Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-18, 14:47   #181
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Träffade på en av montörerna och frågade lite om färggraderingarna jag klagade på igår. Tydligen monterar de alla problem som den högsta svårigheten inom färgen inför tävlingar för att underlätta för människor dom inte är vana vid den franska graderingen. Rimligt ändå. Mer klättring imorrn hoppas jag men troligtvis måndag då jag ska ut och vandra hela dan imorrn.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hade behövt hitta någon sådan klippa jag med, helst avsedd för topprepsklättring med ankare. Måste lära mig repellera under morgondagen, både armrepellering och köra med åttan. Helst testa på hinken också så jag har järnkoll på det där. Synd inte bodde närmare och kunde visa mig något klättringsställe och hjälpa till att säkra mig
Hade varit kul! Finns gott om goa klätterklippor runt Götet dock, kolla Svenska Klätterförbundets hemsida för klubbar o instruktörer i närheten av dig! Vissa är ju enbart in it for the money men det finns gott om folk som kan tumma på priserna och bara är glada att dela med sig så det kan vara värt att ringa runt. Särskilt om du berättar vad syftet är, många klättrare blir alldeles till sig av att träffa alpinister! Och hojta till om du har vägarna förbi stocken så kör vi en runda

Senast redigerad av blåvitt den 2017-03-18 klockan 14:50.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 13:59   #182
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Naturen är sannerligen full av bergsknallar med goda möjligheter att ta sig upp för
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 19:45   #183
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
2,2 mil i hårt kuperad medelsvår terräng (5:3 på sörmlandsleden+approach och promenad tillbuds efteråt) med 18kg på ryggen. Själva etappen på 1,6 tog 4h. Riktigt najs dagsvandring med trevligt sällskap, betydligt mer varierad natur än tyrestaleden jag brukar gå! Gillade det skarpt, vi var även uppe på tornberget med god utsikt och generellt då var slutetappen riktigt bergig och härlig.
Bitvis brant, bitvis översvämmat och bitvis blockerat av extremt mkt fallna träd, men en ren fröjd rakt igenom med lämningar från gamla formborgar, ockulta offeraltare och riktigt härlig natur. Tråkigast var utan tvekan 4km i mitten då vi fick gå genom villaområden, som förvisso var ganska glest spridda, på diverse bilvägar av varierande slag. När vi gick på asfalt var vi fan riktigt tjuriga Bra dag! Dock ingen klättring

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Naturen är sannerligen full av bergsknallar med goda möjligheter att ta sig upp för
Ja! Har börjat få skit från kompisar för att jag går och klämmer på stenväggar hela tiden nuförtin, men det är ju så svårt att inte inspireras!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 19:56   #184
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
2,2 mil i hårt kuperad medelsvår terräng (5:3 på sörmlandsleden+approach och promenad tillbuds efteråt) med 18kg på ryggen. Själva etappen på 1,6 tog 4h. Riktigt najs dagsvandring med trevligt sällskap, betydligt mer varierad natur än tyrestaleden jag brukar gå! Gillade det skarpt, vi var även uppe på tornberget med god utsikt och generellt då var slutetappen riktigt bergig och härlig.
Bitvis brant, bitvis översvämmat och bitvis blockerat av extremt mkt fallna träd, men en ren fröjd rakt igenom med lämningar från gamla formborgar, ockulta offeraltare och riktigt härlig natur. Tråkigast var utan tvekan 4km i mitten då vi fick gå genom villaområden, som förvisso var ganska glest spridda, på diverse bilvägar av varierande slag. När vi gick på asfalt var vi fan riktigt tjuriga Bra dag! Dock ingen klättring



Ja! Har börjat få skit från kompisar för att jag går och klämmer på stenväggar hela tiden nuförtin, men det är ju så svårt att inte inspireras!
Åhå intressant,skall försöka gå en bit av sörmlandsleden i sommar med sambon hade jag tänkt och vart ju inte mindre sugen av den beskrivningen

Hmm du kanske får se det som positivt att berg och stenar inte kan anmäla kränkningar och ofredanden ännu?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 20:49   #185
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Angående partiet med nedfallna träd,råkade ut för sådana igår, om dom var i närheten av vatten så kanske vi kan misstänka att det var bävrar som samverkar mot kolozzeums vandrande medlemmar Är ganska intressant att ta sig igenom dessa jätteplockepinn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 21:20   #186
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
2,2 mil i hårt kuperad medelsvår terräng (5:3 på sörmlandsleden+approach och promenad tillbuds efteråt) med 18kg på ryggen. Själva etappen på 1,6 tog 4h. Riktigt najs dagsvandring med trevligt sällskap, betydligt mer varierad natur än tyrestaleden jag brukar gå! Gillade det skarpt, vi var även uppe på tornberget med god utsikt och generellt då var slutetappen riktigt bergig och härlig.
Bitvis brant, bitvis översvämmat och bitvis blockerat av extremt mkt fallna träd, men en ren fröjd rakt igenom med lämningar från gamla formborgar, ockulta offeraltare och riktigt härlig natur. Tråkigast var utan tvekan 4km i mitten då vi fick gå genom villaområden, som förvisso var ganska glest spridda, på diverse bilvägar av varierande slag. När vi gick på asfalt var vi fan riktigt tjuriga Bra dag! Dock ingen klättring
Eh, ni måste ju ha haft ett riktigt bra tempo där, bra fart för över 1,5 mil med så pass tung packning.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 23:46   #187
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Åhå intressant,skall försöka gå en bit av sörmlandsleden i sommar med sambon hade jag tänkt och vart ju inte mindre sugen av den beskrivningen

Hmm du kanske får se det som positivt att berg och stenar inte kan anmäla kränkningar och ofredanden ännu?
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Angående partiet med nedfallna träd,råkade ut för sådana igår, om dom var i närheten av vatten så kanske vi kan misstänka att det var bävrar som samverkar mot kolozzeums vandrande medlemmar Är ganska intressant att ta sig igenom dessa jätteplockepinn.
Do it! Jag vill ändå tro att stenar och berg uppskattar min beröring. Vi dansar en vacker dans tillsammans.

