Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-26, 12:32   #451
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Har du ingen filad #2.5a? Annars kanske du kan köra Strap holds eller isometrisk(overcrush) med din #2.5.
TNS reps med #2an.

Sum Gabriel verkar ju gilla att gå lite högre i reps. Både med deep set och TNS. Kanske värt att överväga.
Har tyvärr ingen filad #2.5 bara en vanlig #2.5 och sen en tung #3. Så fort det blir ett kassaöverskott ska jag fixa en ny laddning med grippers! Och lite annat
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 12:36   #452
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Cykel 40 min

Bröst, axlar (10 + 3)

Stoppbänk 10 10 3 3 3 3 3 12 10 10

Sidolyft 3 set

Kommentar: Fick upp några 4or idag men röven var så långt upp på läktaren att dom inte räknas. Rätt grisig bänk överlag, inte alls så lugn och kontrollerad som förra veckan. Mehpass.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 21:29   #453
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Hur var det att handla från Cannon? Är det något särskilt man bör tänka på angående mängd man beställer för frakt och eventuell tull? Jag har aldrig handlat för USA förut.
Hur blev priset?

Jag är grymt sugen på GHP grippers nu!
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 21:47   #454
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Tog 3-4 veckor att få grejorna men annars jävligt smidigt. Köpte 6 ratade grippers, kostade 1500 kr eller 1800 kr, minns inte riktigt. Det står något om det på hemsidan men du kan få 6 grippers + "något litet" i ett paket utan att priset drar iväg för mycket. Har bara beställt därifrån så har inget att jämföra med.

Har bara hört bra om GHP men aldrig testat själv, säkert riktigt bra grejor! Kör mest CoC för certen lol.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 22:28   #455
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Tog 3-4 veckor att få grejorna men annars jävligt smidigt. Köpte 6 ratade grippers, kostade 1500 kr eller 1800 kr, minns inte riktigt. Det står något om det på hemsidan men du kan få 6 grippers + "något litet" i ett paket utan att priset drar iväg för mycket. Har bara beställt därifrån så har inget att jämföra med.

Har bara hört bra om GHP men aldrig testat själv, säkert riktigt bra grejor! Kör mest CoC för certen lol.
Tack för hjälpen!

Jag skickade iväg en beställning.

1x GHP Level 7
1x GHP Level 6
1x GHP Level 5
1x GHP Level 4
1x Spectrum CPW 260N - 123# Green
1x Spectrum CPW 280N - 133# Purple
1x Left-Turn #3 - Left-Turn
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 13:40   #456
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Tack för hjälpen!

Jag skickade iväg en beställning.

1x GHP Level 7
1x GHP Level 6
1x GHP Level 5
1x GHP Level 4
1x Spectrum CPW 260N - 123# Green
1x Spectrum CPW 280N - 133# Purple
1x Left-Turn #3 - Left-Turn
Hoho rejäl laddning! Nu jävlar blir det gains! Dags att sätta upp ett konkret mål kanske? (Även om du inte ville det från början.)
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 13:45   #457
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Cykel 40 min

Rygg, biceps (16 + 9)

Rodd 8 x 6-8

Latsdrag 5 x 12

Curls 9 x 6-12

Kommentar: Ryggpassen känns riktigt bra atm! Nöter på med låga vikter i rakmarken och hipthrusters, väldigt sugen på att börja lasta rejält vikt.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 15:58   #458
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

CoC #3, holds
4 set

CoC #2.5, 30 mm block
V 3 2 3
H 3 2 2

1h fgx
V 50 kg x 5 55 kg x 2 2 2 2
H 50 kg x 5 55 kg x 2 1 1 2

Levering
1,25 kg x 10 10 10

Löpband, intervaller x 5

Ben, vader (8 + 4)
Lårspark, lårcurl, vadpress.

Kommentar: Riktigt skitpass idag. Fatbaren sög totalt trots att jag började men den. Behövde flera försök att få upp skiten med högern redan på set 2 lol. Bytta CCS mot 30 mm block, lite ovan öppnade upp handen betydligt mer än 30 mm. Slutligen dagens topfail blev strapholds med #3. Lyckades fan inte fästa strapen trots 2 försök. Sen blev jag sur och körde holds istället. Bottennapp.

Det enda positiva idag var väl att 50% av veckans löpträning är avklarad. Byter plats på intervaller/distans denna veckan eftersom påsken interfererar med mitt schema. Löpningen i sig kändes lite lättare än i söndags men känslan efteråt är fortfarnde ond bråd död.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 17:04   #459
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Hoho rejäl laddning! Nu jävlar blir det gains! Dags att sätta upp ett konkret mål kanske? (Även om du inte ville det från början.)
Längtar som fan tills de kommer!

Målet just nu är nog att bli starkare i alla moment, fatbar, pinch, grippers osv.
CCS CoC#2.5 borde vara rimligt att klara innan årsskiftet. Sen får vi se hur det blir med GHP. Om jag kanske kan se till att stänga LVL 6.
Jag vågar inte säga att jag ska klara deep seta CoC#3 innan ett visst datum. Såna avlägsna mål är för tunga för mig.
___________________________________

Vad är det för typ av fatbar du använder dig av?

