade alltid ett par gummisnoddar i kavajfickan när jag jobbade som typ "jourhavande vakt" eller vafan man skulle kalla det som. Grymt lökigt

Grattis till svarta! Var det på KV? Vilken vägg? Jag försöka ta mig dit i veckan igen, har så satans många "klippkort" kvar där att jag måste börja beta av dem
Vad gör man inte

Slutet på väggen till höger i stora hallen (hörnet innan ledklättringsväggen), ett med blåa grepp Tack! Hojta när du drar dit så kanske vi ses där
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-06, 10:21   #204
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Cyklade till jobbet igår, 2.3 mil på cirka 1.5h på gammal gjutjärnsdamcykel från kronan. Tungt! Men skön start på arbetsdagen, blev lite kyligt men kommer nog definitivt göras om. Lämnade dock cykeln icke fastkedjad utanför dovas pga lyckad dejt, får hoppas att den står kvar när jag hämtar den idag lol
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-06, 19:39   #205
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
5h klättring idag, troligtvis det sista passet på 1,5 vecka pga bortrest hela nästa vecka och den här helgen är fullsmockad! Kom en riktigt bra bit på ett nytt svart problem, löst kruxet och behöver bara länka ihop alla bitar för att klara den nu. Kommer säkert ändå ta några pass då jag inte gör annat än att nöta den. 7a gäckar mig fortfarande men det ska nog lossna riktigt snart Gött med flera nya roliga problem och riktigt bra klättringssällskap. Sjukt härlig dag med sjukt härlig klättring och bra stämning rakt igenom. Förra veckans depp har lättat en hel del

Senast redigerad av blåvitt den 2017-04-06 klockan 19:41.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-06, 22:37   #206
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Personligen är jag galet ledsen över att det blir ett litet uppehåll från klättringen nu, men mina händer kanske är glada? Det här är efter görmkt hudsalva. Har fått återgå till att öppna telefonen med kod som en barbar då iPhone aldrig känner igen mina fingeravtryck längre, det blir särskilt tydligt vrf om man zoomar in på fingerspetsarna



De verkar dock vara rejält härdade då jag aldrig får flappers eller börja blöda längre
Underarmar och ben är dock rejält täckta med blåmärken och blödande skrubbsår, inte riktigt lika härdat

Senast redigerad av blåvitt den 2017-04-06 klockan 22:40.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-08, 09:29   #207
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Japp Kroppen och knoppen anpassar sig och man "härdas" en hel del av att göra saker som gör ont till en början,däremot skrubbsår och liknande kommer man nog aldrig ifrån.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-09, 18:12   #208
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Dagens träning



blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-09, 20:19   #209
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Vad gör man inte

Slutet på väggen till höger i stora hallen (hörnet innan ledklättringsväggen), ett med blåa grepp Tack! Hojta när du drar dit så kanske vi ses där
Blev inte av tyvärr, flyttad till ett annat uppdrag längre söder ut, så blir kanske karbin eller jobbet någon dag.

Fasen va sugen jag blir på att klättra utomhus när man ser bilder på det
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-16, 19:14   #210
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Blev inte av tyvärr, flyttad till ett annat uppdrag längre söder ut, så blir kanske karbin eller jobbet någon dag.

Fasen va sugen jag blir på att klättra utomhus när man ser bilder på det
Det är sjukt nice, verkligen en helt annan känsla än på klätterhall!


Jag har inte tränat på hela den här veckan. Ba vart bakis lol #påsklov
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)