Bäverjävlat!

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Eh, ni måste ju ha haft ett riktigt bra tempo där, bra fart för över 1,5 mil med så pass tung packning.
Tack, vi var själva förvånade över att vi lyckades hålla jämn takt hela vägen :P
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-20, 15:01   #188
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Vaknade med riktigt jävla ont i axeln som jag sträckte för en vecka sen, gårdagens belastning tog helt ut sin rätt kan man nog säga. Tog ett tråkigt beslut och ställer in klättringen idag med, körde istället en rejäl kroppsfenomgång med stretch, rörlighets- och balansövningar, med mycket fokus på att mjuka upp axeln. Kändes genast bättre, ska bli spännande att se hur den känns imorgon bitti
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-21, 16:33   #189
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Löpning!

10km
1h 8m
Geggamojjigt skogsspår

Axeln känns bättre idag men det sitter kvar lite känningar. Nu är det över en vecka sen sträckningen så jag tänker att jag får ta det lugnt och lyssna på kroppen lite nu, alltså blev det ingen klättring idag heller. Istället drog jag av det första ordentliga löppasset sen någon gång i januari! Såg till att värma upp och stretcha ordentligt innan eftersom det finns en viss ovana just nu. Var inställd på ett riktigt plågsamt pass och en urkass tid, men jag måste säga att det gick förvånansvärt smärtfritt! Lite stelt i början och det tog etttag att komma in i andningen men när pulsen väl var uppe så var det bara att tuffa på. Ganska jobbig terräng så jag tror nästan att jag skulle kunna klämma in milen på under 1h ifall jag sprang den på spår runt en IP. Tänker dock att jag fortsätter med skogslöpningen tills det är upp till bevis i slutet av maj, förhoppningsvis kan jag tvinga ner skogsmilen till mål-tiden
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-22, 14:19   #190
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Den där miltiden är ju inte dålig efter längre uppehåll och i smetigt spår!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-22, 18:58   #191
Sällen
Fetare än Attam!
 
Sällens avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Övik
Inlägg: 4 421
Intressant journal! Kul med de som klättrar, beundrar greppstyrkan. Några tips på bra gruppträning?
Sällen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-23, 13:15   #192
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Löpning

5km
30.08m
Lite mindre geggigt spår men bitvis mer isbanigt

En rimlig sänkning av tid/km jämfört med milen men borde gå att pusha ännu mer. Idag kändes dock benen mkt tyngre och pannbenet var inte med lika bra idag heller. Tränade inget igår så ordentligt återhämtad borde jag ju ha varit, men det kändes det inte som. Fortsatta känningar i axeln, speciellt efter jobbet igår och när jag vaknade imorse, men det blev bättre av uppvärmning och under joggingturen. Det verkar återigen vara blodgenomströmning som leder till förbättring, men medan jag var ute och sprang och reflekterade över detta så insåg jag att jag inte kommer ha tid att klättra förrän på måndag :/ Så nu står det mellan att jag inte klättrar på hela veckan och att jag dissar mitt ragg imorgon kväll för att hinna med ett pass. Får se hur det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Den där miltiden är ju inte dålig efter längre uppehåll och i smetigt spår!
Tack! Var både nöjd och förvånad när jag kollade klockan efter 9km och insåg att fan, det här går ju bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Sällen Visa inlägg
Intressant journal! Kul med de som klättrar, beundrar greppstyrkan. Några tips på bra gruppträning?
Antar att du menar greppträning då? Svårt att svara på. Klättrare är ju ute efter en väldigt mångsidig greppstyrka för att kunna hålla sin vikt vilandes på allt från ett nyp runt en tunn kant med bara fingerspetsarna till att kunna ha handen utsträckt som runt en basketboll och ändå kunna hålla sig kvar. Det är coolt, men det är inte samma mål som tyngdlyftare har gällande greppstyrkan. Så du borde inte lyssna på mig helt enkelt Men om du nu skulle vilja göra det: Deadhangs, grippers där man använder fingertopparna istället för hela näven, en sån där pinne som det går ett snöre ifrån och så sitter det en tyngd i slutet på snöret som man rullar upp, samt chins ifrån power balls. Men framför allt: Klättring!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 22:27   #193
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
15km skogsvandring med packning
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 22:29   #194
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bra vandrat! Mäkta impad över beslutsamheten att bara traska på.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 10:12   #195
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Bra vandrat! Mäkta impad över beslutsamheten att bara traska på.
Tack! Inte så svårt, är ju kul

Klättrade igår, klarade alla röda förutom en, klättrade lite lätt topprep
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)