Synd att inte strap holds funkade med CoC#3. Jag hade också ett pissigt grippers-pass idag.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-29, 16:05   #460
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Längtar som fan tills de kommer!

Målet just nu är nog att bli starkare i alla moment, fatbar, pinch, grippers osv.
CCS CoC#2.5 borde vara rimligt att klara innan årsskiftet. Sen får vi se hur det blir med GHP. Om jag kanske kan se till att stänga LVL 6.
Jag vågar inte säga att jag ska klara deep seta CoC#3 innan ett visst datum. Såna avlägsna mål är för tunga för mig.
___________________________________

Vad är det för typ av fatbar du använder dig av?

Synd att inte strap holds funkade med CoC#3. Jag hade också ett pissigt grippers-pass idag.
Tycker det är en vettig ingång att satsa på många moment. Lättare att göra framsteg då också! GHP 6 kommer du fixa snart, är ju i nivå med #2.5 som du kommer fixa snart.

Fatbar är oftast lika med fatgripz. Dom riktigt feta 70 mm (?) och ibland dom blåa 57 mm (?). Är lite starkare i 50 mm fatbar så känns bra att ha några pluskilon jämfört med dom blåa fatgripzen. Väldigt sugen på en RT och gå för Iron minds crush-to-dust challenge.

Tror grippern är för tung för att jag ska kunna sätta strapen. Kanske funkar med #2.5 men tänkte ge holdsen ett försök nu kommande veckor.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-29, 16:48   #461
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Cykel 50 min

Bröst, axlar (14 + 7)

FUbänk 10 10 10 10 10 9 3 3 3 3 3

Sidolyft//Hantelpress 4//3 set

Flyes 4 set

Kommentar: Ok stryka i bänken trots att tekniken inte kändes 100%. Bombade på med rejäl volym eftersom det blir minst 2 gymfria dagar ev. (hemska tanke) 4 dagar. Blivit lite taggad att få upp konditionen nu, la till 10 min extra cykling för att få upp flåset. Och för att kunna tanka upp rejält med hemmagjord pizza.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-03, 14:01   #462
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

CoC #3.5, holds
4 set

1h fgx
V 50 kg x 5 55 kg x 2 2 2
H 50 kg x 5 55 kg x 1 2 2

Cykel 60 min

Bröst, axlar (8 + 5)

Stoppbänk 10 10 3 3 3 3 3 3

Militärpress 5 set

Kommentar: Tog fram tunga kanonen idag, nu måste det fan hända något! Första 4 seten riktigt bra, sen gick det utför. Grippern är INTE stängd under holdet om någon nu trodde det. Bänken kändes stabil men hade hoppas på fler reps eftersom jag laddat på rätt bra med käk i påsk.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-04, 13:45   #463
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Löpband, intervaller x 5

Rygg, biceps (15 + 8)

Rodd 8 x 6-8

Latsdrag 4 x 10

V-drag 3 x 8

Curls 9 x 6-12

Kommentar: Missade det tänkta distanspasset på löpningen i helgen men idag var det dags för nya intervaller. Blir fan dödstrött. Tar en stund innan man är fit for fight igen så rodden gick ganska segt idag. Annars bra pass!

Blivit lite sugen på att prova på bending och idag fick jag ett spontant infall att köpa ett starter pack från Iron Mind. 100 $ för lite skrot och 115 $ för att skicka skiten. Fyfan vilket rån! Blev ingen beställning.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-05, 21:51   #464
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

CoC #3.5, holds
4 set

Levering
3 set

Tumträning
3 set

Ben, vader (12 + 3)
Styrkevändning, lårspark, lårcurl, vadpress.

Kommentar: Jävlar. Riktigt bra sets med vänstern idag på #3.5. Typ lika nära att stänga den som med #3 lol. Blev bara 1 set med högern, den sylvassa lättringen rev sönder ena fingret totalt. Första passet sedan mitten av januari där jag inte cyklar minst 40 min. 2000 meter ganska hård rodd och 15 min cykel fick räcka idag p.g.a. tidsbrist.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-06, 09:50   #465
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Dagens träning:

Löpband, intervaller x 5

Rygg, biceps (15 + 8)

Rodd 8 x 6-8

Latsdrag 4 x 10

V-drag 3 x 8

Curls 9 x 6-12

Kommentar: Missade det tänkta distanspasset på löpningen i helgen men idag var det dags för nya intervaller. Blir fan dödstrött. Tar en stund innan man är fit for fight igen så rodden gick ganska segt idag. Annars bra pass!

Blivit lite sugen på att prova på bending och idag fick jag ett spontant infall att köpa ett starter pack från Iron Mind. 100 $ för lite skrot och 115 $ för att skicka skiten. Fyfan vilket rån! Blev ingen beställning.
Beställ från David Horne istället. Där får du kalibrerat stål till bättre pris och inget rån på frakten. Han har lite ont om stål nu men du hittar garanterat det du behöver som nybörjare i alla fall.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)